پس از انتظار یکساله برای عرضه تبلت اپل مدل iPad mini 8.3 inch 2021 5G ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت ، بلاخره در سپتامبر سال ۲۰۲۱، این دستگاه توسط کمپانی اپل برای مصرف جهانی، به بازار عرضه گردید. تغیرات و مینی بودن این تبلت، خاصیت و جلوه خاصی به آیپد نسل دید بخشیده است که در ادامه قصد بررسی تخصصی تر از آن را داریم؛ در نتیجه همراه ما باشید.

عملکرد پردازنده تبلت اپل مدل iPad mini 8.3 inch 2021 5G

آیپد مینی ۶ با ظرفیت ۲۵۶ بهره مند از سیستم چیپ A15 Bionic، با یک پردازنده شش هسته ای، پردازنده گرافیکی پنج هسته ای و موتور پردازش عصبی ۱۶ هسته ای برخوردار است. از آنجایی که آیپد ایر ۴ با چیپ A14 Bionic با سرعت بالای خود تحسین کاربرانش را برانگیخت، آیپد مینی ۲۰۲۱ با داشتن پردازنده ای به مراتب قوی تر تبلت بسیار پر سرعت به شمار می رود. این سرعت بالا همچنین در سیستم یادگیری ماشینی اپل در نمایه هایی همچون Live Text کارآمد است. این نمایه سیستم عامل iPad OS 15 به شما امکان انتخاب متنی را که در یک تصویر وجود دارد را با نگه داشتن انگشت بر روی آن می دهد. که این خصوصیت در آیپد مینی ۲۰۲۱، آیفون ۱۲ پرو مکس و مدل‌های ۲۰۲۱ آیپد پرو به خوبی کار می کند.

نمایشگر تبلت اپل مدل iPad mini 8.3 inch 2021 5G ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

iPad mini 8.3 inch 2021 5G یکی از بهترین نمایشگر را در میان تبلت های هم اندازه خود دارد که با رزولوشن ۲۲۶۶×۱۴۸۸ و تراکم پیکسلی ۳۲۶ ppi شفاف تر از صفحه نمایش های: آیپد ۹ با تراکم پیکسلی ۲۶۴ ppi و رزولوشن ۲۱۶۰×۱۶۲۰، آیپد ایر ۴ با تراکم پیکسلی ۲۶۴ ppi و رزولوشن  ۲۳۶۰ ۱۶۴۰ x پیکسل و سامسونگ گلکسی تب A7 Lite با تراکم پیکسلی۱۷۹  ppi و رزولوشن ۱۳۴۰ ۸۰۰* می باشد؛ اگر چه در مقایسه با تمام این دستگاه ها کوچک تر است.

نمایشگر آیپد مینی ۶ از ۱۰۳.۱ درصد گستره رنگی sRGB پشتیبانی کرده و از این نظر بسیار نزدیک به آیپد ۹ (با پشتیبانی ۱۰۵.۳ درصد) و کمی جلوتر از آیپد ایر ۴ (۱۰۲.۹ درصد) قرار می گیرد. نمایشگر گلکسی Tab A7 Lite با پشتیبانی ۸۱.۸ درصدی از این گستره رنگی، کیفیت و دقت رنگی متوسطی دارد.

باند تبلت اپل مدل iPad mini 8.3 inch 2021 5G ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

اسپیکرهای استریوی آیپد مینی ۶ قادر به تولید صدایی قدرتمند هستند که با توجه به اندازه کوچک دستگاه، تحسین برانگیز است. سیستم صوتی این تبلت همچون iPad mini series 6 تنها قادر است در حالت افقی (Landscape) دستگاه و نه در حالت عمودی (Portrait)، صدای استریو تولید کند.

دوربین های اپل آیپد مینی ۲۰۲۱

فیلمبرداری با دوربین تبلت اپل مدل iPad mini 8.3 inch 2021 5G ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت می تواند به صورت کیفیت ۴K با سرعت ۲۴، ۲۵، ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه انجام گیرد.همچنین فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰ به همراه سرعت ۲۵، ۳۰، ۶۰، ۱۲۰ و ۲۴۰ فریم بر ثانیه، از دیگر خصوصیات دوربین پشت تبلت آیپد مینی ۲۰۲۱ به شمار می آید. دوربین سلفی که در جلوی گوشی جای گرفته، از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی برخوردار می باشد که می تواند عکس برداری HDR را هم انجام دهد.

در تبلت اپل مدل iPad mini 8.3 inch 2021 5G ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت، تعدادی لنز دوربین در قسمت پشت گوشی قرار گرفته ست که طراحی آن نسبت به نسخه قبلی بسیار متفاوت خواهد بود. حسگری که در این دوربین استفاده شده است، ۱۲ مگاپیکسلی بود که از نوع عریض می باشد. این دوربین می تواند فوکوس خودکار و تشخیص فاز را هم انجام دهد. ویژگی های دیگری نیز در کنار این دوربین استفاده شده است از جمله آن ویژگی ها، می توان به فلش ال ای دی یا همان چراغ قوه و عکسبرداری پاناروما و HDR اشاره کرد.

حسگر لمسی آیپد مینی ۶ همانند آیپد ایر ۴ در دکمه پاور (لاک) آن تعبیه گردیده تا کار ورود به دستگاه از طریق تشخیص هویت لمسی را بهبود بخشد. اما تبلت گلکسی A7 Lite با سیستم تشخیص هویت از روی چهره کار می کند که تنها در مددل های گران قیمت آیپد پرو وجود دارد.

iPad mini 6 به همراه APPLE pencil 2 و Touch ID

در نسخه تبلت اپل، شاهد تغییراتی در تاچ آیدی و اپل پنسل هم مشاهده کردیم. در آیپد مینی ۲۰۲۱ اپل می توان از ۲APPLE pencil استفاده کرد و تاچ آیدی (حسگر اثر انگشت) هم به دکمه ی Power منتقل شده است؛ درست مثل iPad Air و iPad Pro، مداد اپل ۲ هم به صورت مغناطیسی در کنار آیپد مینی ۲۰۲۱ قرار می گیرد. طول این قلم اپل تقریبا به اندازه ی آیپد مینی ست (با اختلاف ۲ اینچ) که این موضوع باعث خواهد شد که قرارگیری آن در کنار دستگاه، بسیار راحت تر باشد.

رنگ های iPad Mini 2021 اپل

این دستگاه همچون آیپد ایر در رنگ هایی متنوع به فروش می رسد. شرکت اپل، این دستگاه را به جای دو رنگ نقره ای و خاکستری فضایی (Space Gray) در رنگ های بنفش، صورتی، Starlight در کنار خاکستری فضایی عرضه کرده است.

رنگ خاکستری در محصولات آیپد مینی، تکراری ست و از سوی دیگر، رنگ Starlight به رنگ طلایی کم رنگ شباهت دارد و نامی جدید، به آن از کمپانی اپل داده اند که تنها از نزدیک به خوبی دیده می شود؛ صورتی و بنفش هم رنگ های جذابی محسوب می‌شوند که برای خانم ها به نوعی عرضه و تولید گشته است. اما اپل می توانست از رنگ های نده تری مانند سبز، آبی، زرد و قرمز به جای خاکستری و STARLIGHT استفاده کند.

مقالات مرتبط:

تبلت اپل مدل iPad mini 8.3 inch 2021 5G ظرفیت ۶۴ گیگابایت

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست