کارشناسان شرکت اپل ادعا کرده اند که دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس در یک نگاه نسبت به مدل های قبلی خود قدرتمند تر است. این گوشی هوشمند از نظر ظاهری تفاوت چندانی با مدل های قبل خود نداشته اما از نظر مشخصات فنی پیشرفت های چشمگیری دارد. در این مقاله قصد داریم دوربین گوشی آیفون ۱۳ را به طور کامل مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم.

شرکت اپل معمولا هر سال قابلیت های جدید و فوق العاده ای به گوشی های پرچمدار خود اضافه می کند که آیفون ۱۳ پرو مکس هم از این قاعده مستثنی نیست. این شرکت سعی کرده در طراحی دوربین جدیدترین عضو خانواده اش از بهترین و پیشرفته ترین ابزارها استفاده کند.

قابلیت فوق العاده دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس

وجود ویژگی های جذابی مثل بهبود زوم اپتیکال، حالت سینماتیک، ذخیره فیلم ها در حالت دالبی ویژن، حالت عکاسی ماکرو و… آیفون ۱۳ پرو مکس را به گزینه اول خرید کاربران تبدیل کرده است. نمایشگر سوپر رتینا با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز هم که جذابیت این گوشی هوشمند را چندین برابر کرده است.

در یک کلام تمام امکانات دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس نسبت به قبل بیشتر شده است. از تراشه پردازش جدید گرفته تا استفاده از حسگر بزرگ با گشودگی دیافراگم فوق العاده.

معرفی مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری

پرچمدار جدید اپل از نظر مشخصات دوربین تقریبا شباهت زیادی با برادر خود یعنی آیفون ۱۳ پرو دارد. هر ۲ گوشی دارای ۳ دوربین هستند که دقیقا روی پنل پشتی آن ها قرار دارد. دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین تله فوتو. این ۳ دوربین از لحاظ مگاپیکسل تفاوتی ندارند، اما هر کدام دارای قابلیت های خاصی هستند.

دوربین هر ۲ گوشی تا جای ممکن نور را جذب کرده و تصاویر را با بالاترین کیفیت ثبت می کنند. به علاوه حسگرها و پیکسل های این دوربین بسیار بزرگ هستند. طبق ادعای شرکت اپل سنسور به کار رفته در این گوشی یکی از بزرگترین حسگرهایی است که تا الان روی گوشی های هوشمند نصب شده است.

پیشرفت دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس به همین جا خلاصه نمی شود. شرکت اپل این بار حالت شب را به دوربین های تله فوتو و فوق عریض این گوشی اضافه کرده است. به این ترتیب آیفون ۱۳ پرو مکس در نور شب محدوده زیادی را تحت پوشش قرار داده و روی یک سوژه به صورت اپتیکال زوم می کند.

دوربین فوق عریض و ماکرو

دوربین فوق عریض هم در آیفون ۱۳ پرو مکس پیشرفت های فوق العاده ای داشته است. گشودگی دریچه دیافراگم این دوربین به حدی زیاد است که تصاویر در نور کم با کیفیت بالا ثبت می شوند.

کارشناسان شرکت اپل ادعا کرده اند که عملکرد دوربین های فوق عریض در آیفون ۱۳ پرو مکس حدود ۹۲ درصد بهتر از خانواده آیفون ۱۲ عمل می کند. دوربین این گوشی از سیستم فوکوس خودکار هم استفاده می کند که باعث می شود تصاویر با کیفیت و جزئیات بیشتری ثبت شوند.

مشخصات دوربین تله فوتو

دوربین تله فوتو دقیقا روی پنل پشتی آیفون ۱۳ پرو مکس قرار دارد و قابلیت این را دارد که تصاویر را تا ۳ برابر بزرگتر نشان دهد. دوربین تله فوتو قابلیت ثبت تصاویر به صورت پرتره هم دارد همچنین تصاویر را با استفاده از تکنیک های نرم افزاری مثل فشرده سازی با کیفیت بالا ثبت می کند.

مراحل فیلم برداری با دوربین پرچمدار اپل

یکی از کارهای لذت بخشی که با دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس می توان انجام داد، فیلم برداری است. کاربران گوشی های آیفون می توانند تنظیمات ضبط ویدئو را به صورت دستی با استفاده از برنامه هایی مثل آی موویز یا فوتوز تغییر دهند.

در مقاله دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس در یک نگاه از گوشیز سعی کردیم قابلیت های دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس را به طور کامل به شما معرفی کنیم. با توجه به توضیحات این مقاله، نظرتان درباره آیفون ۱۳ پرو مکس چیست؟

بررسی حالت سینماتیک آیفون ۱۳ اپل

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست