اضافه شدن کارت واکسن به کیف پول با آخرین به روز رسانی نرم افزار آیفون

آخرین به روز رسانی نرم افزار آیفون به شما امکان می دهد کارت واکسن دیجیتال خود را به کیف پول اپل اضافه کنید.

کمپانی اپل، iOS 15.1 را روز دوشنبه برای آیفون منتشر کرد و به روز رسانی نرم افزار، چندین ویژگی جدید از جمله قابلیت اضافه کردن کارت واکسیناسیون دیجیتال به کیف پول اپل برای دسترسی سریع را به همراه دارد.

این ویژگی کمی بهتر از راه حل های قبلی است، زیرا به برنامه شخص ثالث نیاز ندارد. همچنین، کارت واکسنی که اضافه می کنید هم دارای امضای دیجیتال است؛ به این معنی که سایر برنامه ها می توانند صحت آن را تأیید کنند. به عنوان مثال، اگر یک شرکت هواپیمایی که در حال پرواز هستید بخواهد وضعیت واکسیناسیون شما را فوراً تأیید کند، می تواند مفید واقع شود.

دستورالعمل ویژگی بروزرسانی

ایالت ها و ارائه دهندگان بسیاری از فرآیند هایی همچون Walgreens و Walmart پشتیبانی می کنند. حال در ادامه، دستور العمل استفاده از این ویژگی را با هم یاد خواهیم گرفت:

۱)  ابتدا مطمئن شوید که آیفون شما به iOS 15.1 آپدیت شده است. به Settings > General > Software Update رفته و مراحل به روز رسانی گوشی خود را کامل کنید.

۲)  در مرحله بعد، به پورتال دیجیتال ثبت واکسن کووید-۱۹ ایران بروید. فرم را پر کنید و در عرض چند ثانیه یک متن با پیوندی به کد QR دیجیتال و سابقه واکسن خود دریافت خواهید کرد. در طول این فرآیند، باید یک پین ۴ رقمی ایجاد کنید. ایده خوبی است که این ارقام را یادداشت کنید تا آنها را فراموش نکنید؛ چرا که برای مرحله بعدی به آنها نیاز خواهید داشت.

۳) هنگامی که متن به تلفن شما رسید، روی پیوند کلیک کنید و پین ۴ رقمی خود را تایپ کنید. این کار موجب می گردد که یک وب سایت با یک کد QR حاوی کارت سلامت SMART شما بیاورد. اکنون به پایین صفحه بروید و دکمه ای را را مشاهده خواهید کرد که می گوید «افزودن به کیف پول اپل و سلامت». برای ذخیره سوابق واکسیناسیون خود در Apple Health و Apple Wallet روی این دکمه ضربه بزنید.

۴)  پس از ذخیره شدن، می توانید به چندین روش به سابقه واکسیناسیون دیجیتال خود دسترسی داشته باشید. می‌توانید برنامه Apple Wallet را باز کنید و به پایین بروید تا «کارت واکسیناسیون» را ببینید. حتی ضربه بزنید تا تمام صفحه نمایش داده شود.

روش دیگر استفاده از Apple Wallet

روش دیگر و سریع ترین راه برای دسترسی به آن، دو بار کلیک کردن روی دکمه کناری آیفون می باشد. با این کار، کارت های Apple Wallet فوراً ظاهر می گردند که باید بر روی پشته کارت ها در پایین صفحه ضربه بزنید تا کارت واکسیناسیون خود را مشاهده کنید.

نکته مهم: می توانید با ضربه زدن و نگه داشتن بالای کارت و کشیدن آن به بالا یا پایین، ترتیب کارت ها را در کیف پول اپل تغییر دهید.

مقالات مرتبط:

معرفی طرح صوتی Apple Music توسط کمپانی اپل

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست