گوشی آیفون ۱۳ / iphone 13

مدل های آیفون ۱۳ ۲۰۲۱ تنها چند روز تا رونمایی باقی مانده است و از آنجایی که ما شایعاتی را در مورد انتظارات دستگاه های جدید از قبل از معرفی مدل های آیفون ۱۲ ۲۰۲۰ می شنویم ، ایده خوبی از آنچه در آینده می آید داریم. اپل رویدادی را اعلام کرده است که سه شنبه ۱۴ سپتامبر برگزار می شود ، بنابراین در آن زمان ما قصد داریم اولین نگاه رسمی خود را به مدل های جدید آیفون داشته باشیم.

ایا ایفون ۱۳ مشابه با ایفون ۱۲ می باشد؟

آیفون ۲۰۲۱ شبیه به آیفون ۲۰۲۰ خواهد بود و دارای چهار دستگاه در اندازه های ۵.۴ اینچی ، ۶.۱ اینچی و ۶.۷ اینچی است که دو آیفون مدل های (Pro) درجه یک و دو دستگاه دیگر نیز در جای خود قرار دارند. دستگاه های ارزان قیمت و مقرون به صرفه تر.

تغییرات عمده ای در طراحی انتظار نمی رود و آیفون های ۲۰۲۱ دارای ویژگی مشابهی با آیفون های ۲۰۲۰ خواهند بود ، اما می توانیم بر بهبود دوربین ، پردازنده سریعتر سری A ، تراشه جدید ۵G از Qualcomm ، افزایش عمر باتری و تغییر تنظیمات حساب کنیم.

شایعات اولیه وجود داشت مبنی بر اینکه حداقل یک آیفون در سال ۲۰۲۱ دارای طراحی بدون درگاه است که کاملاً به شارژ بی سیم متکی است ، اما امسال این اتفاق نمی افتد. اپل همچنان در آینده نزدیک و بدون انتقال به USB-C به Lightning متکی خواهد بود و تا زمانی که لوازم جانبی MagSafe بیشتر رایج نشود ، طراحی بدون درگاه وجود نخواهد داشت. آیفون های بدون درگاه به جای آن می توانند در سال ۲۰۲۲ ظاهر شوند.

ما انتظار داریم یک بریدگی کوچکتر در جلوی آیفون وجود داشته باشد و اپل بتواند سخت افزار Face ID را کوچک کند. یک بریدگی کوچکتر تنها تغییر عمده در جلوی آیفون خواهد بود. همچنین انتظار می رود که اپل نرخ بازخوانی صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی را برای مدل های iPhone Pro معرفی کند و فناوری ProMotion iPad Pro را برای اولین بار به iPhone وارد کند.

آیا در طراحی ایفون ۱۳ تغییری ایجاد شده است؟

اپل در سال ۲۰۲۱ چهار آیفون خود را بدون تغییر در اندازه های خود ادامه می دهد ، بنابراین می توانیم انتظار داشته باشیم که آیفون مینی ۵.۴ اینچی ، آیفون ارزان قیمت ۶.۱ اینچی ، مدل پرو ۶.۱ اینچی و پرو مکس ۶.۷ اینچی داشته باشند. مدل. شایعات نشان می دهند که آیفون ۱۲ مینی فروش کمتری داشته است ، اما اپل هنوز در حال برنامه ریزی برای آیفون ۱۳ مینی است.

انتظار نمی رود مدل های آیفون ۲۰۲۱ تغییرات عمده ای در طراحی داشته باشند زیرا مدل های آیفون ۲۰۲۰ نشان از تغییرات اساسی در فناوری و طراحی دارند.

مدل استاندارد آیفون ۱۳ با تنظیم دوربین دو لنز می تواند لنزها را به صورت مورب و نه طراحی عمودی ببیند. هنوز کاملاً مشخص نیست که این دستگاه چه فایده ای خواهد داشت ، زیرا دستگاه همچنان به ارائه لنزهای عریض و فوق عریض خود ادامه می دهد ، اما برخی تغییرات مانند تثبیت کننده نوری تصویر با تغییر سنسور برای لنزهای عریض وجود دارد که می تواند نیاز به تغییر موقعیت داشته باشد

مدل های آیفون ۱۳ همچنین ممکن است از آهن ربا قوی تر در داخل و مات متفاوتی در خارج برخوردار باشند. شایعات حاکی از آن است که آیفون های آینده در رنگ مشکی مات عرضه می شوند که جایگزین خاکستری فضایی می شود ، به همراه روکش فولادی ضد زنگ جدید که لکه ها و اثر انگشت را کاهش می دهد.

تاچ کوچکتر

انتظار می رود آیفون ۱۳ دارای بریدگی کوچکتر باشد و چندین منبع معتبر نشان داده اند که اندازه بریدگی در سال ۲۰۲۱ کاهش می یابد.
دوربین TrueDepth کم عمق تر خواهد بود زیرا گیرنده در بالای صفحه نمایش به لبه کیس منتقل می شود. این اطلاعات در ابتدا نشان می داد که بریدگی عمیق تر از کوچکتر است ، اما مدل های بعدی نشان داده اند که از نظر عرض به جای ارتفاع کوچک می شود.

گفته می شود فرستنده Face ID آیفون ۱۳ از یک ماده پلاستیکی به جای شیشه ساخته شده است که به لطف فناوری های روکش بهبود یافته امکان پذیر است ، اما مشخص نیست که آیا این کار مزایای نهایی کاربر را به دنبال خواهد داشت یا صرفاً به معنای کاهش تولید است. بریدگی کوچکتر را می توان در پنل های نشتی نمایش داد که گفته می شود مربوط به مدل های آیفون ۱۳ آینده است.

ایا ایفون ۱۳ Touch ID ندارد؟

شایعات و شایعات نشان می دهد که آیفون ۱۳ ممکن است از Touch ID در زیر نمایشگر استفاده کند. گزارشات اخیر بیشتر این شایعه را دچار تردید می کند و برخی می گویند اپل تا سال آینده آیفون ۱۴ Touch ID را به نمایش نمی گذارد. با این حال ، در زمانی که استفاده از ماسک پرکار است ، دارای نوع ثانویه امنیت بیومتریک است. بسیار استقبال خواهد شد.

شاید این بهترین خبر نباشد ، اما آیفون ۱۳ می تواند نسخه بهبود یافته ای از Face ID را دریافت کند که قفل گوشی را هنگام پوشیدن ماسک برای کاربران آسان می کند. ممکن است به اندازه داشتن یک اسکنر بیومتریک ثانویه خوب نباشد ، اما حداقل اپل می تواند به تأثیرات همه گیری کروناویروس بر رفتارهای روزانه ما واکنش نشان دهد.

صفحه نمایش آیفون ۱۳

با حفظ اندازه صفحه نمایش اپل در اندازه آیفون ۱۲ ، این شرکت می تواند تغییرات دیگری را در صفحه نمایش گوشی ها اعمال کند. اپل نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز را برای آیفون ۱۳ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۳ پرو مکس ۶.۷ اینچی تصویب می کند ، در حالی که Ice Universe نیز آیفون ۱۳ پرو مکس را دارای ۱۲۰ هرتز نامیده است. این امر باعث می شود پیمایش روان تر و همچنین بهبود گیم پلی و پخش ویدئو امکان پذیر باشد.

فضای آیفون ۱۳

این احتمال وجود دارد که به شکل A15 Bionic ، جانشین قدرتمند A14 Bionic در آیفون ۱۲ باشد. این سیستم جدید روی تراشه (SoC) می تواند ارتقاء معقولی در A14 Bionic باشد و احتمالاً عملکرد و کارایی کلی را افزایش می دهد. طبق یکی از معیارهای ادعایی A15 Bionic ، آیفون ۱۳ از نظر عملکرد گرافیکی می تواند همه گوشی های اندرویدی را شکست دهد.

در GFXBench’s Manhattan 3.1 GPU اپل A15 به حداکثر سرعت ۱۹۸ فریم در ثانیه رسید. پس از خنثی سازی ، پردازنده گرافیکی پایین آمد و نرخ فریم بین ۱۴۰-۱۵۰ کاهش یافت. برای مقایسه ، A14 Bionic سال گذشته نمی توانست از فریم ۱۲۰ فریم بر ثانیه فراتر رود.

در مورد ذخیره سازی ، iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max می توانند حداکثر ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی را ارائه دهند. این اولین بار برای خط تولید آیفون خواهد بود. در همین حال ، iPhone 13 گزینه ۶۴ گیگابایت را کنار گذاشته و با ۱۲۸ گیگابایت شروع می کند.

آیفون ۱۳ همچنین می تواند از نظر اتصال بی سیم پیشرفت زیادی داشته باشد. مستندات توافق اپل با کوالکام نشان داد که اپل قصد دارد از مودم X60 5G کوالکام در آیفون های آینده استفاده کند ، که احتمالاً شامل iPhone 13 خواهد شد (مودم های ساخته شده توسط اپل تا سال ۲۰۲۳ عرضه نمی شوند.)

دوربین های آیفون ۱۳

با گزارش هایی مبنی بر اینکه آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس یک لنز فوق عریض ۶ عنصری جدید ارائه می دهند. مدل های فعلی آیفون ۱۲ پرو دارای یک لنز ۵ عنصری با زاویه فوق عریض هستند. هرچه عناصر بیشتری در یک لنز وجود داشته باشد ، به طور معمول کیفیت تصویر بهتر است.
دوربین فوق عریض (شاید فقط در طرفداران مثبت) ۴۰ درصد نور بیشتری را وارد کند. همچنین به بهبود حالت شب نیز اشاره می کند که می تواند ستاره ها را ضبط کند و حالت ویدئویی عمودی به نام (فیلم سینمایی) را ثبت کند.

تلفن همراه اپل مدل iPhone 12pro ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

تحلیلگر اپل نیز مدعی است که دوربین فوق عریض در سری آیفون ۱۳ پرو برای اولین بار فوکوس خودکار را ارائه می دهد. این باید باعث ایجاد تصاویر واضح تر شود.

باتری و شارژ آیفون ۱۳

مدل های آیفون ۱۲ در آزمایش عمر باتری شگفت انگیز نبودند. فقط آیفون ۱۲ پرو مکس واقعاً باتری بزرگ خود را تحت تأثیر قرار داد. با این حال ، گزارش دیگری در مورد فناوری باتری نرم در آیفون ۱۳ ادعا کرد که آیفون های جدید می توانند بدون تاثیر در طراحی ، ظرفیت باتری را افزایش دهند.
آیفون ۱۳ پرو مکس با افزایش ۱۸ درصدی از ۳،۶۸۷ میلی آمپر ساعت به ۴،۳۵۲ میلی آمپر ساعت رسیده است. افزایش سه مدل دیگر همگی بسیار کوچکتر است ، اما همچنان می تواند مشکل کوتاه مدت عمر باتری را برطرف کند.

آیفون ۱۳ و iOS 15

هر آیفون جدید با عرضه خود نسخه جدیدی از iOS را به ارمغان می آورد. ویژگی های برتر iOS 15 شامل به روزرسانی FaceTime است که به شما امکان می دهد ویدیوها را تماشا کرده و مطالب را با دیگران به اشتراک بگذارید ، حالت جدید تمرکز برای مدیریت اعلان ها و بهبود نقشه ها ، پیام ها ، کیف پول ، آب و هوا و سایر برنامه های داخلی. برخی از ویژگی های iOS 15 به پردازنده A12 Bionic یا بالاتر نیاز دارند ، اما این نباید برای iPhone 13 و تراشه جدید شیک اپل آن مشکلی ایجاد کند.

گوشی اپل مدل iPhone 12 Pro Max A2412 ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

یکی از ویژگی هایی که مورد بحث قرار میگیرد، که اخیراً در ثبت اختراع اپل ظاهر شده است ، اعلان های شارژ پیش بینی است. این سیستم عادات و نحوه استفاده از تلفن شما را یاد می گیرد ، مانند شارژ بهینه شده ، اما به شما هشدار می دهد که قبل از تخلیه بیش از حد باتری ، آن را شارژ کنید ، در حالی که هنوز در مکان مناسب برای اتصال آن هستید.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست