قابلیت تبلت مدل iPad mini 3 Wi-Fi اپل ظرفیت ۶۴ گیگابایت اپل دارای صفحه نمایشی به ابعاد ۷.۵ اینچ و حسگر تاچ آی دی می باشد. این تبلت از نظر ظاهری تفاوت چندانی با مدل قبلی خود ندارد. هر دو دستگاه مجهز به دکمه هوم در انحنای موجود در لبه های کناری و یک محافظ آلومینیومی درقسمت پشتی است.

نکته جالب توجه کاربران محصولات اپل اینکه مینی آیپد ۳ وای فای با ۱۶ گیگابایت حافظه در رنگ طلایی وارد بازار شده است.

تبلت مدل iPad mini 3 Wi-Fi ظرفیت ۶۴ گیگابایت از نظر سخت افزار کمی ضعیف تر از آیپد ایر ۲ اپل عمل می کند. همچنین در طراحی  این آیپد مانند مدل های گذشته هنوز از چیپست های A7 و M7 استفاده شده است.

مینی آیپد ۳ اپل با داشتن یک حسگر ۵ مگاپیکسلی insight هنوز به تنظیمات سال گذشته خود وفادار است.

مشخصات صفحه نمایش تبلت مدل iPad mini 3 Wi-Fi

بزرگترین نقطه ضعف سری اول آیپدهای مینی اپل را می تون در دقت پایین صفحه نمایش و بلندگوهای آن دانست. شرکت اپل در طراحی و تولید نسل جدید مینی تبلت های سری ۳ خود سعی در رفع این مشکل داشت. تا جایی که در نسل های بعدی از نمایشگر بهتری استفاده کرد. تبلت مینی ۳ اپل تصاویر را با رزولوشن ۱۵۳۶ × ۲۰۴۸ نشان می دهد. در حال حاضر تبلت مینی اپل دارای دقیق ترین صفحه نمایش موجود است.

نمایشگر این آیپد نسبت به مدل های قلی خود رنگ ها را با غلظت کمتر، کنتراست پایین تر و زاویه دید محدودتر نمایش می دهد. تمام این عوامل باعث شده تا کاربران از این تبلت برای تماشای ویدئو، اجرای بازی های سه بعدی و مطالعه استفاده کنند.

شاید تنها نکته منفی iPad mini 3 Wi-Fi را بتوان نسبت تصویر پایین آن در حدود ۴:۳ دانست. طبق این ویژگی تصاویر و ویدئوها به صورت نیم صفحه نمایش پیدا می کنند.

بلندگوهای مینی آیپد ۳ اپل

مینی آیپدهای اپل دارای ۲ بلندگوی در ۲ طرف درگاه لایتینگ هستند. بلندی صدای این بلندگوها عالی و صدا را با کیفیت مطلوبی منتقل می کنند. تنها نقطه ضعف آن ها در محل قرارگیری این بلندگوهاست. زمانی که کاربر تبلت را به صورت افقی نگه دارد، دست و روی بلندگو قرار رفته و صدایش را خفه می کند.

مشخصات ظاهری تبلت iPad mini 3 Wi-Fi اپل

تبلت iPad mini 3 Wi-Fi از نظر ظاهری نسبت به مدل های قبلی تغییر زیادی نداشته است. این تبلت دارای صفحه نمایشی به ابعاد ۷.۵ × ۱۳۴.۷ × ۲۰۰ میلی متر و وزنی برابر ۳۴۱ گرم است. در حالی که وزن تبلت وای فای اپل ۳۳۱ گرم است.

این آیپد هم مانند تبلت ایر ۲ پل در ۳ رنگ خاکستری، نقره ای و طلایی در بازار موجود است و کاربران می توانند بسته به نیاز خود اقدام به خرید آن نمایند.

قسمت جلویی آیپد توسط یک لایه شیشه ای محافظت شده و قسمت پشتی آن از جنس آلومینیوم برس خورده است که در برابر هرگونه ضربه و فشار مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

جالب است بدانید در مدل های سیم کارت خور این آیپد یک قسمت تمام پلاستیکی در بالای قاب پشتی دستگاه وجود دارد که آنتن در آن قرار دارد. شاید برایتان جالب باشد که عملکرد تاچ آیپد اپل معمولا از سایر برندها بی نقص تر است. از طرفی وجود حسگرهای تاچ و صفحه نمایش تبلت مینی اپل استفاده از آن را تا حد زیادی منطقی تر و کاربردی تر نموده است.

سنسور اثر انگشت تبلت برعکس گوشی های آیفون در سمت چپ یا راست دستگاه قرار دارد. بنابراین کار با آن کمی سخت است. خوشبختانه کلید هوم تبلت mini 3 Wi-Fi به گونه ای قرار  گرفته که کاربران می توانند انگشت خود را از هر جهتی روی آن قرار دهند.

آشنایی با قابلیت Apple Pay در آیپد مینی اپل

خبر خوب اینکه قابلیت Apple Pay در نسخه آیپد ایر ۲ و آیپد مینی وجود دارد. به کمک این قابلیت شما می توانید خریدهای آنلاین خود را به راحتی و بدون دردسر انجام دهید. نکته مهم اینکه تبلت iPad mini 3 Wi-Fi اپل برخلاف مدل ایر ۲ چیپ NFC  ندارد.

اتصالات ورودی دستگاه تفاوت چندانی با مدل های قبلی نداشته و مانند گذشته تنها راه ارتباطی هرگونه دستگاه با این آیپد درگاه لایتینگ می باشد. در این جا خبری از پورت USB نیست. اگر تبلت خود را به صورت عمودی نگه دارید، کاملا متوجه ۲ بلندگوی استریو و درگاه لایتینگ در لبه پایینی آن می شوید.

کلید پاور، خروجی ۳.۵ میلی متری صوتی و میکروفون در قسمت بالایی تبلت قرار داشته و عاری از هرگونه شیار یا کلید است. کلیدهای کم/ زیاد کردن صدا سمت راست دستگاه قرار دارد. وظیفه این دکمه ها قطع/ وصل کردن صدا یا قفل کردن حسگر چرخش تبلت است.

این شکاف های سیم کارت در مدل های سیم کارت خور تبلت هم وجود دارد. تمام  محصولات اپل از جمله آیپد مینی ۳ درگاه کارت حافظه نداشته و کاربران باید تنها به حافظه داخلی آن اکتفا کنند.

مشخصات سخت افزاری

اولین نسل آیپدهای مینی ۳ از پردازنده ضعیف و نسبتا قدیمی برخوردار بودند. به همین دلیل شرکت اپل در طراحی نسل جدید این آیپدها این مشکل را برطرف کرده و تبلت فوق دارای چیپ ۶۴ بیتی A7 است. این چیپ در نسل جدید گوشی های آیفون هم وجود دارد.

چیپ تبلت iPad mini 3 Wi-Fi دارای یک پردازنده مرکزی ۲ هسته ای با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز است. همچنین پردازنده این دستگاه از یک پردازنده گرافیکی و یک پردازنده کمکی تشکیل شده است. یعنی قدرت پردازش تبلت مینی ۳ تقریبا مشابه آیفون سری S5 و فقط کمی از لحاظ پردازش گرافیکی ضعیف تر عمل می کند.

جالب است بدانید این تبلت به دلیل وزن پایین و قابلیت های پردازشی قوی یک گزینه مناسب برای تمام گیمرها می باشد. جنس بدنه تبلت iPad mini 3 Wi-Fi آلومینیوم است که رسانای خوبی برای گرما محسوب می شود. همین عامل باعث می شود تا این آیپد هنگام بازی های سنگین به هیچ عنوان داغ نشده و خنک بماند.

باتری آیپد مینی ۳ اپل

تبلت فوق دارای یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۲۳.۸ وات بر ساعت است که بسیار قدرتمند تر از باتری های شرکت های رقیب مانند نکسوس عمل می کند. میزان دریافت شارژ در این آیپد نسبت به گذشته ۹ ساعت کاهش پیدا کرده است.

مشخصات سیستم عامل تبلت iPad mini 3 Wi-Fi اپل

آیپد مینی ۳ اپل مانند مدل ایر ۲ از نسخه ۸.۱ سیستم عامل ios پشتیبانی می کند. این نسخه نسبت به مدل های قبلی از لحاظ ظاهری کمی تغییر کرده و ویجت های آن تعاملی تر شده اند.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست