در این مقاله از گوشیز قصد داریم به مقایسه آیفون ۱۱ پرو با آیفون SE 2020 از نظر مشخصات فنی و ظاهری بپردازیم تا کاربران متوجه تفاوت های این دو گوشی هوشمند شده و انتخاب منطقی تری داشته باشند.

گوشی آیفون ۱۱ پرو به لطف قابلیت های گسترده خود مثل دوربین های ۳ گانه، پردازنده قدرتمند و نمایشگر OLED به یکی از گوشی های محبوب اپل تبدیل شده است اما قیمت آن نسبت به مدل های قبلی به طور سرسام آوری زیاد است.

نسخه پایه این گوشی هوشمند ۹۹۹ دلار قیمت گذاری شده که برای افراد با سطح درآمد متوسط و پایین قیمت نجومی به حساب می آید. بنابراین نتیجه می گیریم هر کس قادر به خرید آیفون ۱۱ پرو نیست.

قیمت بالای آیفون ۱۱ پرو باعث شد کارشناسان شرکت اپل تصمیم بگیرند گوشی آیفون ۱۱ را با وضوح نمایشگر پایین تر و ۲ دوربین طراحی و وارد بازار کنند. نسخه پایه گوشی آیفون ۱۱ دارای قیمت ۶۹۹ دلار است که به مراتب کمتر از قیمت آیفون ۱۱ پرو است.

با توجه به اینکه برخی از کاربران توان مالی کافی برای خرید گوشی های سری ۱۱ آیفون را نداشتند، شرکت اپل گوشی میان رده جدید خود را با نام آیفون SE 2020 با قیمت پایه ۳۹۹ دلار روانه بازار کرد. گوشی آیفون SE 2020 یک دوربین داشته و از نظر نوع پردازنده هیچ فرقی با گوشی آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ ندارد.

حافظه داخلی آیفون SE 2020 نسبت به آیفون ۱۱ پرو کمتر و حدود ۳ گیگابایت است که این موضوع خیلی اهمیت ندارد. تفاوت آیفون ۱۱ پرو با آیفون SE 2020 به همین جا ختم نشده و این دو گوشی هوشمند از نظر ابعاد و نوع صفحه نمایش هم با هم فرق دارند.

شرکت اپل در طراحی آیفون SE 2020 از نمایشگر ۵.۸ اینچی بدون حاشیه استفاده کرده و در این گوشی خبری از فناوری OLED نیست.

مقایسه آیفون ۱۱ پرو با آیفون SE 2020 از نظر طراحی و ساخت

آیفون SE 2020 دارای صفحه نمایش ۴.۷ اینچی از جنس IPS LCD است که خیلی از کاربران آن را از نظر سخت افزاری قدرتمند تر از سری ۸ گوشی های آیفون می دانند.

در این گوشی خبری از حسگر تشخیص چهره نبوده و تنها راه امنیتی آن استفاده از حسگر اثر انگشت است. تجربه استفاده از دکمه محبوب هوم در این گوشی هم وجود دارد.

در مقابل آیفون ۱۱ پرو دارای یک صفحه نمایش ۵.۸ اینچی با فناوری OLED است. در این گوشی کلید درونی نمایشگر به چشم نمی خورد. به جای آن از یک ناچ نسبتا بزرگ در قسمت بالای صفحه نمایش استفاده شده است.

آیفون SE 2020 به لطف فریم آلومینیومی خود وزن کمتری نسبت به آیفون ۱۱ پرو دارد. وزن این گوشی ۱۴۸ گرم است. در مقابل گوشی آیفون ۱۱ پرو به دلیل وجود نمایشگر بزرگ و جنس فریم دارای وزن ۱۸۸ گرم است. گوشی آیفون ۱۱ پرو به خاطر بدنه قوی در برابر هرگونه ضربه و فشار کاملا مقاوم است.

آیفون SE 2020 از نظر طراحی و ساخت تفاوت زیادی با آیفون ۸ ندارد. نمایشگر این گوشی بعد افتادن از ارتفاع ۱.۵ متری شکست. پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از آسیب به بدنه و صفحه نمایش گوشی های آیفون ۱۱ پرو و آیفون SE 2020 حتما از یک قاب محافظ استفاده کنید.

شرکت اپل در طراحی آیفون ۱۱ پرو از استاندارد IP68 استفاده کرده است. بنابراین می توانید تا عمق ۴ متری آب به راحتی از این گوشی استفاده کنید. این در حالی است که از آیفون SE 2020 تنها تا عمق ۱ متری آب می توان استفاده کرد.

صفحه نمایش گوشی های آیفون ۱۱ پرو و آیفون SE 2020

پنل صفحه نمایش آیفون SE 2020 از جنس رتینا مایع است در حالی که آیفون ۱۱ پرو دارای نمایشگر OLED است. اگر منصفانه به هر ۲ گوشی نگاه کنیم به این نتیجه می رسیم که کیفیت آیفون SE 2020 چندان بد هم نیست. از نقاط قوت نمایشگر این گوشی می توان به نمایش دقیق رنگ ها، روشنایی مناسب تصاویر در محیط بیرون از خانه، خواندن آسان متن ها و… اشاره کرد.

به طور کلی نمایشگر بزرگ آیفون SE 2020 تجربه تماشای فیلم و انجام بازی های سنگین موبایلی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

 مقایسه دوربین گوشی آیفون ۱۱ پرو با آیفون SE 2020

دقیقا در پنل پشتی آیفون ۱۱ پرو ۳ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با کیفیت قرار داده شده که توانایی عکاسی در حالت بزرگنمایی را دارند. در نقطه مقابل آیفون SE 2020 دارای یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی عریض است که تصاویر را با کیفیت بسیار بالایی ثبت می کند.

در دوربین هر ۲ گوشی از فناوری Smart HDR استفاده شده که جزئیات تصاویر به خصوص در نقاط تاریک را بهتر نشان می دهند.

آیفون ۱۱ پرو در خلق تصاویر در شرایط نوری نامناسب از خود توانایی بیشتری نشان می دهد. گوشی آیفون ۱۱ پرو در پردازش تصاویر از فناوری به نام Deep Fusion استفاده می کند که باعث می شود تصاویر در شرایط نوری متوسط شارپ تر ثبت شوند.

با مقایسه آیفون ۱۱ پرو و آیفون SE 2020 به این نتیجه می رسیم که اگر به دنبال یک گوشی سریع، قدرتمند در عین حال با کیفیت هستید، گوشی آیفون SE 2020 انتخاب مناسبی برای شماست. در غیر این صورت می توانید گوشی آیفون ۱۱ پرو با صفحه نمایش با کیفیت و باتری قوی را انتخاب کنید.

برای اطلاع از قیمت دقیق گوشی های آیفون به بخش فروشگاه سایت مراجعه کنید.

دوربین گوشی آیفون ۱۳ پرو در یک نگاه

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست