امروز می خواهیم به مقایسه گوشی های آیفون X با آیفون ۱۱ اپل از نظر مشخصات ظاهری و فنی بپردازیم. شرکت اپل معمولا عادت ندارد هر روز یک محصول جدید وارد بازار کند. تعداد گوشی های اپل به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد. این سیاست شرکت اپل از نظر برخی از طرفدارانش کاملا قابل قبول و از نظر برخی دیگر مورد تایید نیست. اگر بخواهیم از بین گوشی های هوشمند اپل یکی را انتخاب کنیم، معمولا کارمان خیلی سخت نیست.

کافیست بین ۲ یا چند گوشی هوشمند که مورد نظرمان است، یک مقایسه ساده و دقیق انجام دهیم. در این مطلب می خواهیم تفاوت های آیفون X و آیفون ۱۱ را به شما معرفی کنیم تا تصمیم منطقی تری بگیرید. پس اگر در انتخاب گوشی هوشمند خود دچار تردید هستید، این مطلب را از دست ندهید.

تفاوت های آیفون X با آیفون ۱۱ از نظر طراحی و ساخت

آیفون X دارای ابعاد ۱۴۳.۶×۷۰.۹×۷.۷ و وزن ۱۷۴ گرم است که نسبت به آیفون ۱۱ با ابعاد ۱۵۰.۹×۷۵.۷×۸.۳ میلی متر سبک تر و خوش دست تر است.

در قسمت پشت و جلوی هر ۲ گوشی شیشه قرار گرفته است. فریم آیفون X از جنس فولاد ضد زنگ است در حالی که آیفون ۱۱ دارای یک فریم آلومینیومی است. هر ۲ گوشی هوشمند دارای استاندارد مقاومت در برابر گرد و خاک و آب هستند. به این ترتیب به راحتی می توانید از گوشی آیفون X تا عمق ۱ متر و نیم و آیفون ۱۱ تا عمق ۲ متر و نیم استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم هیچکدام از دو گوشی آیفون X و آیفون ۱۱ را در معرض مستقیم آب یا هر مایع دیگر قرار ندهید.

اگر خوش دست بودن گوشی برایتان مهم است، آیفون X می تواند همراه بهتری برای شما باشد.

صفحه نمایش آیفون X و آیفون ۱۱

فناوری به کار رفته در صفحه نمایش آیفون X سوپر آمولد است که درست در مقابل صفحه نمایش آیفون ۱۱ قرار گرفته. کاربران انتظار داشتند شرکت اپل در طراحی صفحه نمایش آیفون ۱۱ هم از نمایشگر آمولد استفاده کند در حالی که این اتفاق نیفتاد و آیفون ۱۱ با صفحه نمایشی از جنس IPS LCD طراحی و وارد بازار شد.

آیفون X با نمایشگر ۵.۸ اینچی سوپر آمولد برتری خود را نسبت به آیفون ۱۱ با نمایشگر ۶.۱ اینچی ثابت کرده است.

اگر کیفیت و وضوح تصاویر برایتان مهم است، پیشنهاد می کنیم گوشی آیفون ایکس را حتما امتحان کنید.

مقایسه عملکرد و پردازنده آیفون X با آیفون ۱۱ اپل

گوشی آیفون X مجهز به یک چیپست از نوع Apple A11 Bionic است که سرعت پردازش اطلاعات را تا چندین برابر افزایش می دهد. این در حالی است که آیفون ۱۱ با یک پردازنده  ۴ هسته ای قدرت خود را به رخ برندهای دیگر می کشد.

با اینکه آیفون X از یک پردازنده قوی برخوردار است اما باز هم در اجرای برخی دستورات مثل بازی های سنگین پیش آیفون ۱۱ کم می آورد.

تفاوت حافظه داخلی و رم

آیفون ایکس در ۲ ظرفیت ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت طراحی شده در حالی که آیفون ۱۱ امکان انتخاب بین ۳ ظرفیت ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ را به کاربران داده و از این نظر دست آن ها را باز گذاشته است.

مهم ترین تفاوت آیفون X با آیفون ۱۱ اپل، حافظه رم آن هاست. آیفون X مجهز به یک رم ۳ گیگابایتی است در حالی که آیفون ۱۱ دارای حافظه داخلی ۴ گیگابایت است.

مقایسه دوربین

هر ۲ گوشی آیفون X و آیفون ۱۱ مجهز به ۲ لنز ۱۲ مگا پیکسلی هستند. هر دو گوشی می توانند تصاویر را به صورت کاملا عریض با حداکثر وضوح ۶۰ فریم در ثانیه فیلم برداری کنند. مهم ترین تفاوت این ۲ گوشی مربوط به دوربین سلفی است. آیفون ۱۱ دارای یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی است در حالی که وضوح دوربین سلفی آیفون X فقط ۷ مگاپیکسل است و این موضوع برتری آیفون ۱۱ نسبت به آیفون X از نظر دوربین را نشان می دهد.

باتری آیفون X و آیفون ۱۱

باتری گوشی آیفون ایکس دارای ظرفیت ۲۷۱۶ مگاپیکسل است در حالی که آیفون ۱۱ مجهز به یک باتری ۳۱۱۰ میلی آمپری است. هر ۲ گوشی دارای قابلیت شارژ سریع هستند و طبق آزمایش های انجام شده ۳۰ دقیقه طول می کشد تا باتری هر ۲ گوشی ۵۰ درصد شارژ شود.

آیفون ایکس بخریم یا آیفون ۱۱؟

پاسخ به سوال بالا به اولویت های شما بستگی دارد. وضوح تصویر یا اجرای بازی های سنگین، کیفیت دوربین سلفی یا ابعاد از جمله موارد مهم در گوشی های آیفون هستند.

در این مقاله سعی کردیم آیفون X را از نظر مشخصات فنی و ظاهری با آیفون ۱۱ اپل مقایسه کنیم. دیگر تصمیم با شماست که با توجه به اولویت های خود کدام گوشی را انتخاب کنید.

همراه ما باشید.

گوشی آیفون ۱۳ مینی در مقابل آیفون SE 2022

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست