مقایسه پردازنده آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو آیا تا الان درباره تفاوت پردازنده آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو تحقیق کرده اید؟ شرکت اپل تمام گوشی های سری ۱۳ خود را با تراشه A15 Bionic وارد بازار کرد. این تراشه قابلیت پشتیبانی از فرآیند ۵ نانومتری را داشته و دارای ۶ هسته است. از این ۶ هسته، ۴ هسته کم مصرف و ۲ هسته دیگر با فرکانس کاری بالا و بسیار قدرتمند هستند. کارشناسان شرکت اپل ادعا می کنند تراشه A15 Bionic عملکرد خانواده جدید اپل را ۵۰ درصد افزایش داده است.

همراه ما باشید تا تفاوت های دیگر این تراشه را به شما معرفی کنیم.

تفاوت های سخت افزاری آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو

تا این بخش مقاله سعی کردیم شباهت های پردازنده آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو را به شما معرفی کنیم. اما باید بدانید این ۲ گوشی از نظر عملکرد علاوه بر شباهت، تفاوت هایی هم دارند که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرند. اولین تفاوت این است که آیفون ۱۳ پرو دارای ۵ هسته پردازش گرافیکی است در حالی که آیفون ۱۳ تنها دارای ۴ هسته است.

همین عامل باعث می شود آیفون ۱۳ پرو در اجرای بازی های سنگین یا نرم افزارهای پر حجم عملکرد بهتری داشته باشد.

عملکرد بالای گرافیکی در کنار استفاده از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی باعث شده آیفون ۱۳ پرو اولین انتخاب گیمرها باشد. عملکرد بالای گرافیکی آیفون ۱۳ پرو به معنی ضعف آیفون ۱۳ نیست. با تحقیقات انجام شده مشخص شده که آیفون ۱۳ هم در اجرای بازی های گرافیکی دست کمی از آیفون ۱۳ پرو ندارد.

دومین تفاوت مربوط به حافظه آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو است. آیفون ۱۳ پرو دارای حافظه رم بیشتری نسبت به آیفون ۱۳ است به این معنی که با استفاده از این گوشی هوشمند می توانید تعداد نرم افزار بیشتری به طور همزمان اجرا  کنید.

با مقایسه عملکرد پردازنده آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو به این نتیجه می رسیم که هر ۲ گوشی اپل عملکرد فوق العاده ای دارند اما در بعضی ویژگی ها آیفون ۱۳ پرو بهتر عمل می کند.

برای اطلاع از تخفیف های جدید، همراه ما باشید.

مقایسه صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست