دوربین گوشی آیفون ۱۳ پرو در یک نگاه از یک دوربین ۳ گانه عریض، فوق عریض و تله فوتو تشکیل شده که در این مقاله از گوشیز قصد داریم مشخصات فنی و ظاهری آن را به طور کامل بررسی کنیم.

شرکت اپل به قول خود عمل کرد و آیفون ۱۳ پرو را وارد مرحله جدیدی از تصویر برداری با تلفن همراه کرد. در نتیجه تمام افراد حرفه ای و مبتدی گوشی های قدیمی خود را کنار گذاشته و به جای آن ها آیفون ۱۳ پرو را خریداری کردند.

قابلیت های دوربین گوشی آیفون ۱۳ پرو

خانواده آیفون ۱۳ اپل در زمینه تصویر برداری بسیار قوی عمل کرده تا جایی که کاربران می توانند بدون هیچ دردسری حتی در نور  کم تصاویر فوق العاده و باکیفیتی ثبت کنند. شرکت اپل هنگام رونمایی از گوشی آیفون ۱۳ پرو به طور رسمی اعلام کرد که این گوشی نماینده بزرگترین پیشرفت در دوربین است. این گوشی هوشمند به همه نشان داد که می توان از یک تلفن همراه به جای دوربین های عکاسی حرفه ای استفاده کرده و تصاویر جذابی ثبت کرد.

اجزای دوربین آیفون ۱۳ پرو

دوربین گوشی آیفون ۱۳ پرو از ۳ لنز تله فوتو، عریض و فوق عریض تشکیل شده است. دوربین تله فوتو دارای فاصله کانونی ۷۷ میلی متری است که زوم اپتیکال ۳ برابری را در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین دوربین اصلی این گوشی هوشمند به خاطر گشودگی بیش از اندازه دیافراگم در شرایط نوری کم ۲.۲ برابر عملکرد بهتری دارد.

در کنار تمام ویژگی های بالا، وجود قابلیت فوکوس خودکار باعث شده دستگاه در شرایط نوری کم ۹۲ درصد عملکرد بهتری داشته باشد.

دوربین فوق عریض آیفون ۱۳ پرو تجربه عکسبرداری به صورت ماکرو هم برای کاربران و طرفداران گوشی های اپل فراهم کرده است. به این ترتیب کاربران می توانند به راحتی از سوژه های خود از فاصله ۲ میلی متری هم عکس برداری کنند.

از دیگر ویژگی های جذاب و فوق العاده دوربین گوشی آیفون ۱۳ پرو در یک نگاه می توان به فیلم برداری به صورت اسلوموشن، ماکرو، حالت سینمایی، تایم لپس و… اشاره کرد.

دوربین آیفون ۱۳ پرو از قابلیت های دالبی ویژن و فیلم برداری ProRes هم پشتیبانی می کند.

مشخصات بخش فیلم برداری دوربین گوشی آیفون ۱۳ پرو

شرکت اپل اعلام کرده که نویز تصاویر در گوشی آیفون ۱۳ پرو بسیار کم شده و در دوربین این گوشی هوشمند از لرزشگیر تصویر استفاده شده است. با استفاده از این لرزشگیر برای ثبت تصاویر با کیفیت تر، به جای لنز از حسگر پایدار استفاده می شود. دوربین گوشی آیفون ۱۳ پرو دارای حالت Night Mode است.

نکته جالب توجه اینکه شرکت اپل در مدل ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۱۳ پرو روش فیلم برداری را به کیفیت ۱۰۸۰ با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه محدود کرده است. اگر می خواهید کیفیت فیلم های شما ۴K باشد، باید حداقل مدل ۲۵۶ گیگابایتی گوشی آیفون ۱۳ پرو را تهیه کنید.

از دیگر ویژگی های فوق العاده آیفون ۱۳ پرو می توان به نمایشگر سوپر رتینای آن اشاره کرد. این صفحه نمایش دارای نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز و پنل OLED است.

دوربین آیفون ۱۳ پرو در مقابل آیفون ۱۲ پرو

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست