اگر شما هم به دنبال یک گوشی کوچک در عین حال با کیفیت هستید، حتما مقاله مقایسه گوشی آیفون ۱۳ مینی با آیفون SE 2022 را بخوانید. این مقاله به شما کمک می کند انتخاب بهتر و منطقی تری داشته باشید. شرکت اپل به تازگی از گوشی جدید خود به نام آیفون SE 2022 رونمایی کرده است. این گوشی نسبت به خانواده آیفون ۱۳ جمع و جور تر به نظر می رسد. به همین دلیل بسیاری از کاربران نمی دانند از بین گوشی آیفون ۱۳ مینی و آیفون SE 2022 کدام یک برای آن ها مناسب تر است.

مقایسه آیفون ۱۳ مینی با آیفون SE 2022 از نظر طراحی و ساخت

از نظر طراحی و ساخت بدون شک آیفون ۱۳ مینی عملکرد بهتری نسبت به آیفون SE 2022 دارد. طراحی این گوشی مثل دیگر اعضای خانواده آیفون ۱۳ است. به همین دلیل این گوشی مجهز به یک صفحه نمایش کم حاشیه، یک ناچ در بالای صفحه همچنین لبه های تیز و برنده است. در حالی که طراحی آیفون SE 2022 دقیقا شبیه آیفون ۸ است.

مقایسه صفحه نمایش آیفون ۱۳ مینی با آیفون SE 2022

آیفون ۱۳ مینی با اینکه دارای یک صفحه نمایش بزرگ است اما ابعاد آن نسبت به دیگر اعضای خانواده کوچکتر است. قاب پشتی هر ۲ گوشی شیشه ای با فریم آلومینیومی است. آیفون ۱۳ مینی به لطف برخورداری از استاندارد IP68 توانایی مقاومت تا عمق ۶ متری آب هم دارند.

از نظر طراحی صفحه نمایش آیفون ۱۳ مینی به راحتی آیفون SE 2022 را شکست می دهد. پنل صفحه نمایش این گوشی از جنس سوپر رتینا با رزولوشن فول اچ دی و گواهی HDR10 است. آیفون ۱۳ مینی توانایی پشتیبانی از قابلیت Dolby Vision هم دارد که باعث می شود رنگ ها شاداب تر به نظر برسند.

فناوری به کار رفته در پنل صفحه نمایش آیفون SE 2022 قدیمی تر است. در این گوشی از صفحه نمایش LCD با رزولوشن HD استفاده شده و هیچ فناوری خاصی برای بالا بردن کیفیت تصاویر در آن مشاهده نمی شود.

مقایسه دوربین

هیچ شکی نیست که آیفون ۱۳ مینی از دوربین های پیشرفته تری نسبت به آیفون SE 2022 برخوردار است. دوربین این گوشی هوشمند مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر است. در حالی که در دوربین آیفون SE 2022 از یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی استفاده شده است.

مقایسه باتری

ظرفیت باتری آیفون ۱۳ مینی نسبت به آیفون SE 2022 بیشتر است. باتری این گوشی دارای ظرفیت ۲۴۳۸ میلی آمپر است و به لطف استفاده از صفحه نمایش OLED مصرف انرژی در این گوشی بسیار پایین تر از مدل های دیگر است. ظرفیت باتری آیفون SE 2022 حدود ۲۰۱۸ و مصرف انرژی در صفحه نمایش آن نسبت به آیفون ۱۳ مینی بیشتر است. هر ۲ گوشی توانایی پشتیبانی از شارژر بیسیم Qi را داشته اما آیفون ۱۳ مینی می تواند از شارژر مگ سیف هم پشتیبانی کند.

مقایسه آیفون ۱۱ پرو با آیفون SE 2020

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست