امروز می خواهیم به مقایسه مشخصات فنی و ظاهری دوربین آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۲ پرو بپردازیم. دوربین آیفون ۱۲ پرو از ۳ دوربین جداگانه تشکیل شده است که عبارتند از: یک دوربین اصلی، یک حسگر فوق عریض و زوم تله فوتو که تصاویر را تا ۲ برابر بزرگتر نشان می دهد. از طرفی دوربین این پرچمدار دارای اسکنر LiDAR هم هست که از آن برای تشخیص چهره افراد در نور کم استفاده می شود. حسگر فوق عریض دوربین آیفون ۱۲ پرو باعث می شود تصاویر در نور کم با کیفیت بهتری ثبت شوند. کلیه عکس هایی که با دوربین آیفون ۱۲ پرو گرفته می شوند، کمی روشن تر به نظر می رسند.

مشخصات فنی دوربین آیفون ۱۳ پرو

آیفون ۱۳ پرو از ۳ دوربین عقب ۱۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین این گوشی هوشمند دارای یک لنز تله فوتو با فاصله کانونی ۷۷ میلی متر و زوم اپتیکال ۳ برابری هم می باشد. دوربین اصلی آیفون ۱۳ پرو دارای یک حسگر بزرگ است که نور بیشتری را نسبت به دوربین آیفون ۱۲ پرو جذب می کند.

لنزهای دوربین آیفون ۱۳ پرو مجهز به قابلیت فوکوس خودکار هستند که مناسب عکس هایی با زاویه های باز است. درخشش اصلی این پرچمدار اپل هنگام عکس برداری در تاریکی شب به چشم می خورد.

در یک نگاه کلی می توان مشخصات دوربین آیفون ۱۳ پرو را اینگونه معرفی کرد:

سه گانه و دارای زوم اپتیکال ۶ برابری

دارای قابلیت حالت سینمایی و عکس برداری در شب

قابلیت استایل های فوتوگرافی و حالت ماکرو

در حالی که دوربین آیفون ۱۲ پرو دارای زوم اپتیکال ۴ برابری و حالت شب است.

روی قاب پشتی تمام آیفون های پرو ۳ لنز قرار دارند که در مشخصات ظاهری با یکدیگر برابرند اما در مشخصات فنی کمی با هم فرق دارند. شرکت اپل در طراحی دوربین آیفون ۱۳ پرو از ۳ لنز جدید و پیشرفته استفاده کرده و زوم اپتیکال آن را از ۳ به ۶ ارتقا داده است.

هر دو لنز اصلی و اولترا واید گوشی مجهز به لرزشگیر اپتیکال هستند. همچنین بعضی از ویژگی هایی مثل حالت فیلم برداری، استایل های فوتوگرافی، عکاسی ماکرو، حالت پرتره در شب و… به دوربین آیفون ۱۳ پرو اضافه شده است.

از طرفی دوربین آیفون ۱۲ پرو مجهز به یک سنسور اصلی با دیافراگم f/1.6، یک لنز اولترا واید و یک سنسور تله فوتو با زوم اپتیکال ۴ برابری است.

با مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۲ پرو به این نتیجه می رسیم که کیفیت عکس برداری در هر ۲ مدل تقریبا یکسان است اما در برخی مشخصات فنی مثل ابعاد لنز تله فوتو، حالت عکاسی در شب و ماکرو و… آیفون ۱۳ پرو عملکرد بهتری نسبت به آیفون ۱۲ پرو دارد.

منتظر نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

مقایسه آیفون ۱۳ با آیفون ۱۱

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست