امروز می خواهیم صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۲ پرو مکس را با یکدیگر مقایسه کنیم. آیفون ۱۳ پرو مکس تغییرات چشمگیری نسبت به مدل های قبلی خود داشته است که مهم ترین آن ها کاهش بریدگی سطح صفحه نمایش آن است. اما تغییرات این پرچمدار اپل به همین جا ختم نشده و تفاوت اصلی صفحه نمایش مربوط به نرخ نوسازی آن هاست. نرخ نوسازی نمایشگر آیفون ۱۳ پرو مکس ۱۲۰ هرتز است. چیزی حدود ۲ برابر نرخ نوسازی آیفون ۱۲ پرو مکس!

این موضوع باعث می شود آیفون ۱۳ پرو مکس برای کاربران جذابیت بیشتری داشته باشد.

مقایسه روشنایی صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۲ پرو مکس

روشنایی نمایشگر آیفون ۱۳ پرو مکس از ۸۰۰ نیت به ۱۰۰۰ نیت رسیده اما در زمینه کیفیت نمایش هر دو گوشی عملکرد بی نظیری دارند. هنگام مقایسه صفحه نمایش به این نتیجه می رسیم که تمام کارها در آیفون ۱۳ پرو مکس روان تر و نرم تر انجام می شوند. همچنین سرعت اسکرول در آیفون ۱۳ پرو مکس بیشتر از آیفون ۱۲ پرو مکس است. از این جهت میزان تعامل با صفحه نمایش به اوج خود رسیده و کافیست یکبار آن را امتحان کنید.

قابلیت پروموشن

قابلیت پروموشن نمایشگر آیفون ۱۳ پرو مکس نه تنها نرخ نوسازی آن را افزایش می دهد بلکه نوع محتوا هم تغییر می دهد. به عنوان مثال فرض کنید در حال مطالعه یک PDF در گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس خود هستید، نمایشگر در این حالت به صورت خودکار نرخ نوسازی را کاهش می دهد. از این جهت در مصرف انرژی هم صرفه جویی می شود.

رزولوشن و اندازه صفحه نمایش با یکدیگر مو نمی زند. تنها فرق این ۲ پرچمدار اپل نرخ تازه سازی آن است. نرخ تازه سازی یعنی نمایشگر گوشی شما در هر بار لمس شدن چند بار رفرش می شود؟

صفحه نمایش دارای قابلیت Face ID است. اما اندازه ناچ آن نسبت به مدل قبلی خود ۲۰ درصد کوچکتر شده است. شرکت اپل در طراحی صفحه نمایش گوشی های خود از پنل Super Retina XDR OLED استفاده کرده که دقیقا مشابه آیفون ۱۲ پرو مکس است.

 پشتیبانی از فناوری های HDR10 و Dolby Vision را می توان از ویژگی های مشترک نمایشگر محسوب کرد.

در نهایت به این نتیجه می رسیم که تنها تفاوت این ۲ گوشی پرچمدار در نرخ تازه سازی یا همان رفرش ریت آن هاست و از نظر کیفیت نمایش تقریبا یکسان هستند. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما درباره مشخصات صفحه نمایش گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۲ پرو مکس هستند.

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۲ پرو مکس

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست