جدیدترین اخبار درباره سیستم عامل iOS 16 و iPadOS 16 طبق آخرین اخبار که از سایت رسمی شرکت اپل منتشر شده است، به زودی از سیستم عامل های iOS 16 و iPadOS 16 رونمایی خواهد شد. شرکت اپل با این کار بار دیگر کاربران محصولات هوشمند خود را شگفت زده خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم انتظارات کاربران از سیستم عامل های iOS 16 و iPadOS 16 را به طور ساده مورد بررسی قرار دهیم.

کمپانی بزرگ اپل مطابق سال های گذشته در خرداد ماه کنفرانسی برای رونمایی از بزرگترین به روز رسانی سیستم عامل های خود ترتیب داده و قرار است طی این رویداد از سیستم عامل های iOS 16 و iPadOS 16 به طور رسمی رونمایی شود. انتشار بروز رسانی های جدید در شهریورماه امسال اتفاق خواهد افتاد.

تاریخ دقیق انتشار سیستم عامل های iOS 16 و iPadOS 16

همانطور که می دانید سیستم عامل های iOS 15 و iPadOS 15 در خرداد ۱۴۰۰ طی کنفرانس WWDC معرفی شده و در شهریورماه همین سال در اختیار کاربران و علاقمندان محصولات هوشمند اپل قرار گرفت. طبق اخبار به دست آمده سیستم عامل های iOS 16 و iPadOS 16 قرار است در روزهای ۶ تا ۱۰ ژوئن معرفی شده و در سپتامبر (شهریور) به طور رسمی منتشر شوند. انتظار داریم شرکت اپل در کنار انتشار سیستم عامل های iOS 16 و iPadOS 16 از watchOS 9، tvOS 16 و macOS 13 هم رونمایی کند.

دستگاه های سازگار با iOS 16 و iPadOS 16

جدیدترین اخبار درباره سیستم عامل iOS 16 و iPadOS 16 شرکت اپل معمولا در ارائه نسخه های بروز رسانی سیستم عامل های خود متعهدانه برخورد کرده تا جایی که بسیاری از آیفون ها و آیپدهای خود را تا مدت ها به روز نگه داشته است. به طور مثال این شرکت در سال ۲۰۱۵ همزمان با گلکسی S6 سامسونگ از گوشی های آیفون ۶s رونمایی کرد. به همین دلیل شرکت اپل تلاش کرد تا نسخه آی او اس ۱۵ را برای بروز رسانی سری S6 آیفون های خود وارد بازار کند.

نکته ای که باید در نظر گرفته شود این است که شرکت اپل برای به روز رسانی های نرم افزاری محصولات خود از الگوی خاصی استفاده نکرده و دریافت آپدیت ها به سخت افزار دستگاه بستگی دارد.

قابلیت های مورد انتظار از سیستم عامل iOS 16

شرکت اپل در سال گذشته با انتشار نسخه ۱۵ سیستم عامل آی او اس قابلیت هایی مثل Live text را در اختیار کاربران خود قرار داد. به همین دلیل انتظار می رود در سیستم عامل iOS 16 قابلیت های هوشمند بیشتری برای گوشی های آیفون ارائه شود. با اینکه تا تاریخ معرفی سیستم عامل iOS 16 زمان زیادی باقی مانده و هنوز نمی توان درباره قابلیت های آن نظر قطعی داد، اما طبق اخباری که از سایت رسمی اپل منتشر شده، انتظارات از سیستم عامل iOS 16 را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

قابلیت ردیابی شاخص های سلامتی مثل فشار خون، میزان اکسیژن خون، تعداد ضربان قلب و…

انتظار می رود در نسخه سیستم عامل iOS 16 قابلیت های AR/VR بهبود پیدا کرده و شاخص شناسایی تصادفات جاده ای هم به امکانات گوشی های آیفون اضافه گردد. وجود آیکون های باز طراحی شده در کنار ویجت های تعاملی را می توان از دیگر انتظارات کاربران از iOS 16 به حساب آورد.

ویژگی های مورد انتظار از سیستم عامل iPadOS 16

با انتشار نسخه iPadOS 15، قابلیت های زیادی مانند مدیریت بهتر اعلان ها و بهبود عملکرد نرم افزار Quick Note در اختیار کاربران آیپدهای اپل قرار گرفت. شرکت اپل تصمیم گرفت در نسخه جدید سیستم عامل آیپدهای خود از قابلیت های حرفه ای تری رونمایی کند. این قابلیت ها عبارتند از:

سازگاری کامل با تراشه M1 که قدرت پردازش اطلاعات را چندین برابر می کند.

آیپد بتواند به طور همزمان چندین وظیفه را انجام دهد.

ویجت های دستگاه در صفحه قفل آن نمایش داده شوند.

برای اجرای برنامه ها، پنجره های شناور تعبیه شوند.

آیا ویژگی های معرفی شده در این مقاله می تواند انتظارات شما از سیستم عامل های iOS 16 و iPadOS 16 را برآورده کند؟ انتظارات شما از جدیدترین نسخه سیستم عامل های آیفون و آیپدهای اپل چیست؟ نظرات خود را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

رونمایی از سیستم ارتباط ماهواره ای در آیفون ۱۴ و ساعت های هوشمند اپل

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست