در این مقاله قصد داریم تفاوت دوربین آیفون ۱۳ با آیفون ۱۲ را از نظر فنی مقایسه کنیم تا ببینیم پرچمدار اپل نسبت به مدل قبلی خود چقدر پیشرفت داشته است؟ در ادامه همراه ما باشید.

شرکت اپل در رونمایی آیفون ۱۳ به طور رسمی اعلام کرد که این پرچمدار جدید نسبت به آیفون ۱۲ از نظر دوربین پیشرفت هایی داشته است. کارشناسان اپل ادعا کرده اند که دوربین های دوگانه آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی جزء پیشرفته ترین دوربین ها بین گوشی های هوشمند این برند هستند که مشاهده ها نشان می دهند این ادعای کارشناسان اپل چندان بیهوده هم نبوده است.

دوربین آیفون ۱۳ در آزمایش های انجام شده توانسته امتیاز ۱۳۰ را به دست بیاورد. البته دوربین تله فوتو آیفون ۱۳ پرو مکس عملکرد بهتری نسبت به دوربین آیفون دارد اما این پرچمدار اپل هم به لطف تراشه A15 Bionic می تواند در مدت زمان کوتاه اطلاعات بیشتری را مورد پردازش قرار دهد.

مقایسه سرعت دوربین آیفون ۱۳ با آیفون ۱۲

آیفون ۱۳ از ۲ دوربین در قسمت ماژول برخوردار است که بر خلاف دوربین آیفون ۱۲ مستقیم زیر هم قرار نداشته و یکی به صورت کج روی دیگری قرار گرفته است. یکی از این دوربین ها دارای یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.6 است در حالی که دوربین دوم از نوع اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.8 است.

دوربین آیفون ۱۳ با استفاده از دوربین اولترا واید خود می تواند عکس های شفافی به خصوص در طول شب ثبت کند. در حالی که دوربین آیفون ۱۲ توانایی ارائه فوکوس خودکار را ندارد و این یک برتری دوربین آیفون ۱۳ نسبت به دوربین آیفون ۱۲ است.

تفاوت دوربین آیفون ۱۳ با آیفون ۱۲ در طراحی تمام اعضای خانواده آیفون ۱۳ از حسگر LiDAR یا تشخیص عمق استفاده شده که کاربران به لطف آن می توانند تمام محیط اطراف خود را اسکن کرده و تصاویر را به صورت ۳ بعدی مدل بندی کنند. یکی از مهم ترین مزایای حسگر LiDAR ثبت عکس های پرتره در محیط های تاریک و کم نور است. البته عکس های پرتره در نور آفتاب هم می توانند به خوبی ثبت شوند. اما یکی از دغدغه های اصلی کاربران ثبت عکس های با کیفیت در طول شب یا نور کم است.

با مقایسه دوربین آیفون ۱۳ با آیفون ۱۲ به این نتیجه می رسیم که پرچمدار جدید اپل در بخش دوربین پیشرفت های چشمگیری نسبت به مدل قبلی خود داشته است. برای اطلاع از قیمت دقیق گوشی های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ اپل به بخش فروشگاه سایت مراجعه کنید.

نبرد آیفون ایکس با آیفون ایکس اس اپل

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست