در این مطلب از گوشیز قصد داریم آیفون ۱۳ با آیفون ۱۱ را از نظر تفاوت ها و شباهت ها با هم مقایسه کنیم. تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

اگر جزء دارندگان گوشی آیفون ۱۱ هستید و فکر ارتقای مدل تلفن همراهتان هستید یا اگر می خواهید بدانید آیا آیفون ۱۳ ارزش خریدن دارد یا نه مقایسه آیفون ۱۳ با آیفون ۱۱ می تواند به شما کمک کند.

مقایسه آیفون ۱۳ با آیفون ۱۱ از نظر طراحی و تنوع رنگ

آیفون ۱۳ در زمینه طراحی تفاوت زیادی با آیفون ۱۱ دارد. برای مثال در آیفون ۱۳ ناچ حدود ۲۰ درصد نسبت به آیفون ۱۱ کوچکتر شده است که باعث افزایش فضای صفحه نمایش شده است. گوشی آیفون ۱۳ مانند آیفون ۱۱ مجهز به یک صفحه نمایش با محافظ سرامیکی است که مقاومت دستگاه را در برابر هرگونه ضربه یا افتادن بیشتر می کند.

استاندارد IP68 برای هر دو گوشی فعال شده است. بنابراین می توانید به راحتی از آیفون ۱۳ تا عمق ۶ متری و از آیفون ۱۱ تا عمق ۲ متری استفاده کنید.

با یک نگاه دقیق متوجه می شوید که ابعاد و وزن آیفون ۱۳ نسبت به آیفون ۱۱ کمتر است. تنوع رنگ در هر دو مدل به چشم می خورد.

مقایسه صفحه نمایش آیفون ۱۳ با آیفون ۱۱

در این بخش صفحه نمایش آیفون ۱۳ با آیفون ۱۱ مقایسه می شوند. روشنایی صفحه نمایش آیفون ۱۳ حدود ۷۹۵ نیت است در حالی که آیفون ۱۱ دارای روشنایی ۶۲۵ نیت است. بنابراین تصاویر آیفون ۱۳ زیر نور خورشید بهتر نمایش داده می شوند.

یکی دیگر از تفاوت های اصلی آیفون ۱۳ با آیفون ۱۱ وضوح تصویر آن هاست. وضوح تصویر در آیفون ۱۳ به مراتب بهتر از آیفون ۱۱ است. به این قابلیت کنتراست بهتر و ناچ کوچکتر هم اضافه کنید.

تفاوت دوربین

مهم ترین تفاوت آیفون ۱۳ با  آیفون ۱۱ را می توان دوربین آن ها دانست. وجود سنسور اولترا واید در دوربین آیفون ۱۳ نور و روشنایی را تا ۴۷ درصد بیشتر جذب می کند. همین عامل باعث می شود تصاویر با وضوح بیشتری نمایش داده شوند.

در دوربین آیفون ۱۳ با استایل های مختلف فوتوگرافیک رو به رو می شویم که به کمک آن ها می توانید هنگام عکس برداری فیلترهای مورد علاقه تان را روی تصاویر اعمال کنید.

بدون شک جذاب ترین ویژگی دوربین آیفون ۱۳ را می توان حالت سینمایی آن در نظر گرفت که به صورت خودکار فوکوس دوربین را با توجه به زاویه فیلم برداری شما تغییر می دهد. با حرکت سوژه، فوکوس دوربین هم تغییر پیدا می کند. کیفیت پخش ویدئو هم در آیفون ۱۳ از آیفون ۱۱ بهتر است.

مقایسه آیفون 13 با آیفون 11

تفاوت قدرت باتری

باتری آیفون ۱۱ تجربه ۱۱ ساعت و ۱۶ دقیقه وبگردی را برای کاربران فراهم می کند. در حالی که باتری آیفون ۱۳ توانایی نگهداری شارژ تا ۱۰ ساعت و ۳۳ دقیقه را فراهم می کند. هر دو گوشی ظرف مدت ۳۰ دقیقه، ۵۰ درصد شارژ می شوند.

در پایان با مقایسه مشخصات آیفون ۱۳ با آیفون ۱۱ به این نتیجه می رسیم که این دو گوشی از نظر طراحی و تنوع رنگ تفاوت چندانی نداشته و کیفیت صفحه نمایش هم در هر دو تقریبا یکسان است. تفاوت اصلی این دو گوشی آیفون مربوط به کیفیت دوربین آن هاست. در این مقاله سعی کردیم مشخصات آیفون ۱۱ و آیفون ۱۳ اپل را به شما معرفی کنیم. دیگر تصمیم با خود شماست که کدام مدل را انتخاب کنید.

نمایشگر ۱۲۰ هرتزی چیست؟

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست