مینگ چی کو (تحلیلگر قابل اعتماد) با ادعای دیگری در مورد هدست AR/VR آینده اپل بازگشته است. پس از بیان اینکه انتظار می رود این دستگاه به دلیل طراحی پیچیده اش با تاخیر در تولید مواجه شود، اکنون Kuo در یادداشت سرمایه گذار که توسط ۹to5Mac دیده شده است، اشاره کرده که این محصول از Wi-Fi 6E برای پهنای باند بالاتر و تأخیر کم پشتیبانی می کند.

هدست AR/VR اپل، برای پهنای باند بالاتر و تاخیر کم، از Wi-Fi 6E پشتیبانی می کند

همانطور که توسط تحلیلگر توضیح داده شد، یکی از بزرگترین مشکلات هدست های واقعیت مختلط در حال حاضر، نیاز به اتصال سیمی به کامپیوتر می باشد. برای جلوگیری از این مشکلات و ارائه تجربه بهتر به کاربران، انتظار می رود هدست اپل از پروتکل Wi-Fi 6/6E پشتیبانی کند.

برای کسانی که آشنایی ندارند، Wi-Fi 6  یا ۸۰۲.۱۱ax، آخرین نسل Wi-Fi است که بیشتر برای دستگاه های تلفن همراه و اینترنت اشیا (IoT) بهینه شده است. پروتکل جدید نه تنها از سرعت های بالاتر پشتیبانی می کند، بلکه برای تعداد بیشتری از اتصالات نیز آمادگی بهتری دارد.

از آنجایی که هدست‌های واقعیت مختلط به دلیل محتوای وضوح بسیار بالا و تأخیر کم، به پهنای باند بیشتری نیاز دارند، Kuo انتظار دارد که همه این دستگاه‌ها از Wi-Fi 6 پشتیبانی کنند. شایان ذکر است که دستگاه جدید اپل اولین دستگاه با چنین فناوری نخواهد بود، زیرا Oculus Quest محبوب فیس بوک در حال حاضر از Wi-Fi 6 پشتیبانی می کند، که در هنگام استفاده از Wi-Fi 5، پخش جریانی را تا ۱۲۰ هرتز در مقایسه با ۹۰ هرتز یا کمتر فعال می کند.

کو در یادداشت خود می گوید که نه تنها اپل، بلکه متا و سونی نیز قرار است دستگاه های AR/VR جدیدی را در سال ۲۰۲۲ با Wi-Fi داخلی ۶/۶E معرفی کنند. برای آینده بلند مدت، Kuo معتقد است که شرکت‌ها از ۵G mmWave برای هدست‌های واقعیت ترکیبی نیز استفاده خواهند کرد تا تجربه بی‌سیم را بیشتر کنند و نیاز به رایانه یا دستگاه دیگر را کاهش دهند.

از هدست اپل چه انتظاری باید داشت

طبق شایعات، هدست AR/VR اپل برای پهنای باند واقعیت ترکیبی اپل با سنسورهای پیشرفته، نمایشگرهای ۸k و تراشه های فوق العاده قدرتمند خواهد بود. مارک گورمن از بلومبرگ می گوید: این دستگاه گران قیمت خواهد بود و به بازار عرضه می شود و این  در حالی ست که گزارش های دیگر نشان می دهند که این محصول امکان دارد تا ۳۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد.

مقالات مرتبط:

اپل قصد حذف iMac 21.5 اینچی را دارد

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست