سه ویژگی جدید و جالب آپدیت اپل برای آیفون iOS 15

آپدیت iOS 15 اپل مجموعه ای از تغییرات و ویژگی های اضافی هیجان انگیز را برای آیفون به ارمغان می آورد. برخی از تنظیمات فقط در اعماق تنظیمات یافت می شوند و برخی دیگر در دید ساده پنهان می شوند. همچنین برخی تغییرات وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را تغییر دهید.

صداهای پس زمینه و ویژگی آپدیت اپل برای آیفون iOS 15

صدا های پس زمینه، یکی از جدید ترین موارد افزوده شده به آیفون در iOS 15 می باشد. این فناوری به شما دسترسی ای می دهد تا هنگام استفاده از آیفون، صدا های محیطی را روی آیفون خود اجرا کنید؛ دقیقا همانند به چیزی است که در یکی از آن، برنامه هایی که صدا های محیط را برای خواب پخش می کنند، مانند صدای باران پیدا می کنید.

این قابلیتی است که یافتن آن در آیفون سخت است زیرا در قسمت Accessibility قرار دارد. اگرچه اپل اغلب بینیه های مطبوعاتی را در مورد بروزرسانی های ویژگی های دسترس پیری خود منتشر می کند، بنابراین امیدواریم کسانی که بیشتر به آن‌ها نیاز دارند در جریان باشند. با این حال، در اینجا نحوه تنظیم آن در صورتی که کسی قابلیت صداهای پس زمینه را از دست داده است، در اینجا آمده است.

به Settings > Accessibility > Audio/Visual > Background sounds > Toggle “On” بروید.

در زیر کلید جابجایی صداهای پس‌زمینه، sound را مشاهده می کنید که خواهید توانست انتخاب کنید که کدام صدای محیط پخش شود. آیفون در حال حاضر دارای شش صدای داخلی است. (نویز متعادل، نویز روشن، نویز تاریک، اقیانوس، باران و جریان). برای خاموش کردن صداها، کافی ست دوباره کلید خاموش را تکان دهید.

می توانم ببینم که این برای بسیاری از افرادی که معمولاً از ویژگی های دسترسی عالی اپل استفاده می کنند یا برای افرادی که وز وز گوش دارند یا کسانی که نیاز به خاموش کردن صداهای پس زمینه دارند، بسیار مفید می باشد.

تنظیمات برنامه سفارشی

در حالی که ما در مورد موضوع دسترسی پذیری هستیم، یکی دیگر از ویژگی هایی که فوق‌العاده مفید خواهد بود، تنظیمات هر برنامه نام دارد. این تنظیمات به شما کمک می کند تا تنظیمات جداگانه ای را در برنامه های آیفون خود انجام دهید. برای مثال، اگر می خواهید برنامه پیام ها فونت های بزرگ و پررنگ داشته باشد، می توانید این تنظیمات را به طور خاص برای برنامه پیام ها انجام دهید؛ که باعث می‌شود برای مثال، برنامه Mail تحت تأثیر اندازه فونت معمولی خود قرار نگیرد.

توجه کنید که شما قبلاً می توانستید مواردی مانند اندازه فونت را افزایش دهید، با این تفاوت که تقریباً در همه برنامه ها روی همه نرم افزار های تلفن به طور همزمان تأثیر می گذارد.

برای استفاده از این ویژگی به Settings > Accessibility > (برای یافتن به پایین بروید) Per App Settings > روی «Add App» ضربه بزنید > برنامه‌ای را که می خواهید سفارشی کنید، انتخاب کنید.

هنگامی که یک برنامه را برای بهینه سازی انتخاب می کنید، می توانید در تنظیماتی مانند اندازه صفحه نمایش و متن، کنتراست، وارونگی هوشمند و حرکت را تغییرای را بسته به سلیقه تان، اعمال کنید.

سافاری را به عقب برگردانید

اکنون در iOS 15، نوار آدرس در سافاری که در آن URL ها را تایپ می کنید به پایین منتقل شده است. در ابتدا فکر می کردم که این یک ناراحتی و انتخاب عجیب و غریب توسط شرکت اپل است اما تصوری غلط بود که معلوم شد می تواند مزایای خوبی باشد.

برای مثال، اکنون اگر چندین برگه باز دارید، خواهید توانست نوار آدرس را به چپ یا راست بکشید تا به سرعت بین برگه های خود جا به جا شوید.

هر چند، اگر این ویژگی برای شما مناسب نیست و مدام به این فکر می کنید که چگونه نوار آدرس سافاری خود را به بالای صفحه برگردانم؟ این کار را انجام می دهید:

به Settings > Safari > Tabs > روی “Single Tab” بروید.

مقالات مرتبط:

معرفی برنامه توسط اپل برای کسب و کار

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست