تاکنون به مقایسه  آیفون ۱۳ پرو مکس با آیفون ۱۱ پرو مکس فکر کرده اید؟ آیفون ۱۳ پرو مکس جدیدترین گوشی پرچمدار اپل است که به طور رسمی در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شد. در مقابل آیفون ۱۱ پرو مکس برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ معرفی و در اختیار کاربران قرار گرفت. هر ۲ گوشی پرچمدار شاید در نگاه اول مشابه به نظر برسند اما با یک نگاه دقیق تر متوجه تفاوت های چشمگیر آن ها با یکدیگر می شوید.

از مهم ترین برتری های آیفون ۱۳ پرو مکس نسبت به آیفون ۱۱ پرو مکس می توان به نرخ تازه سازی بالا، کیفیت دوربین، عملکرد مناسب باتری، روشنایی مناسب و… اشاره کرد.

سوال اغلب کاربران سایت ما این است که کدام گوشی ارزش خریدن دارد؟ آیفون ۱۳ پرو مکس یا آیفون ۱۱ پرو مکس. به همین دلیل در این مقاله از گوشیز تصمیم گرفتیم مشخصات فنی و ظاهری این پرچمداران اپل را به طور کامل مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم تا با مطالعه آن ها انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با آیفون 11 پرو مکس مقایسه صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۱ پرو مکس

اولین چیزی که در مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۱ پرو مکس مورد بررسی قرار می گیرد، کیفیت نمایشگر آن هاست. در طراحی صفحه نمایش هر ۲ گوشی از فناوری اولد استفاده شده است که باعث می شود نمایشگرها وضوح یکسانی داشته باشند. بریدگی کناره صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرو مکس حدود ۲۰ درصد کوچکتر از آیفون ۱۱ پرو مکس است که در نوع خود قابلیت فوق العاده ای است.

حداکثر روشنایی آیفون ۱۳ پرو مکس حدود ۱۰۰۰ نیت است که این گوشی هوشمند را برای استفاده در محیط های باز کاملا مناسب کرده است. نکته بعدی مقایسه نرخ تازه سازی یا همان رفرش ریت گوشی های آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۱ پرو مکس است. نرخ تازه سازی پرچمدار جدید اپل ۱۲۰ هرتز است. دقیقا ۲ برابر نرخ تازه سازی آیفون ۱۱ پرو مکس.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با آیفون 11 پرو مکس مشخصات ظاهری آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۱ پرو مکس

طبق تحقیقات انجام شده آیفون ۱۳ پرو مکس ابعاد بزرگتری نسبت به آیفون ۱۱ پرو مکس دارد. لبه های صاف بدنه این گوشی باعث می شود به راحتی در دست قرار نگیرد. در حالی که آیفون ۱۱ پرو مکس به دلیل وجود انحنا در لبه های بدنه خود گوشی خوش دست تری است.

تفاوت رنگ بندی آیفون ۱۳ پرو مکس با آیفون ۱۱ پرو مکس

آیفون ۱۳ پرو مکس دارای رنگ بندی متنوعی نسبت به آیفون ۱۱ پرو مکس است. در حال حاضر پرچمدار جدید اپل در رنگ های سایه روشن آبی، نقره ای، طلایی، سبز، گرافیت و… در بازار موجود است و کاربران می توانند بسته به نیاز خود هر کدام از آن ها را خریداری کنند. این در حالی است که آیفون ۱۱ پرو مکس با رنگ های طلایی، خاکستری و نقره ای موجود است.

دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس در مقابل آیفون ۱۱ پرو مکس

آیفون ۱۱ پرو مکس دارای قابلیت حالت شب است در حالی که ویژگی های دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس پای خود را فراتر گذاشته است. دوربین پرچمدار جدید اپل دارای ۳ لنز اصلی، فوق عریض و لنز زوم است. همچنین آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۱ پرو مکس در زمینه مشخصات سخت افزاری دوربین هم تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

مشخصات پردازنده ۲ گوشی پرچمدار اپل

زمانی که آیفون ۱۱ پرو مکس برای اولین بار معرفی شد، به دلیل داشتن پردازنده قوی طی چند ماه توانست جایگاه سریع ترین گوشی هوشمند را از آن خود کند. این در حالی است که شرکت اپل تصمیم گرفت در طراحی پردازنده آیفون ۱۳ پرو مکس از جدیدترین تراشه خود یعنی A15 بایونیک استفاده کند. همین عامل باعث می شود سرعت عملکرد پرچمدار جدید اپل تقریبا ۲ برابر برادر کوچکتر خود شود.

مقایسه سرعت شارژ و عملکرد باتری آیفون ۱۳ پرو مکس با آیفون ۱۱ پرو مکس

زمانی که آیفون ۱۱ پرو مکس وارد بازار شد اولین چیزی که نظر کاربران را به خود جلب کرد، باتری بزرگ با عمر طولانی این گوشی هوشمند بود. این ویژگی در آیفون ۱۳ پرو مکس کاملا بهبود پیدا کرده است. تا جایی که در حال حاضر آیفون ۱۳ پرو مکس دارای باتری با ظرفیت ۴۳۲۵ میلی آمپر ساعت است. طبق ادعای کارشناسان شرکت اپل باتری آیفون ۱۳ پرو مکس می تواند تجربه تماشای ویدئوها تا ۲۵ ساعت را به کاربرانش هدیه کند. این در حالی است که آیفون ۱۱ پرو مکس تنها ظرفیت پخش ویدئو تا ۱۲ ساعت را دارد.

در پایان بعد مقایسه مشخصات فنی و ظاهری آیفون ۱۳ پرو مکس با آیفون ۱۱ پرو مکس به این نتیجه می رسیم که هر ۲ گوشی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. هر چند آیفون ۱۳ پرو مکس در برخی ویژگی ها عملکرد بهتری نسبت به آیفون ۱۱ پرو مکس دارد اما تفاوت ها اینقدر زیاد نیست که مجبور باشید هزینه زیادی صرف خرید این گوشی ها کنید.

پیشنهاد مطالعه: مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی اس ۲۲ سامسونگ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست