اپل باگ macOS Monterey را برطرف کرد که باعث می شد مک ها پس از به روزرسانی روشن نشوند.

اکنون ظاهراً برای همه کاربران مک ایمن است که به macOS Monterey بدون اینکه نرم افزار جدید رایانه هایشان را فلج کند، به روز رسانی کنند.

اپل باگ macOS Monterey را برطرف کرد که باعث به روزرسانی نشوند

اوایل این هفته، گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه برخی از مک های قدیمی تر پس از به روزرسانی به سیستم عامل جدید این شرکت، از بین رفته اند. اگر این به اندازه کافی بد نبود، برخی از کاربران گفتند که به روزرسانی، پورت های دستگاهشان را نیز خراب کرده است؛ به این معنی که حتی نمی توانند آن‌ها را برای عیب یابی مشکل، روشن کنند. در آن زمان، برخی از کاربران فکر می کردند که این مشکل می تواند مربوط به سیستم عامل دستگاه ها باشد.

اپل به YouTuber Rene Ritchie گفت که مشکلی را در میان افزار تراشه امنیتی Apple T2 که در ۱۶ مدل مک منتشر شده در سه سال گذشته استفاده می شود، شناسایی و برطرف کرده است.

اینها شامل مدل‌های مک بوک پرو ۱۳، ۱۵ و ۱۶ اینچی هستند که از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ عرضه گشتند یعنی: مک بوک ایر ۱۳ اینچی با صفحه نمایش رتینا که از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ عرضه شد؛ مک مینی ۲۰۱۸؛ مک پرو از ۲۰۱۹؛ Mac Pro Rack محصول ۲۰۱۹؛ آی مک پرو و iMac از سال ۲۰۲۰.

مشکلات نرم افزاری

به گفته ریچی، اپل گفت است که ما مشکلی را در میان افزار تراشه امنیتی Apple T2 شناسایی و برطرف کرده ایم که باعث می شد تعداد بسیار کمی از کاربران پس از بروزرسانی macOS، مک خود را بوت نکنند. سیستم‌افزار بروزرسانی شده، اکنون با آپدیت های موجود macOS گنجانده شده است. همه کاربرانی که تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته اند، می توانند برای دریافت کمک با پشتیبانی اپل تماس حاصل فرمایند.

همانطور که توسط ۹to5Mac اشاره شده است، متأسفانه این بدان معنا نیست که کاربرانی که قبلاً تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته اند، می توانند نفس راحتی بکشند. این کاربران باید با پشتیبانی اپل تماس بگیرند تا دستگاه های خود را تعمیر کنند. با این حال، به‌روزرسانی اپل به سیستم افزار به این معنی است که کاربرانی که رایانه هایی با تراشه امنیتی Apple T2 دارند (مانند رایانه شما که به دلیل پارانویا بروزرسانی نشده است) لازم نیست نگران مرگ رایانه هایشان هنگام دانلود Monterey باشند.

مقالات مرتبط:

پادکست مستقل و اورجینال Hooked توسط اپل

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست