نبرد آیفون ایکس با آیفون ایکس اس اپل آیا تا الان به تفاوت های آیفون ایکس با آیفون ایکس اس اپل توجه کرده اید؟ این روزها گوشی های آیفون از محبوبیت بالایی بین کاربران برخوردار هستند تا جایی که بسیاری از افراد تمایل به استفاده از گوشی های دست دوم آیفون دارند. از این رو در این مقاله از گوشیز تصمیم گرفتیم ۲ گوشی آیفون ایکس و آیفون ایکس اس اپل را از نظر فنی و ظاهری با هم مقایسه کنیم تا بفهمیم کدام گوشی ارزش خرید دارد.

آیفون ایکس با آیفون ایکس اس از نظر طراحی و ساخت

هر ۲ گوشی از نظر طراحی و ساخت با هم تفاوتی نداشته و دقیقا یکسان هستند. شرکت اپل در طراحی آیفون ایکس اس خلاقیت خاصی به کار نبرده است. مواد به کار رفته در بدنه هر ۲ گوشی  هم یکسان بوده و تفاوتی با هم ندارند.

قاب هر دو گوشی از جنس شیشه و طراحی براقی دارد. قاب آن ها اثر انگشت را جذب کرده و مجبورید بعد یک مدت آن را تمیز کنید. روی هر ۲ قاب در میانه بالا سمت چپ یک دوربین ۲ گانه مشاهده می شود.

نبرد آیفون ایکس با آیفون ایکس اس اپل

مقایسه نمایشگر آیفون ایکس و آیفون ایکس اس

هر ۲ گوشی آیفون ایکس و آیفون ایکس اس مجهز به ۲ نمایشگر ۵.۸ اینچی از نوع سوپر رتینا با رزولوشن ۲۴۳۶×۱۱۲۵ و تراکم پیکسلی ۴۵۸ پیکسل بر اینچ است. نرخ نوسازی در هر صفحه نمایش ۶۰ هرتز و هر دو دارای نسبت ۱۹.۵ به ۹ هستند.

هر ۲ نمایشگر از قابلیت های ۳D Touch، Wide Color Gamut و True-Tone پشتیبانی می کنند. همچنین پشتیبانی از فناوری های اچ دی آر ۱۰ و دالبی ویژن باعث می شود کیفیت پنل هر ۲ گوشی عالی باشد.

کیفیت صفحه نمایش هر ۲ گوشی واقعا خوب است و بدون شک از مشاهده فیلم یا ویدئو در آن ها لذت خواهید برد. رنگ های هر ۲ گوشی بسیار جذاب و چشم نواز بوده و کنتراست زیبایی را ایجاد می کنند.

پنل هر ۲ گوشی دارای روشنایی ۶۷۰ نیت هستند که قابل افزایش هم هست و از آن برای تماشای فیلم یا عکس در زیر نور آفتاب یا محیط های باز استفاده می شود. به این ترتیب شما به راحتی می توانید در بیرون از خانه هم با گوشی خود به راحتی کار کنید.

تفاوت باتری آیفون ایکس با آیفون ایکس اس

یکی از نقاط ضعف این ۲ گوشی را می توان عملکرد باتری آن ها دانست. باتری آیفون ایکس اس دارای ظرفیت ۲۷۱۶ و آیفون ایکس دارای ۲۶۵۸ میلی آمپر است. اگر باتری این ۲ گوشی ۱۰۰ درصد شارژ شوند، شما می توانید یک روز کامل با آن ها کار کنید در غیر این صورت حوالی عصر یا شب به شارژ مجدد نیاز پیدا می کنید.

اگر از گوشی خود زیاد استفاده می کنید، شاید مجبور شوید آن را ۲ بار در روز به شارژر وصل کنید. هر ۲ گوشی از فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می کنند اما داخل هر جعبه آداپتورهای ۵ واتی قرار داده شده است. بنابراین برای استفاده از تمام توان گوشی های آیفون ایکس و آیفون ایکس اس باید آداپتور فست شارژ را جداگانه خریداری کنید.

با استفاده از آداپتورهای داخل جعبه شارژ این ۲ گوشی می توانید تلفن همراه خود را ظرف مدت ۳ ساعت و نیم به طور کامل شارژ کنید که با خرید آداپتور فست شارژ می توانید این زمان را به مدت یک ساعت کاهش دهید.

در نهایت نبرد آیفون ایکس با آیفون ایکس اس اپل با مقایسه باتری آیفون ایکس و آیفون ایکس اس به این نتیجه می رسیم که هر دو گوشی از نظر شارژدهی چندان خوب عمل نمی کنند.

مقایسه دوربین آیفون ایکس با آیفون ایکس اس

آیفون ایکس و آیفون ایکس اس دارای ۲ دوربین هستند که در این بخش می خواهیم به طور کامل به آن ها بپردازیم. دوربین اصلی آیفون ایکس اس دارای حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۲.۵ و اندازه پیکسل ۱.۴ میکرون است. پشت این سنسور یک لنز ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته که از لرزش دست هنگام عکس برداری جلوگیری می کند.

دوربین های آیفون ایکس و آیفون ایکس اس از قابلیت فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال برخوردار هستند که باعث می شود عکس ها با کیفیت بسیاری بالایی گرفته شوند. با مقایسه دوربین های این ۲ گوشی به این نتیجه می رسیم که آیفون ایکس اس عکس های با کیفیت تری را ثبت می کند و در این زمینه برنده است.

دوربین تله فوتو آیفون ایکس و آیفون ایکس اس

لنز هر ۲ دوربین از نوع تله فوتو و دارای یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی است. هر ۲ گوشی می توانند روی سوژه های مورد نظر ۲ برابر زوم کنند. به همین دلیل خروجی عکس ها با کیفیت بهتری ثبت می شوند.

دقت رنگ و کنتراست در هر ۲ دوربین تله فوتو مانند دوربین اصلی نیست و در این دوربین ها کیفیت نسبی پایین می آید.

دوربین سلفی

هر ۲ گوشی مجهز به یک دوربین ۷ مگاپیکسلی هستند که تا حدی قابل قبول و رضایت بخش است اما نمی توان خیلی روی آن حساب کرد.

کدام گوشی ارزش خریدن دارد؟

با مقایسه آیفون ایکس و آیفون ایکس اس به این نتیجه می رسیم که سخت افزار و دوربین اصلی آیفون ایکس اس عملکرد بهتری نسبت به آیفون ایکس دارد. هر دو گوشی از فناوری فیس آیدی استفاده می کنند که در آیفون ایکس اس نسبت به آیفون ایکس بهتر عمل می کند.

تفاوت آیفون ۱۲ مینی با آیفون ایکس اس مکس در یک نگاه

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست