آیفون ۱۳ در مقابل آیفون ۱۲، کدام یک بهتر است؟ شرکت اپل در کنفرانس هر ساله خود از آیفون ۱۳ رونمایی کرد. در این مقاله قصد داریم به مقایسه آیفون ۱۳ و آیفون ۱۲ از نظر مشخصات ظاهری و فنی بپردازیم. آیفون ۱۳ مجهز به تراشه A15 و دوربین با حسگرهای بزرگ است. قابلیت هایی که در آیفون ۱۲ مشاهده نکردیم. نمایشگر آیفون ۱۳ این قابلیت را دارد که نور صفحه به صورت خودکار تنظیم کند.

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ اپل از نظر مشخصات ظاهری تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند اما کیفیت قطعاتی که در آیفون ۱۳ به کار رفته بهتر از آیفون ۱۲ است.

مقایسه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ از نظر قیمت

قیمت آیفون ۱۳ و ۱۲ تقریبا با یکدیگر برابر است. شما باید برای خرید آیفون ۱۳ ۷۹۹ دلار هزینه کنید.

خبر خوب اینکه حافظه گوشی آیفون ۱۳ نسبت به آیفون ۱۲ بیشتر است. شرکت اپل سری جدید گوشی های آیفون ۱۳ را با ۱۲۸ گیگابایت حافظه به بازار عرضه کرده است. به نظر می رسد شرکت اپل قصد توقف تولید سری ۱۲ آیفون های خود را ندارد.

تفاوت های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ از نظر طراحی و صفحه نمایش

این دو گوشی از نظر طراحی و نوع ساخت تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و تنها تفاوت آن ها مربوط به ناچ است. در گوشی آیفون ۱۳ شاهد ناچ کوچکتری نسبت به آیفون ۱۲ هستیم. از حاشیه های صاف گرفته تا محافظ صفحه سرامیکی در هر دو گوشی یکسان است.

البته این نکته را فراموش نکنید که آیفون ۱۳ به دلیل وجود باتری بزرگ به نسبت سنگین تر از آیفون ۱۲ است. اندازه صفحه نمایش آیفون ۱۲ و ۱۳ با یکدیگر برابر است اما اپل ادعا کرده که نمایشگر آیفون ۱۲ تصاویر را تا ۲۸ درصد روشن تر نشان می دهد.

مشخصات دوربین ۲ پرچمدار اپل

تفاوت اصلی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ را می توان در کیفیت دوربین آن ها دانست. شرکت اپل در طراحی دوربین های آیفون ۱۳ تغییراتی روی لنز دوربین داده که آن را از آیفون ۱۲ متمایز می کند.

پردازشگر و اتصالات در آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ اپل

تمام مدل های آیفون ۱۳ مجهز به تراشه A15 هستند که نسبت به سری ۱۲ آیفون بسیار قوی تر عمل می کند.

تفاوت عمر باتری و شارژر آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳

باتری آیفون ۱۳ نسبت به آیفون ۱۲ بزرگتر است و همین عامل باعث می شود وزن سری جدید گوشی های آیفون نسبت به مدل های قبلی بیشتر شود. از طرفی آیفون ۱۳ گوشی را تا مدت زمان بیشتری روشن نگه می دارد.

در این مقاله سعی کردیم آیفون ۱۳ در مقابل آیفون ۱۲، کدام یک بهتر است؟ را از نظر مشخصات فنی و ظاهری بررسی کنیم. برای اطلاع از قیمت این گوشی های هوشمند به بخش فروشگاه مراجعه کنید.

مقایسه مشخصات فنی و ظاهری آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۲ پرو

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست