گوشی های اپل و سامسونگ پس از یک سال کمترین ارزش را دارند.

گزارش جالب یک خرده فروش آنلاین لوازم الکترونیکی باز سازی شده در بریتانیا، (musicMagpie) داده های جالبی در مورد چگونگی استهلاک گوشی های هوشمند در طی ۱۲ ماه به ما می دهد و جای تعجب نیست که اپل در صدر جدول و پس از آن سامسونگ قرار دارد؛ زیرا گوشی های آن ها ارزش بیشتری نسبت به بقیه دارند.

بر اساس این گزارش، مصرف کننده متوسط بریتانیایی هر ۱۶ ماه یک بار گوشی خود را عوض می کند که همچین کاری برای او حدود ۵۰ درصد از ارزش گوشی قدیمی هزینه دارد. به نظر می رسد دستگاه های اپل به طور متوسط در ۱۲ ماه اول، ۴۱ درصد از ارزش خود را از دست می دهند و این معیار پس از ۲۴ ماه به ۶۰ درصد می رسد. از سوی دیگر، یک گوشی سامسونگ در سال اول استفاده، ۶۴ درصد و پس از دو سال ۷۷ درصد از ارزش خود را از دست می دهد.

جالب اینجاست که وان پلاس پس از یک و دو سال با ۶۹ و ۷۸ درصد استهلاک در جایگاه سوم قرار دارد. با این حال، به نظر می رسد که هواوی و گوگل بعد از دو سال به خوبی کار نمی کنند.

در واقع، نگاهی عمیق تر به گوشی های هوشمند مختلف موجود در بازار حاکی از آن است که میت ۳۰ پرو و هواوی P20، به ترتیب در سال اول ۸۷ درصد و ۸۴ درصد از ارزش خود را از دست داده اند.

musicMagpie داده های جالب دیگری را جمع آوری کرده است که نشان می دهد چگونه مصرف کنندگان گوشی های خود را ارتقا می دهند. حدود ۳۳ درصد از دارندگان گوشی های قدیمی، موبایل های خود را معامله نمی کنند و هر چه سن کاربر بالاتر می رود، کمتر احتمال دارد که او معامله کند. مدیرعامل این شرکت استدلال می کند که معامله در دستگاه قدیمی خود با دستگاه جدید، بهترین راه برای کاهش ضرر خواهد بود و جالب اینجاست که حدود ۱۰ درصد از کاربران، فروش گوشی های قدیمی خود را به تاخیر می اندازند و معتقد هستند که ارزش آن در طول زمان افزایش می یابد که حرفی غلط است.

همچنین طبق این گزارش، گوشی های گران تر با قیمت کمتر از ۵۹۹ پوند، در شش ماه اول حدود ۶۲ درصد کاهش قیمت داشته اند.

شاید هواوی با توجه به وضعیت خود در صدر نمودارها با بیشترین استهلاک پیش بینی شود چرا که به ندرت کسی بخواهد تلفنی بدون خدمات موبایل گوگل در خارج از چین بخرد.

و اگر از خود می پرسید که عرضه جدید خانواده آیفون ۱۳ چه تاثیری بر ارزش آیفون ۱۲ فعلی شما دارد؟ خوب، این نمودار ممکن است به شما کمک کند.

مقالات مرتبط:

اپل، آیپدهای جدید را قربانی افزایش تولید آیفون ۱۳ می کند

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست