مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی اس ۲۲ سامسونگ اگر دنبال یک دوربین حرفه ای  هستید، حتما آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی اس ۲۲ سامسونگ در صدر لیست شما هستند. دوربین هر ۲ گوشی عملکرد فوق العاده ای دارد اما داشتن اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی اس ۲۲ سامسونگ به شما در انتخاب عاقلانه تر کمک می کند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

تفاوت های دوربین استاندارد آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی اس ۲۲ سامسونگ

دوربین اصلی آیفون ۱۳ پرو مکس دارای یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی است در حالی که اس ۲۲ اولترای سامسونگ یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد.

نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که میدان دید گلکسی اس ۲۲ سامسونگ بیشتر از آیفون ۱۳ پرو مکس است. هر ۲ گوشی در سایر مشخصات فنی و ظاهری دوربین با هم برابر هستند. دوربین گلکسی اس ۲۲ سامسونگ مجهز به فناوری pixel binning است  که باعث می شود تصاویر با وضوح ۱۲ مگاپیکسلی فیلم برداری شوند.

مشخصات فنی دوربین سلفی آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی اس ۲۲

طبق آزمایش های انجام شده به این نتیجه می رسیم که دوربین سلفی هر ۲ گوشی پرچمدار عملکرد فوق العاده ای دارند. البته آیفون ۱۳ پرو مکس تصاویر واقعی تری با دوربین سلفی خود ثبت می کند. بنابراین وقتی صحبت از دقت رنگ دوربین سلفی می شود، نماینده اپل برنده است.

حالت Low light در دوربین گوشی های پرچمدار

طی سال های اخیر دوربین گوشی های پرچمدار تغییرات فوق العاده ای کرده است. این روزها پردازش های نرم افزاری گوشی های هوشمند جدیدتر شده بنابراین در بیشتر موارد تصویر نهایی که با دوربین این گوشی ها گرفته می شود ممکن است برای همه یکسان نباشد.

در مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی اس ۲۲ سامسونگ به این نتیجه می رسیم که پرچمدار اپل تصاویر را واقعی تر ثبت می کند در حالی که نماینده سامسونگ تصاویر را کمی روشن تر در اختیار کاربران قرار می دهد.

ویژگی های دوربین پرتره

تصاویر پرتره این روزها مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. آیفون ۷ پلاس اولین گوشی بود که تصاویر را به صورت پرتره ثبت می کرد. قابلیت پرتره از معرفی آیفون ۷ پلاس تا الان تغییرات چشمگیری کرده اما با این حال باز هم نماینده سامسونگ در این بخش برنده است.

هر ۲ گوشی تصاویر پرتره را با کیفیت عالی ثبت می کنند. دیگر تصمیم با خودتان است که تصاویر روشن تر را می پسندید یا تیره تر.

قابلیت زوم در آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی اس ۲۲ سامسونگ

زوم به قابلیت بزرگنمایی تصاویر بدون از دست دادن کیفیت آن ها گفته می شود. گلکسی اس ۲۲ سامسونگ از قابلیت زوم ۱۰ برابری استفاده می کند در حالی که آیفون ۱۳ پرو مکس دارای زوم اپتیکال ۳ برابری است. از طرفی اس ۲۲ سامسونگ دارای ۲ لنز تله فوتو هم هست در مقابل آیفون ۱۳ پرو مکس تنها یک لنز تله فوتو دارد.

مشخصات دوربین ماکرو

دوربین ماکروی گلکسی اس ۲۲ سامسونگ عملکرد سریع تری نسبت به آیفون ۱۳ پرو مکس دارد. از طرفی دوربین پرچمدار اپل تصاویر را با جزئیات بیشتری نشان می دهد.

مقایسه کیفیت فیلم برداری آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی اس ۲۲

گوشی های هوشمند طی چند سال اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته اند. گوشی های آیفون همیشه در صدر جدول تغییرات قرار داشته اند. به همین دلیل صرف نظر از شرایط نوری، آیفون ۱۳ پرو مکس دارای بهترین عملکرد در زمینه فیلم برداری است.

تا همین چند سال پیش گوشی های آیفون هیچ رقیبی در زمینه کیفیت فیلم برداری نداشتند تا اینکه همه چیز تغییر کرد. در حال حاضر یکی از رقبای اصلی آیفون ۱۳ پرو مکس در زمینه کیفیت فیلم برداری گوشی گلکسی اس ۲۲ سامسونگ است.

دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس یا گلکسی اس ۲۲ سامسونگ؟

بعد مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی اس ۲۲ سامسونگ به این نتیجه می رسیم که نماینده سامسونگ گزینه مناسبی برای عکاسی است در حالی که از پرچمدار اپل می توانید به عنوان یک دوربین فیلمبرداری حرفه ای استفاده کنید. با تمام مطالب گفته شده در این مقاله باز هم این شما هستید که باید با توجه به ویژگی های گوشی مورد نظرتان مثل قدرت پردازنده، کیفیت صفحه نمایش و دوربین، باتری و عوامل دیگر تصمیم نهاییتان را بگیرید.

رقابت تنگاتنگ آیفون SE 2020 با آیفون SE 2022

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست