نبرد گلکسی S22 سامسونگ و آیفون ۱۳ پرومکس را می توان دو پرچمدار مهم و حرفه ای دانست که این روزها مورد توجه بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند قرار گرفته اند. هر دو گوشی مجهز به قدرتمندترین پردازنده، نمایشگر با کیفیت و دوربین با وضوح بالا هستند. در این مقاله از گوشیز قصد داریم به مقایسه مشخصات فنی و ظاهری گلکسی S22 سامسونگ و آیفون ۱۳ پرومکس بپردازیم. پس اگر قصد ارتقای گوشی هوشمند خود را دارید، به هیچ وجه این مقاله را از دست ندهید.

گلکسی S22 سامسونگ و آیفون ۱۳ پرومکس از نظر ابعاد و ساخت

هر ۲ پرچمدار مجهز به بدنه و ساختاری قدرتمند هستند همچنین به دلیل داشتن قابلیت IP68 در برابر هرگونه گرد و غبار یا نفوذ آب و هر مایع دیگر مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. قاب آیفون ۱۳ پرو مکس از جنس فولاد ضد زنگ  است در حالی که گلکسی S22 سامسونگ دارای یک فریم آلومینیومی است. لبه های گلکسی S22 سامسونگ مربعی است در حالی که لبه های آیفون ۱۳ پرو مکس دایره ای شکل است. همین عامل باعث می شود کاربران بتوانند پرچمدار سامسونگ را به راحتی در دست خود نگه دارند. هر دو گوشی هوشمند از فناوری G5 پشتیبانی کرده و مجهز به پورت تایپ سی و کابل لایتینگ هم هستند.

تفاوت دوربین گلکسی S22 اولترا و آیفون ۱۳ پرو مکس

دوربین گلکسی S22 سامسونگ قابلیت های زیادی دارد که در نگاه اول سرگرم کننده به نظر می رسند. با استفاده از دوربین این گوشی هوشمند می توانید عکس های خود را رنگارنگ و واضح ثبت کرده همچنین تصاویر پرتره را به صورت کاملا حرفه ای بگیرید. با گوشی گلکسی S22 سامسونگ می توانید تصاویر خود را با زوم بیشتری ثبت کنید.

دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با اغلب برنامه های عکاسی سازگار است. با استفاده از دوربین این گوشی هوشمند می توانید چندین عکس را به طور همزمان ثبت کنید. دوربین گوشی ۱۳ پرو مکس برای افرادی که علاقمند به فیلمبرداری در بخش های عقب یا جلو هستند، گزینه مناسبی محسوب می شود.

این نکته را در نظر داشته باشید که دوربین گوشی S22 سامسونگ کمی کندتر از آیفون ۱۳ پرو مکس عمل می کند.

مقایسه گلکسی S22 سامسونگ و آیفون ۱۳ پرومکس از نظر پردازنده

هر دو گوشی گلکسی S22 سامسونگ و آیفون ۱۳ پرومکس توانسته اند قابلیت های زیادی سخت افزاری را در اختیار کاربران قرار دهند. نکته جالب توجه اینکه هر دو دستگاه به لطف پردازنده های قدرتمند خود قابلیت اجرای بازی های سنگین را دارند.

گوشی سامسونگ گلکسی S22 اولترا با چیپست‌های ۴ نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و اگزینوس ۲۲۰۰ توانسته در مقایسه با نسل قبل خود، قدرت قابل توجهی را در اختیار کاربران قرار دهد. با این حال، تراشه ۵ نانومتری قدیمی A15 Bionic اپل را تحت تاثیر قرار نخواهد داد. در زمینه سخت افزاری و پردازنده می توان آیفون ۱۳ پرو مکس را قوی تر از گلکسی S22 سامسونگ بدانیم.

مقایسه ۲ پرچمدار از نظر نمایشگر

نمایشگر گلکسی S22 نسبت به مدل های قبلی درخشان تر بوده و حداکثر روشنایی آن ۱۷۵۰ نیت است. این عامل باعث شده با این گوشی هوشمند بتوانید در محیط بیرون عکس های فوق العاده ای ثبت کنید. روشنایی نمایشگر آیفون ۱۳ پرو مکس ۱۷۵۰ نیت است اما هر دو دستگاه مجهز به پنل اولد و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز هستند که در نوع خود قابلیت فوق العاده ای به حساب می آید.

حافظه ذخیره سازی گلکسی S22 سامسونگ و آیفون ۱۳ پرومکس

گلکسی S22 سامسونگ دارای ۸ گیگابایت حافظه داخلی است که می تواند تا ۱۲ گیگابایت هم افزایش پیدا کند. در حالی که آیفون ۱۳ پرو مکس دارای یک حافظه ۶ گیگابایتی است.

در مقایسه حافظه داخلی گلکسی S22 سامسونگ و آیفون ۱۳ پرومکس می توان گفت پرچمدار اپل عملکرد بهتری دارد.

مشخصات باتری گلکسی S22 سامسونگ و آیفون ۱۳ پرومکس

طبق آزمایش های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که باتری گلکسی S22 سامسونگ عملکرد بهتری نسبت به آیفون ۱۳ پرو مکس از خود نشان می دهد. البته این نکته را فراموش نکنید که مصرف باتری آیفون ۱۳ پرو مکس در مقایسه با گلکسی S22 سامسونگ بسیار کمتر است.

شارژر آیفون ۱۳ پرو مکس با اپل واچ و ایرپاد اپل سازگاری ندارد در حالی که شارژر گلکسی S22 سامسونگ را می توان به محصولات هوشمند اپل متصل کرده و آن ها را شارژ کرد.

در پایان باید بگوییم گلکسی S22 سامسونگ و آیفون ۱۳ پرومکس هر دو از قدرتمندترین گوشی های هوشمند محسوب می شوند. در صورتی که از طرفداران گوشی های هوشمند اپل هستید، پیشنهاد می کنیم حتما آیفون ۱۳ پرو مکس را امتحان کنید اما اگر به دنبال یک گوشی اندرویدی حرفه ای و فوق العاده می گردید، گلکسی S22 سامسونگ بهترین گزینه برای شماست.

گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس در مقابل گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست