یکی از مهم ترین چالش هایی  که کاربران با آن ها رو به رو هستند، تنظیم هات اسپات گوشی های آیفون است. هات اسپات یا Hot Spot یکی از قابلیت های مهم و کاربردی گوشی های هوشمند به خصوص محصولات اپل است که به کاربر اجازه می دهد اینترنت سیمکارت خود را با دستگاه های دیگر به اشتراک بگذارد. این ویژگی به خصوص برای کاربرانی که مدام در حال مسافرت هستند، بسیار مفید و کاربردی است.

آموزش تنظیم هات اسپات گوشی آیفون

متاسفانه از زمان ارائه نسخه جدید سیستم عامل ios15 بسیاری از کاربران با مشکلاتی در زمینه هات اسپات گوشی آیفون خود مواجه هستند. اگر شما هم به تازگی با این مشکل مواجه شده اید، اصلا نگران نباشید چون در این مقاله سعی می کنیم تمام روش های تنظیم هات اسپات و رفع مشکلات آن را به شما توضیح دهیم.

ترفندهای ساده برای تنظیم هات اسپات در سیستم عامل آی او اس ۱۵

در این بخش یکسری نکات برای تنظیم هات اسپات در گوشی های آیفون و رفع مشکلات رایج آن ها را به شما توضیح می دهیم.

نکته اول: هات اسپات گوشی را در تنظیمات فعال کنید

اولین مرحله این است که از روشن بودن هات اسپات گوشی خود مطمئن شوید. برای این کار می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد بخش Cellular شده سپس صفحه Personal Hotspot را باز کنید.
  • روی گزینه Personal Hotspot کلیک کرده سپس از روشن بودن آن مطمئن شوید.

نکته دوم: گوشی آیفون خود را ریستارت کنید

یک روش ساده برای تنظیم هاست اسپات گوشی آیفون و جلوگیری از مشکلات نرم افزاری آن ریستارت کردن دستگاه است. این روش به خصوص زمانی که سیستم عامل گوشی را بروز می کنید، بسیار راهگشا خواهد بود. برای اتصال بهتر دستگاه های دیگر به گوشی آیفون باید دستگاه های دیگر هم ریستارت کنید.

نکته سوم: جدیدترین نسخه سیستم عامل را روی گوشی خود نصب کنید

بسیاری از مشکلات هات اسپات گوشی های آیفون به دلیل بروز رسانی سیستم عامل آن هاست. هنگامی که نسخه جدید سیستم عامل را روی گوشی خود نصب می کنید معمولا با مشکلاتی در زمینه اتصال هات اسپات مواجه می شوید که باید آن را با کارشناسان اپل در میان گذاشته تا در اسرع وقت این مشکلات را برطرف کنند. اگر در تنظیم هات اسپات روی گوشی آیفون خود مشکل دارید، سیستم عامل دستگاه را به روز کنید.

نصب نسخه جدید سیستم عامل روی گوشی آیفون

ابتدا تنظیمات گوشی آیفون را باز کرده سپس وارد بخش General شوید.

روی گزینه Software Update ضربه بزنید. اگر نسخه جدید سیستم عامل را در دست دارید، روی گزینه Download and Install ضربه زده تا جدیدترین نسخه سیستم عامل آی او اس روی گوشی شما نصب شود.

نکته چهارم: هات اسپات گوشی آیفون را یکبار خاموش/ روشن کنید

اگر با به روز کردن سیستم عامل، هنوز در تنظیم هات اسپات گوشی خود مشکل داشتید، اینترنت سیمکارتتان را یکبار خاموش سپس روشن کنید. برای این کار مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • ابتدا وارد تنظیمات گوشی آیفون خود شده سپس روی آیکون Cellular Data ضربه بزنید.
  • Cellular Data را برای چند دقیقه خاموش کرده و سپس مجدد آن را روشن کنید.

نکته پنجم: حتما فاصله دستگاه تا گوشی آیفونتان را بررسی کنید

این نکته را فراموش نکنید که برای اتصال هر دستگاهی به گوشی شما به روش هات اسپات، ۲ دستگاه باید نزدیک هم قرار بگیرند. بنابراین تا جایی که ممکن است دستگاه ها را نزدیک هم قرار دهید.

رفع مشکلات تنظیم هات اسپات گوشی های آیفون

اگر روش های بالا مشکل شما را برطرف نکرد، باید از ترفندهای پیشرفته تری استفاده کنید. در ادامه روش های پیشرفته برای رفع مشکلات هات اسپات گوشی های آیفون به شما معرفی می شوند.

تنظیمات شبکه و اینترنت گوشی خود را یکبار ریست کنید

برای این کار وارد بخش Reset در تنظیمات گوشی شده سپس گزینه Reset Network Settings را انتخاب کنید.

حتما تنظیمات اتصال خود را بروز کنید

شرکت اپل به طور مداوم برای دستگاه های هوشمند خود بروز رسانی هایی را عرضه می کند که باعث رفع مشکلات نرم افزاری و باگ ها می شوند. برای دریافت آخرین بروز رسانی های گوشی آیفون باید گزینه About در بخش General را فعال کنید.

نصب مجدد سیستم عامل بدون از دست دادن اطلاعات از دیگر روش های رفع مشکلات اتصال هات اسپات گوشی های آیفون است.

اگر با انجام روش های بالا باز هم مشکل برطرف نشد، از داده ها و اطلاعات مهم خود بک آپ تهیه کرده سپس سرویس آی کلود را مجدد راه اندازی کنید.

راه اندازی و تنظیم هات اسپات در گوشی های آیفون یکی از دغدغه و چالش های اصلی کاربران این گوشی های هوشمند است که در این مقاله سعی کردیم مهم ترین ترفندهای رفع این مشکلات را به شما معرفی کنیم. در مقالات بعدی همراه ما باشید.

معرفی برنامه فینیکس برای گوشی آیفون

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست