در این مقاله از گوشیز قصد داریم به مقایسه فیس آیدی و تاچ آیدی گوشی های آیفون بپردازیم تا ببینیم کدام یک از این فناوری ها برای گوشی های هوشمند مناسب تر است.

شرکت اپل برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ از یک روش جدید برای تشخیص هویت کاربران گوشی های آیفون خود رونمایی کرد. این سیستم تشخیص هویت فیس آیدی نام داشت که به کاربران اجازه باز کردن قفل گوشی و دسترسی به اطلاعات شخصی را با تشخیص چهره می داد.

شرکت اپل با این کار دست به ریسک بزرگی زد. این کار اپل مورد انتقاد شدیدی از سوی کاربران قرار گرفت. زیرا افرادی که به امنیت اطلاعاتشان اهمیت می دادند، هنوز به این روش اعتماد نداشتند.

از آن به بعد تمام گوشی های آیفون به غیر از سری SE مجهز به فیس آیدی بودند. تا جایی که امروزه یکی از مزیت های بزرگ گوشی های آیفون داشتن یا نداشتن فیس آیدی و تاچ آیدی است. بدون شک سوالاتی مثل اینکه فیس آیدی امن تر است یا تاچ آیدی؟ یا استفاده از فیس آیدی راحت تر است یا تاچ آیدی این روزها از سوی کاربران زیاد شنیده می شود.

در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا به سوالات بالا پاسخ دقیق و روشنی دهیم.

مقایسه فیس آیدی و تاچ آیدی از نظر فناوری

قبل هر چیز بیایید فناوری فیس آیدی و تاچ آیدی را با هم مقایسه کنیم.

فناوری تاچ آیدی

برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ با ورود آیفون S5 به بازار عرضه شد. تاچ آیدی دقیقا داخل دکمه هوم دستگاه قرار گرفته و راهی آسان برای باز کردن قفل آیفون و آیپد است. تا جایی که کاربران دیگر مجبور نیستند برای هر بار ورود پسوردشان را وارد کنند.

تاچ آیدی گوشی های آیفون به وسیله یک لایه خارجی ضد خراش از جنس یاقوتی محافظت می شود. زیر شیشه یک حلقه تشخیص هویت از جنس استیل ضد زنگ قرار دارد که اثر انگشت شما را با قرار گرفتن روی دکمه به سرعت شناسایی می کند.

حالا که با فناوری تاچ آیدی آشنا شدید کمی هم درباره تکنولوژی فیس آیدی صحبت کنیم.

مقایسه فیس آیدی و تاچ آیدیتکنولوژی فیس آیدی

شرکت اپل برای ارتقای سطح امنیت محصولات خود به خصوص گوشی های آیفون تکنولوژی فیس آیدی را طراحی و وارد بازار کرد. این تکنولوژی شامل یکسری ماژول های پیچیده است که اصطلاحا آن را سیستم دوربین TrueDepth می نامند. این سیستم با شبکه های حسی و موتور حسی کار می کند.

وجود فیس آیدی باعث می شود چهره شما حتی در تاریکی شب هم شناسایی شود. روش کار این فناوری به این شکل است که دستگاه با مشاهده چهره شما اطلاعات را به شبکه حسی منتقل می کند تا به یک شکل ریاضیاتی تبدیل شود. زمانی که شما بخواهید قفل آیفون یا آیپدتان را باز کنید، فیس آیدی چهره ای که شکل ریاضیاتی دارد را با چهره واقعی شما مقایسه می کند و در صورت برابر بودن قفل آیفون باز می شود.

مقایسه فیس آیدی و تاچ آیدیکارشناسان شرکت اپل ادعا می کنند فیس آیدی حتی با کلاه، ریش یا عینک دودی هم به راحتی قابل تشخیص است. اما در بعضی موارد افرادی که کلاه یا ماسک داشتند، در باز کردن قفل آیفون خود دچار مشکل شده و مجبور به برداشتن کلاه یا ماسک شدند.

اپل به تازگی از جدیدترین نسخه سیستم عامل خود رونمایی کرده که قابلیت های زیادی در اختیار کاربران قرار می دهد که مهم ترین آن ها پشتیبانی فیس آیدی از ماسک است. به این ترتیب زمانی که ماسک به صورتتان دارید، از آیفون بدون مشکل استفاده می کنید.

با تمام مطالب گفته شده به نظر شما فیس آیدی امنیت بیشتری دارد یا تاچ آیدی؟

پیشنهاد مطالعه: ۶ روش کاربردی مشاهده درصد باتری ایرپاد

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست