بعد مقایسه مشخصات فنی و ظاهری نماینده اپل و سامسونگ نوبت به بررسی تفاوت های باتری آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی S21 سامسونگ می رسد. شرکت سامسونگ برای تامین انرژی عضو جدید خانواده خود از یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر استفاده می کند در حالی که شرکت اپل برای آیفون ۱۳ پرو مکس یک باتری ۴۳۵۲ میلی آمپری در نظر گرفته است. با نگاه اول به نظر می رسد نماینده سامسونگ از نظر ظرفیت باتری عملکرد بهتری دارد اما این به این معنی نیست گلکسی S21 سامسونگ باتری بهتری نسبت به آیفون ۱۳ پرو مکس دارد. زیرا وجود تراشه بایونیک در آیفون ۱۳ پرو مکس مصرف انرژی آن را تا حد زیادی کاهش داده و بهینه تر کرده است.

در حال حاضر آیفون ۱۳ پرو مکس دارای بهترین باتری بین گوشی های پرچمدار است و این یک مزیت فوق العاده به حساب می آید چون شرکت اپل توانسته یکی از نقاط ضعف گوشی های خود را به نقطه قوت تبدیل کند.

در صورتی که از نماینده آیفون به درستی استفاده کنید، می تواند به شما بین ۱.۵ تا ۲ روز شارژ دهد. از طرف دیگر گلکسی S21 با وجود ظرفیت باتری بیشتر، نهایتا ۱ روز دوام می آورد.

پشتیبانی از فناوری فست شارژ در گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی S21

شاید برایتان جالب باشد اما هر ۲ گوشی پرچمدار از فناوری شارژ سریع استفاده می کنند. البته بعضی افراد معتقد اند آیفون ۱۳ پرو مکس قابلیت فست شارژ تا ۲۷ وات را دارد. هیچکدام از ۲ گوشی فوق دارای آداپتور نبوده و باید شارژر آن ها را به طور جداگانه تهیه کرد.

گوشی گلکسی S21 سامسونگ می تواند به کمک شارژر ۲۵ واتی خود تا ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه شارژ را درون خود نگه دارد. این عدد برای پرچمدار آیفون حدود ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه است.

در نبرد شارژ دهی آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی S21 سامسونگ، پرچمدار اپل برنده است.

مقایسه قیمت

در بازار جهانی قیمت گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی S21 سامسونگ تقریبا برابر است حتی نماینده اپل نسبت به سامسونگ قیمت کمتری دارد! اما این مطلب در ایران کاملا برعکس است. در حال حاضر قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد بیشتر از گلکسی S21 سامسونگ است.

با مقایسه تفاوت های باتری آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی S21 سامسونگ به این نتیجه می رسیم که اگر قصد خرید یک گوشی پرچمدار عالی با قیمت مناسب را دارید، گلکسی S21 سامسونگ گزینه مناسبی برای شماست. اما اگر مواردی مثل کیفیت دوربین، شارژدهی عالی، سیستم عامل یا سخت افزار بهتر برایتان ارزش دارد، پیشنهاد می کنیم گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس را انتخاب کنید. در نهایت با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله تصمیم نهایی با خود شماست.

پاسخگوی سوالات شما در زمینه تفاوت های آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی S21 سامسونگ هستیم.

مقایسه سخت افزار آیفون و گلکسی

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست