آیا تا به حال به مقایسه صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ دقت کرده اید؟ در نگاه اول نمایشگر این دو گوشی پرچمدار اپل تقریبا شبیه هم به نظر می رسند اما با یک نگاه دقیق تر می توانید تفاوت های آن ها را بهتر متوجه شوید. آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ دارای یک نمایشگر ۶.۴ اینچی از نوع سوپر رتینا هستند. اما مهم ترین تفاوت آن ها مربوط به روشنایی صفحه نمایش آن هاست.

مقایسه میزان روشنایی صفحه آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳

روشنایی صفحه نمایش آیفون ۱۳ در فضای باز حدود ۸۰۰ نیت است  که هنگام تماشای محتواهای HDR به ۱۲۰۰ نیت هم می رسد. این در حالی است که میزان روشنایی صفحه نمایش در آیفون ۱۳ پرو به ترتیب ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ نیت است. بنابراین نتیجه می گیریم روشنایی آیفون ۱۳ پرو هنگام نمایش محتوای SDR بیشتر است.

پشتیبانی از فناوری پروموشن

شرکت اپل برای اولین بار از فناوری پروموشن در آیپد پرو شرکت خود استفاده کرد. سپس این قابلیت را در آیفون ۱۳ پرو گسترش داد. نرخ نوسازی این گوشی هوشمند چیزی بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز است که باعث می شود تصاویر با کیفیت بهتر و روان تر نمایش پیدا کنند.

یکی دیگر از قابلیت های صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرو، کاهش نرخ تازه سازی نمایشگر هنگام شارژ شدن گوشی است. به این ترتیب هم انرژی کمتری مصرف می شود و هم دستگاه شما زودتر شارژ می شود.

با مقایسه صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ به این نتیجه می رسیم که نمایشگر هر ۲ گوشی دارای ابعاد یکسانی هستند اما در میزان روشنایی تفاوت هایی با یکدیگر دارند. همچنین مهم ترین تفاوت ۲ پرچمدار اپل را می توان در پشتیبانی از قابلیت پروموشن در آیفون ۱۳ پرو دانست. وجود قابلیت پروموشن باعث می شود تصاویر با کیفیت بهتر و روان تر در صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرو نمایش داده شوند. از طرفی اجرای بازی های سنگین در آیفون ۱۳ پرو بهتر انجام می شود.

به نظر شما آیفون ۱۳ پرو بهتر است یا آیفون ۱۳؟ نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

رقابت تنگاتنگ دوربین آیفون ۱۳ پرو با آیفون ۱۳

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست