مگر می شود در نبرد مقایسه مشخصات دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی S21 سامسونگ را از یاد برد؟ دوربین گوشی های هوشمند یکی از مهم ترین بخش های این دستگاه هاست که مشخص می کند کدام گوشی ارزش خرید دارید؟ بسیاری از کاربران ترجیح  می دهند به جای خرید دوربین های حرفه ای عکاسی، از گوشی های هوشمند خود به عنوان یک دوربین حرفه ای استفاده کنند.

در این مقاله قصد  داریم مشخصات دوربین اصلی، فوق عریض، تله فوتو، سلفی و ماکرو ۲ گوشی پرچمدار یعنی گلکسی S21 سامسونگ و آیفون ۱۳ پرو مکس را با هم مقایسه کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

دوربین اصلی گلکسی S21 سامسونگ در مقابل آیفون ۱۳ پرو مکس

آیفون ۱۳ پرو مکس دارای یک دوربین اصلی با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی است که لنز آن دقیقا پشت دستگاه قرار گرفته و۲۶ میلی متر است. دوربین این گوشی از فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی می کند. از طرف دیگر گلکسی S21 سامسونگ مجهز به یک دوربین اصلی با سنسور ۱۰۸ مگاپیکسل و اندازه ۱/۱.۳۳ اینچ است. دوربین این گوشی هم مانند آیفون ۱۳ پرو مکس از فوکوس خودکار پشتیبانی می کند. جالب است بدانید دوربین گلکسی S21 سامسونگ مجهز به فناوری Nona-pixel Bayer است که کیفیت تصاویر را به طور چشمگیری بالا می برد.

کیفیت دوربین اصلی هر دو گوشی فوق العاده عالی است. عکس هایی که با گوشی گلکسی S21 سامسونگ ثبت می شوند دارای غلظت رنگ بیشتر و پویاتر هستند در حالی که آیفون ۱۳ پرو مکس تصاویر را بسیار دقیق ثبت می کند.

آیفون ۱۳ پرو مکس به لطف لنز فوق عریض دوربین اصلی خود جذب نور بیشتری نسبت به نماینده سامسونگ دارد. در نبرد بین سرعت و تغییر فوکوس دوربین باز هم آیفون ۱۳ پرو مکس برنده است.

آیفون ۱۳ پرو مکس مجهز به فناوری هوش مصنوعی است که عکس ها را به خصوص در نور کم به طور طبیعی تر ثبت می کند. در واقع دوربین این گوشی می تواند سایه روشن تصاویر را به طور متعادل تنظیم کند.

با مقایسه دوربین اصلی گوشی های گلکسی S21 سامسونگ و آیفون ۱۳ پرو مکس به این نتیجه می رسیم که پرچمدار اپل برنده است.

مقایسه دوربین فوق عریض

دوربین های هر ۲ گوشی ۱۲ مگاپیکسلی و کیفیت تصاویر فوق عریض آن ها معمولا کمی افت دارد. گلکسی S21 سامسونگ تصاویر فوق عریض را بیش از حد پردازش می کند. به همین دلیل بعضی اوقات کیفیت این عکس ها از بین می رود. در حالی که آیفون ۱۳ پرو مکس در این زمینه بهتر عمل کرده و رنگ ها را با دقت بیشتری ثبت می کند.

نتیجه می گیریم که در این بخش باز هم برنده پرچمدار اپل است!

دوربین تله فوتو در گلکسی S21 سامسونگ و آیفون ۱۳ پرو مکس

گوشی گلکسی S21 سامسونگ دارای ۲ دوربین تله فوتو و پریسکوپ تله فوتو با حسگرهای ۱۰ مگاپیکسلی است که ابعاد روی سوژه مورد نظر تا ۳ و ۱۰ برابر و ۱۰۰ برابر به صورت دیجیتال زوم کند.

نماینده سامسونگ توانایی بالایی در عکس برداری به صورت تله فوتو داشته و تصاویر را تا ۵ برابر بزرگتر نشان می دهد. همچنین به راحتی می توانید روی نویز کم دوربین این گوشی حساب کنید.

پرچمدار اپل می تواند به راحتی روی سوژه های مورد نظر شما تا ۳ برابر به صورت اپتیکال و ۱۵ برابر به صورت دیجیتال زوم کند. تصاویری که با این گوشی گرفته می شوند بسیار با کیفیت در عین حال دارای نویز کمی هستند.

اگر کیفیت دوربین تله فوتو برای شما مهم است، پیشنهاد می کنیم آیفون ۱۳ پرو مکس را حداقل یکبار امتحان کنید.

دوربین سلفی

دوربین سلفی خانواده آیفون به خصوص آیفون ۱۳ پرو مکس هم مجهز به یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است. از طرف دیگر عکس های سلفی گلکسی S21 سامسونگ با سنسورهای ۴۰ مگاپیکسلی ثبت می شوند.

مشخصات دوربین ماکرو گلکسی S21 سامسونگ و آیفون ۱۳ پرو مکس

هر ۲ گوشی دوربین ماکرو ندشاته اما لنز فوق عریض آن ها مجهز به قابلیت فوکوس خودکار است که به وسیله آن می توانید عکس هایتان را به صورت ماکرو ثبت کنید. شما می توانید با کمی خلاقیت عکس های جالب و عجیبی ثبت کنید. در این زمینه آیفون ۱۳ پرو مکس خیلی بهتر از گلکسی S21 سامسونگ عمل می کند.

در این مقاله از گوشیز سعی کردیم به مقایسه دوربین گلکسی S21 سامسونگ و آیفون ۱۳ پرو مکس بپردازیم. برای اطلاع از قیمت دقیق گوشی های آیفون به بخش فروشگاه مراجعه کنید.

مقایسه سیستم عامل آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی S21 اولترا

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست