در این مقاله از گوشیز قصد داریم گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۲ پرو مکس را از نظر مشخصات فنی و ظاهری با یکدیگر مقایسه کنیم. جالب است بدانید آیفون ۱۳ پرو مکس در نگاه اول خیلی شبیه نسل قبلی خود یعنی آیفون ۱۲ پرو مکس است اما از بعضی جهات تفاوت هایی با آن دارد که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

شرکت اپل اوج هنر و زیبایی خود را در طراحی آیفون ۱۳ پرو مکس به رخ همه کشیده است و این گوشی هوشمند را نسبت به مدل های قبلی خود بهتر کرده است.

تفاوت اصلی را می توان در سایز باتری و نمایشگر آن ها دانست. آیفون ۱۳ پرو مکس نسبت به ۱۲ پرو مکس کمی روشن تر به نظر می رسد. در ادامه مهم ترین تفاوت های دو دستگاه را با یکدیگر مرور می کنیم.

تفاوت های مهم گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس و گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس

سرعت تازه سازی گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس ۱۲۰ هرتز و تقریبا ۲ برابر سرعت تازه سازی گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس است.

باتری این گوشی هوشمند نسبت به نسل قبلی خود کمی بزرگتر و ۴۳۵۲ میلی آمپر ساعت است. همچنین دوربین گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس دارای زوم سه برابری است که آیفون ۱۲ پرو مکس از آن بی بهره است. طبق تست های به عمل آمده مشخص شد عملکرد گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس ۱۶ درصد عملکرد بهتری نسبت به گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس دارد.

طراحی این ۲ پرچمدار اپل تقریبا مشابه است اما آیفون ۱۳ پرو مکس کمی سنگین تر و ضخیم تر از ۱۲ پرو مکس است.

تفاوت از نظر طراحی

دو پرچمدار اپل از نظر طراحی و ساخت تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته و برای تشخیص تفاوت های آن ها باید دقت زیادی به خرج  دهید. شرکت اپل به تازگی تغییراتی در ظاهر و بدنه سری ۱۲ گوشی های خود داده و از این طریق ظاهر آن را مدرن  تر کرده است.

بدنه هر دو پرچمدار اپل از جنس فولاد ضد زنگ و شیشه مقاوم است همچنین ابعاد آن ها تغییر چندانی نکرده فقط وزن آیفون ۱۳ پرو مکس نسبت به آیفون ۱۲ پرو مکس ۱۲ گرم افزایش داشته است. دلیل این افزایش حجم را می توان اندازه لنز دوربین و باتری گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس دانست.

با نگاه دقیق تر به گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس متوجه می شویم که اندازه ناچ آن نسبت به مدل قبلی ۲۰ درصد باریک تر شده است. در آیفون ۱۳ پرو مکس شاهد رنگ آبی به نام سیرا بلو هستیم که ظاهر آن را به طرز شگفت انگیزی تغییر داده است.

از نظر اندازه نمایشگر

تفاوت اصلی مربوط به نرخ نوسازی آن است که تقریبا ۲ برابر مدل قبلی است. این ویژگی باعث شده آیفون ۱۳ پرو مکس از نظر کاربران جذاب تر به نظر برسد.

روشنایی صفحه نمایش گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس به ۱۰۰۰ نیت رسیده همچنین هر دو گوشی از نظر کیفیت واقعا بی رقیب هستند. با اندکی دقت متوجه می شویم که تمام اعمال مختلف گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس نرم تر و روان تر انجام می شود.

تفاوت سرعت و میزان شارژدهی ۲ پرچمدار اپل

حجم باتری گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس ۳۶۸۷ میلی آمپر است که این عدد در گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس به ۴۵۳۲ میلی آمپر رسیده است. از طرفی آیفون ۱۳ پرو مکس می تواند شارژ را تا ۶ ساعت بیشتر نگه دارد. بنابراین می توانید فیلم و ویدئوی بیشتری را به صورت آنلاین ببینید.

مقایسه از نظر عملکرد

به طور کلی عملکرد آیفون ۱۳ پرو مکس نسبت به آیفون ۱۲ پرو مکس بهبود پیدا کرده است. شرکت اپل در استفاده از امکانات و تجهیزات همیشه بهترین است و در حال حاضر در طراحی جدیدترین عضو خود از تراشه A15 Bionic بهره می برد.

گوشی آیفون 13 پرو مکس در مقابل گوشی آیفون 12 پرو مکس

دوربین گوشی iphone 13 pro max  و iphone 12 pro max

تفاوت این دو دستگاه از نظر دوربین بسیار چشمگیر است. دوربین اصلی iphone 13 pro max عریض و دارای دیافراگم f/1.5 است در حالی که این عدد در آیفون ۱۲ پرو مکس f/1.8 است. به لطف قابلیت فوکوس خودکار گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس می توانید از سوژه های مورد نظرتان در فاصله ۲ سانتی متری عکس برداری کنید. افزودن جلوه های حرفه ای به ویدئوها از دیگر قابلیت های دوربین iphone 13 pro max است.

در این مقاله از گوشیز گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۲ پرو مکس را از نظر مشخصات فنی و ظاهری با یکدیگر مقایسه کردیم. برای اطلاع از قیمت دقیق این گوشی های هوشمند به بخش فروشگاه مراجعه کنید.

رونمایی از آیفون ۱۳ سبز

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست