انتخاب آیفون ۱۳ در برابر آیفون ۱۲ پرو یکی از سخت ترین چالش های پیش روی کاربران این گوشی های هوشمند است. آیفون ۱۳ از نظر سخت افزاری پیشرفت های چشمگیری داشته است اما آیفون ۱۲ پرو هم در نوع خود عملکرد سریعی دارد. با توجه به مطالب گفته شده کدام یک از این ۲ گوشی را باید بخریم؟ در این مقاله از گوشیز همراه ما باشید تا پاسخ این سوالتان را بدهیم.

طراحی آیفون ۱۳ در برابر آیفون ۱۲ پرو

هر کدام از ۲ گوشی پرچمدار اپل در زمینه طراحی نقاط ضعف و قوتی دارند. بریدگی بالای نمایشگر آیفون ۱۳ تقریبا ۲۰ درصد کوچکتر از آیفون ۱۲ پرو است. در حالی که سری ۱۲ آیفون کیفیت ساخت بهتری دارد. آیفون ۱۳ دارای یک قاب آلومینیومی است در حالی که آیفون ۱۲ پرو از فولاد ضد زنگ ساخته شده است.

هر ۲ گوشی دارای محافظ سرامیکی هستند که از آن ها در برابر خط و خش محافظت می کند. همچنین داشتن گواهینامه IP68 این گوشی های هوشمند را ضد آب و ضد گرد و غبار کرده است.

آیفون 13 در برابر آیفون 12 پرو مشخصات صفحه نمایش پرچمداران اپل

اگر ابعاد ناچ را در نظر نگیریم، صفحه نمایش آیفون ۱۳ دقیقا شبیه آیفون ۱۲ پرو است. همچنین نمایشگر هر ۲ گوشی از جنس سوپر رتینا با قطر ۶.۱ اینچ است و تا ۱۲۰۰ نیت روشنایی دارد. هر ۲ گوشی از نظر مشخصات ظاهری هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

مقایسه نرم افزاری آیفون ۱۳ در برابر آیفون ۱۲ پرو

آیفون ۱۳ به لطف تراشه A15 بایونیک عملکرد سی پی یو را نسبت به آیفون ۱۲ پرو حدود ۵۰ درصد افزایش داده است. از طرفی حافظه رم آیفون ۱۲ پرو نسبت به آیفون ۱۳ بیشتر و حدود ۶ گیگابایت است.

مشخصات دوربین

آیفون ۱۲ پرو دارای پیشرفته ترین ماژول دوربین بین گوشی های هوشمند است. این گوشی دارای یک سنسور تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی است که امکان بزرگنمایی اپتیکال تا ۲ برابر را برای کاربران فراهم می کند. به علاوه آیفون ۱۲ پرو دارای یک اسکنر ۳D LiDAR هم هست. سنسورهای اصلی هر ۲ گوشی یکسان هستند. همچنین هر ۲ پرچمدار دارای یک دوربین فوق عریض و یک دوربین جلو با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل است.

باتری آیفون ۱۳ در مقابل آیفون ۱۲ پرو

یکی از مزایای اصلی آیفون ۱۳ نسبت به آیفون ۱۲ پرو، باتری بزرگ آن است. باتری این گوشی دارای ظرفیت ۳۲۴۰ میلی آمپر ساعت است که باعث طولانی شدن عمر آن هم می شود.

پیشنهاد مطالعه: مقایسه مشخصات فنی و ظاهری آیفون ۱۳ پرو مکس با آیفون ۱۱ پرو مکس

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست