در این مقاله از گوشیز قصد داریم تفاوت  آیفون SE3 و آیفون SE2 را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. گوشی آیفون SE3 از بسیاری جهات شبیه آیفون SE2 است. بنابراین اگر آن ها را روی یک میز قرار دهیم، ممکن است در نگاه اول متوجه تفاوت آن ها نشویم. در باطن گوشی آیفون SE3 پر رنگ تر و تراشه پردازنده آن بسیار قوی تر از آیفون SE2 عمل می کند.

تفاوت آیفون SE3 و آیفون SE2 از نظر طراحی

طراحی آیفون SE3 تفاوت چندانی با آیفون SE2 نداشته و هر ۲ مدل از طراحی کلاسیک آیفون پشتیبانی می کنند. بالای هر دو گوشی دارای یک حاشیه نسبتا زیاد است همچنین در پایین دستگاه دکمه هوم همراه حسگر اثر انگشت تعبیه شده است. نسل دوم گوشی های آیفون SE دارای نسبت صفحه نمایش به بدنه ۶۵.۴ است که این عدد در نسل سوم گوشی های آیفون SE تغییر نکرده است.

کلمه کلاسیک به معنی قدیمی شدن گوشی نیست. با این حال برخی از کاربران هنوز آیفون SE3 و آیفون SE2 را قدیمی می دانند. طراحی هر دستگاه به قدری استادانه انجام شده که ذهن هر مخاطبی را درگیر خود می کند.

کیفیت ساخت آیفون SE3 و آیفون SE2 هم با یکدیگر تفاوت چندانی نداشته و از این نظر هم می توان آن ها را مشابه یکدیگر دانست. بدنه گوشی آیفون SE3 از جنس سرامیک شیلد و براق است. همین عامل باعث شده که این دستگاه در برابر هرگونه ضربه از خود مقاومت نشان دهد.

ابعاد ۲ گوشی تقریبا یکسان است با این تفاوت که آیفون SE3 چهار گرم نسبت به مدل قبلی خود کاهش وزن داشته است.

نمایشگر آیفون SE3 و آیفون SE2

هر ۲ مدل مجهز به یک نمایشگر ۴.۷ اینچی از جنس رتینا هستند. صفحه نمایش آیفون SE3 و آیفون SE2 برای افرادی که با نمایشگرهای بزرگ کار کرده اند، کمی کوچک به نظر می رسد. استفاده از پنل LCD در نمایشگر این دستگاه ها ممکن است برخی از کاربران را نا امید کند.

رنگ های صفحه نمایش بسیار به واقعیت نزدیک بوده و از دقت مناسبی برخوردارند. نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که سری SE گوشی های آیفون از استاندارد HDR پشتیبانی نمی کنند.

صفحه نمایش آیفون SE3 و آیفون SE2 تقریبا مشخصات یکسانی دارند و وضوح آن ها حدود ۱۳۳۴ در ۷۵۰ پیکسل است. همچنین تراکم پیکسلی ۳۲۶ ppi را در اختیار کاربران قرار می دهد. سایر قابلیت های صفحه نمایش این دو دستگاه هوشمند عبارتند از:

پشتیبانی از قابلیت True Tone

ویژگی Wide Color (P3) که رنگ های ایجاد شده را به طرز قابل توجهی بهبود می دهند.

تفاوت آیفون SE3 و آیفون SE2 از نظر سخت افزار

نقطه قوت آیفون SE3 را می توان وجود تراشه قدرتمند آن دانست. با اینکه گوشی آیفون SE3 در رده اقتصادی قرار دارد اما در طراحی آن از آخرین نسخه تراشه سری A استفاده شده است و این خود تغییر بزرگی به حساب می آید.

جالب است بدانید چیپست به کار رفته در آیفون SE3 دقیقا مانند آیفون ۱۳ پرو مکس و دارای ۴ هسته بهینه و ۲ هسته قدرتمند است.

آیفون SE2 از تراشه A13 بایونیک استفاده می کند که دقیقا مشابه تراشه گوشی آیفون ۱۱ است. عملکرد گوشی آیفون SE2 در اجرای بازی های سنگین و دوربین نسبت به آیفون SE3 ضعیف تر است.

مهم ترین مزیت استفاده از سری SE آیفون عبارتند از:

سرعت بالا در اتصال به شبکه اینترنت؛

استفاده از نسل پنجم اینترنت یا همان ۵G که سرعت انتقال اطلاعات را به طرز شگفت آوری بالا می برد.

تفاوت آیفون SE3 و آیفون SE2

مقایسه دوربین گوشی های سری SE

در گوشی های سری SE به جای استفاده از دوربین های چندگانه از ۲ دوربین جدا استفاده شده است  که دوربین اصلی در پشت دستگاه و دوربین سلفی در حاشیه بالای صفحه نمایش قرار دارد.

آیفون SE3 و آیفون SE2 دارای یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و یک لرزشگیر اپتیکال هستند. از لحاظ سخت افزاری تفاوت چندانی در ۲ گوشی حس نمی کنیم جز اینکه کیفیت تصاویر در آیفون SE3 نسبت به آیفون SE2 بهتر شده است.

آیفون SE3 و آیفون SE2 از نظر فیلمبرداری هم با یکدیگر تفاوت نداشته و هر دو تصاویر را با کیفیت ۴K و سرعت ۶۰ فریم در ثانیه فیلم برداری می کنند. وجود لرزشگیر اپتیکال و زوم ۳ برابری دیجیتال همچنین ضبط صدا به صورت استریو هم می توان به قابلیت های گوشی های آیفون SE3 و آیفون SE2 اضافه کرد.

در این مقاله سعی کردیم آیفون SE3 و آیفون SE2 را از نظر مشخصات ظاهری و فنی با یکدیگر مقایسه کنیم. وجود تراشه جدید در نسل سوم گوشی های SE باعث شده عملکرد قوی تری نسبت به نسل قبل خود داشته و بازی های سنگین را به راحتی اجرا کنند.

کارشناسان گوشیز منتظر نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما هستند.

برنامه آنفالویاب گوشی آیفون در سال ۲۰۲۲

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست