مقایسه مشخصات فنی و ظاهری آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۲ پرو آیا تا به حال به تفاوت های آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۲ پرو دقت کرده اید؟ با ما همراه باشید تا شما را با مشخصات ظاهری و فنی این ۲ گوشی هوشمند اپل بیشتر آشنا کنیم.

بسیاری از کاربران این سوال را از خود می پرسند که آیا آیفون ۱۳ پرو ارزش هزینه کردن را دارد در حالی که مدل پرو مکس آن عملکرد بهتری در زمینه باتری و دوربین دارد. در این مقاله قصد داریم به این سوال شما پاسخ دهیم.

مقایسه آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۲ پرو از نظر طراحی و ساخت

آیفون ۱۲ دارای صفحه های صاف و تیزتری نسبت به آیفون ۱۲ پرو است. گوشی آیفون ۱۲ پرو دارای یک سرامیک شیلد در جلو است که جایگزین شیشه آیفون ۱۱ شده است. نمایشگر آیفون ۱۲ پرو دارای نانو کریستالی است که ۴ برابر مقاوم تر از صفحه نمایش سایر گوشی هاست.

اپل ادعا کرده آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۳ پرو شکستنی نبوده و در برابر آب و گرد و غبار بسیار مقاوم هستند. همچنین هر دو مدل در رنگ های آبی، طلایی، نقره ای و گرافیتی است. دوربین آیفون ۱۳ پرو دارای ماژول بزرگتر و بریدگی های کوچکتری در جلوی گوشی است. داشتن شکاف کوچکتر یک مزیت مثبت برای آیفون ۱۳ پرو به حساب می آید. در گوشی آیفون ۱۳ پرو تاچ آیدی حذف شده است که فناوری TrueDepth جایگزین آن شده است.

قاب گوشی آیفون ۱۳ پرو از جنس فولاد ضد زنگ است که ظاهری مقاوم و سنگین به آن داده است. شرکت اپل در این گوشی روی صفحه نمایش و دوربین تمرکز کرده است.

صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۲ پرو

آیفون ۱۲ پرو از صفحه نمایش اولد برخوردار است که نسبت به صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرو تصاویر را با کیفیت بهتری نمایش می دهد. در نمایشگر هر دو گوشی از فناوری Super Retina XDR استفاده شده است. صفحه نمایش آیفون ۱۲ پرو می تواند تصاویر را حتی هنگام شب با کیفیت ثبت و نمایش دهد.

تفاوت دوربین دو پرچمدار اپل

دوربین گوشی آیفون ۱۲ پرو از ۳ دوربین جداگانه تشکیل شده است. یک دوربین اصلی، یک حسگر بسیار عریض و زوم تله فوتو.

دوربین آیفون ۱۲ پرو دارای یک اسکنر است که اصولا برای تشخیص چهره افراد در محیط های کم نور استفاده می شود. دوربین اصلی آیفون ۱۲ پرو دارای حسگرهای بزرگتری است که نور بیشتری را جذب می کند. تفاوت اصلی آیفون ۱۳ پرو با آیفون ۱۲ پرو در ثبت تصاویر و کیفیت دوربین است. آیفون ۱۳ پرو تصاویر را با نور مناسب گرفته و نور خورشید را به راحتی کنترل می کند.

توانایی ضبط تصاویر در کنار تماشای فیلم به صورت دالبی ویژن را می توان از دیگر ویژگی های آیفون ۱۲ پرو به حساب آورد. آیفون ۱۳ پرو مجهز به قابلیتی به نام حالت سینمایی است که درباره آن زیاد شنیده اید. این قابلیت به شما اجازه می دهد تصاویر خود را به صورت کاملا هنری و حرفه ای ارائه کنید.

مقایسه عمر باتری آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۲ پرو

آیفون ۱۲ پرو دارای باتری کوچکتری نسبت به آیفون ۱۳ پرو است. طول عمر نسل جدید گوشی های آیفون ۱۳ پرو طول عمر بیشتری نسبت به مدل های قبل خود داشته و شارژ را تا حدود ۳ ساعت بیشتر نگهداری می کنند و این یک مزیت برای کاربرانی است که به دنبال ارتقای مشخصات سخت افزاری گوشی خود هستند.

در حال حاضر گوشی های آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۲ پرو جزء بهترین گوشی های اپل هستند. این گوشی های هوشمند قابلیت های زیادی دارند و در مقاله مقایسه مشخصات فنی و ظاهری آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۲ پرو از گوشیز سعی کردیم تفاوت این ۲ پرچمدار اپل را از نظر مشخصات ظاهری و فنی مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم.

نبرد گلکسی S22 سامسونگ و آیفون ۱۳ پرومکس

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست