شرکت اپل در طراحی آیفون ۱۳ پرو از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی استفاده کرده است. اما نمایشگر ۱۲۰ هرتز چیست و چه کاربردی در گوشی آیفون ۱۳ پرو دارد؟ در این مقاله همراه ما باشید تا به این ۲ سوال پاسخ دهیم.

نمایشگر ۱۲۰ هرتزی به روان تر شدن رابط کاربردی در گوشی های آیفون از جمله آیفون ۱۳ پرو کمک می کند اما این تنها قابلیت صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی نیست. یکی دیگر از ویژگی  های این صفه نمایش هوشمند قابلیت پروموشن است که تصاویر را با فریم ریت ۱۲۰ هرتز نشان می دهد. قابلیت پروموشن برای اولین بار در آیپد پرو استفاده شد. سپس شرکت اپل آن را در آیفون پرو گسترش داد.

نقد و بررسی نمایشگر ۱۲۰ هرتزی آیفون ۱۳ پرو

از سالیان دور کمپانی های بزرگ تولید گوشی های هوشمند در طراحی محصولات خود از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی استفاده می کردند اما کاربران آن ها از این موضوع بی خبر بودند. تا اینکه شرکت اپل با رونمایی آیفون ۱۳ پرو به طور رسمی صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی خود را به همه معرفی کرد. مهم ترین قابلیت نمایشگر ۱۲۰ هرتز، ویژگی پروموشن است که در ادامه درباره آن بیشتر توضیح می دهیم.

نرخ نوسازی در صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی آیفون ۱۳ پرو

امروزه اغلب نمایشگرها دارای رفرش ریت هستند. رفرش ریت یا همان نرخ نوسازی به تعداد دفعاتی گفته می شود که صفحه نمایش بروز می شود. نرخ نوسازی با واحد هرتز نمایش داده شده و هر چه مقدار آن بیشتر باشد، تصاویر روان تر نمایش داده می شوند.

در حقیقت رفرش ریت چیزی شبیه سرعت شاتر دوربین است که میزان تاری تصویر یا فیلم را مشخص می کند. هرچه میزان شاتر دوربین بیشتر باشد، تصاویر و فیلم های گوشی روشن تر نمایش داده می شوند.

فیلم مجموعه ای از چندین عکس است که پشت سر هم و با سرعت نمایش داده می شوند. در اینجا رفرش ریت معنای واقعی خود را نشان می دهد. هرچه نرخ تازه سازی کمتر باشد، فیلم کندتر پخش می شود.

نرخ تازه سازی یکی از پارامترهای مهم در گوشی های مخصوص گیمینگ است که نمایشگر ۱۲۰ هرتزی آیفون ۱۳ پرو این نیاز کاربران خود را برطرف کرده است.

گوشی های نسل ۵ به بعد آیفون دارای قابلیت پروموشن هستند و آیفون ۱۳ پرو هم از این قاعده مستثنی نیست. اما پروموشن چیست و چه کاربردی در گوشی های آیفون دارد؟

ویژگی پروموشن در نمایشگر ۱۲۰ هرتزی

شرکت اپل برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ به طور رسمی از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی خود همراه قابلیت پروموشن رونمایی کرد. میزان رفرش ریت در نمایشگرهایی که دارای قابلیت پروموشن هستند بسته به میزان استفاده کاربر از بازی یا برنامه تغییر می کند.

نرخ تازه سازی برای تصاویر ثابت یا اشیای نزدیک دوربین تا ۲۴ هرتز کاهش پیدا کرده، از طرفی برای فیلم ها تا ۶۰ هرتز افزایش پیدا می کند. در سال ۲۰۱۸ آیپد پرو اپل دارای رفرش ریت ۲۴ تا ۱۲۰ هرتز است در صورتی که آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو دارای رفرش ریت ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز هستند.

کاربرد پروموشن در گوشی آیفون ۱۳ پرو

قابلیت پروموشن باعث می شود آیفون ۱۳ پرو رابط کاربری روان تری داشته باشد. همین عامل باعث افزایش سرعت گوشی و راحتی بیشتر کاربران هنگام استفاده از گوشی آیفون ۱۳ پرو خود داشته باشند.

در حال حاضر قابلیت پروموشن برای رابط کاربری سیستم عامل آی او اس فعال است.

نمایشگر 120 هرتزی چیست؟

در مقاله نمایشگر ۱۲۰ هرتزی چیست؟ سعی کردیم مشخصات نمایشگر ۱۲۰ هرتزی آیفون ۱۳ پرو را به طور کامل به شما توضیح دهیم. شما می توانید تجربیات خود در زمینه استفاده از این صفحه نمایش هوشمند را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرو مکس در مقابل آیفون ۱۲ پرو مکس

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست