مقایسه سخت افزار آیفون و گلکسی آیا تا الان درباره تفاوت های سخت افزار آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی S21 اولترا سامسونگ کنجکاو شده اید؟ گوشی های اپل معمولا دارای بهترین سخت افزار و امنیت هستند و در این زمینه به هیچ تعریف و تمجیدی نیاز ندارند. جدیدترین عضو خانواده آیفون یعنی آیفون ۱۳ پرو مکس هم از این قاعده مستثنی نیست. این گوشی پرچمدار جدید مجهز به تراشه بایونیک A15 است که یک تراشه ۵ نانومتری ۶ هسته ای را در خود جای داده است.

مقایسه سخت افزار آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی S21 اولترا

در خصوص سخت افزار آیفون ۱۳ پرو مکس هر چه بگوییم باز کم گفته ایم. به همین دلیل به همین چند مورد آخر بسنده می کنیم. قدرت این تراشه به قدری زیاد است که نمی توانید از حداکثر ظرفیت آن استفاده کنید.

در حال حاضر آیفون ۱۳ پرو مکس با ظرفیت های ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی در بازار موجود است و شما  می توانید بسته به نیاز خود یکی از ظرفیت های آن را انتخاب و خریداری کنید. حافظه داخلی این گوشی ۶ گیگابایت است و مانند نماینده سامسونگ یعنی گلکسی S21 سامسونگ از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی نمی کند. گوشی گلکسی S21 سامسونگ دارای یک تراشه ۵ نانومتری اگزینوس و یک پردازنده مرکزی ۸ هسته ای است.

خیالتان بابت حافظه داخلی و رم گوشی گلکسی S21 سامسونگ راحت باشد. با این حال در نبرد سخت افزار آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی S21 سامسونگ، پرچمدار اپل برنده است چون قدرت سخت افزاری بیشتری داشته و تراشه آن هم دیرتر داغ می شود.

در حال حاضر هر ۲ گوشی دارای سخت افزار فوق العاده ای هستند اما ۲ سال بعد آیفون ۱۳ پرو مکس از نظر سخت افزاری گوشی قابل اعتمادتری است. گلکسی S21 اولترای سامسونگ مجهز به حسگر تشخیص چهره ۲ بعدی و حسگر اثر انگشت است که نمی توان روی امنیت آن خیلی حساب باز کرد.

حسگر گوشی گلکسی S21 سامسونگ اثر انگشت شما را به سرعت تشخیص داده و قفل صفحه را باز می کند. این در حالی است که آیفون ۱۳ پرو مکس برای باز شدن از حسگر تشخیص چهره یا فیس آیدی استفاده می کند. سرعت و امنیت این حسگر بسیار بالاست و از این نظر نمی توان برای آن نقطه ضعفی در نظر گرفت.

در بروز رسانی های جدید شرکت اپل قابلیت های جدیدی را به کار برده که می تواند چهره شما را به راحتی تشخیص دهد. در کل فیس آیدی از نظر امنیت بهتر از حسگر اثر انگشت عمل می کند.

در این مقاله سعی کردیم به مقایسه یکی دیگر از تفاوت های آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی S21 اولترا سامسونگ یعنی سخت افزار بپردازیم. امیدواریم خواندن این مقاله برای شما مفید باشد.

مقایسه مشخصات دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی S21 سامسونگ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست