تفاوت آیفون ۱۲ مینی با آیفون ایکس اس مکس شاید شما هم در انتخاب گوشی هوشمند خود دچار تردید شده اید. در این مقاله برای رفع تردیدهای شما قصد داریم به مقایسه آیفون ۱۲ مینی با آیفون ایکس اس مکس اپل بپردازیم. گوشی آیفون ۱۲ مینی را می توان جزء یکی از بهترین گوشی های هوشمند موجود در بازار دانست که به راحتی می تواند با هم رده های خود رقابت کند. آیفون ۱۲ مینی به نسبت دیگر اعضای خانواده خود ابعاد کوچکتری دارد و به راحتی می تواند انتظارات کاربران خود را برآورده کند.

با یک نگاه دقیق به هر ۲ گوشی آیفون ۱۲ مینی و آیفون ایکس اس مکس به راحتی متوجه می شوید که بدنه آیفون ۱۲ مینی کوچک تر و در کل جمع و جور تر از آیفون ایکس اس مکس است. این در حالی که آیفون ایکس اس مکس بروز رسانی های قابل توجهی را در اختیار کاربران قرار می دهد. در ادامه مشخصات فنی و ظاهری هر ۲ گوشی به شما معرفی می شوند.

مقایسه صفحه نمایش آیفون ۱۲ مینی با آیفون ایکس اس مکس

آیفون ۱۲ مینی دارای صفحه نمایشی با ابعاد ۴.۵ اینچ است در حالی که آیفون ایکس اس مکس مجهز به یک صفحه نمایش ۵.۶ اینچی است. نمایشگر هر ۲ گوشی اولد است که باعث می شود تصاویر با کیفیت و وضوح بهتری نمایش پیدا کنند.

وضوح صفحه نمایش در آیفون ۱۲ و آیفون ایکس اس مکس

وضوح نمایشگر در آیفون ۱۲ مینی ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل و در آیفون ایکس اس مکس ۱۲۴۲ در ۲۶۸۸ پیکسل است و این نشان می دهد آیفون ایکس اس مکس تصاویر را با وضوح و کیفیت بالاتری نسبت به آیفون ۱۲ مینی نشان می دهد.

مقایسه پردازنده

آیفون ۱۲ مینی مجهز به پردازنده A14 Bionic است که اطلاعات را با سرعت بیشتری مورد پردازش قرار می دهد. این در حالی است که آیفون ایکس اس مکس مجهز به پردازنده A13 Bionic است.

گوشی آیفون ۱۲ مینی با ظرفیت ۶۴ گیگابایت طراحی و وارد بازار شده است در حالی که آیفون ایکس اس مکس دارای ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت است.

سیستم عامل آیفون ۱۲ مینی و آیفون ایکس اس مکس

هر ۲ گوشی مجهز به سیستم عامل iOS (14.x ) هستند که قابلیت های زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

مشخصات باتری گوشی های آیفون ۱۲ مینی و آیفون ایکس اس مکس

باتری آیفون ۱۲ مینی دارای ظرفیت ۲۲۲۷ میلی آمپر ساعت و آیفون ایکس اس مکس دارای ۳۱۷۹ میلی آمپر ساعت است.

مقایسه های دوربین های آیفون ۱۲ مینی با آیفون ایکس اس مکس

هر ۲ گوشی هوشمند دارای یک دوبین عقب دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی هستند. کیفیت دوربین جلوی گوشی آیفون ۱۲ مینی و آیفون ایکس اس مکس هم ۱۲ مگاپیکسل است.

آیفون ۱۲ مینی بخریم یا آیفون ایکس اس مکس

با مقایسه آیفون ۱۲ مینی با آیفون ایکس اس مکس به این  نتیجه می رسیم که این ۲ گوشی از نظر بعضی از ویژگی های فنی مثل مشخصات دوربین جلو و عقب و سیستم عامل تفاوت چندانی با هم ندارند. در کل اگر به دنبال یک گوشی سبک و جمع و جور هستید، آیفون ۱۲ مینی انتخاب خوبی برای شماست.

مقایسه آیفون X با آیفون ۱۱ اپل

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست