شرکت اپل قصد دارد سیستم ارتباط ماهواره ای را در آیفون ۱۴ به کار برده و آن را در ساعت های هوشمند خود گسترش دهد. طبق آخرین اخبار به دست آمده به احتمال زیاد گوشی های سری ۱۴ آیفون به سیستم ارتباط ماهواره ای برای درخواست اورژانس و پیام های اضطراری مجهز خواهند بود. انتظار می رود در نهایت این قابلیت به ساعت های هوشمند اپل هم اضافه شود.

مارگ گارمن یکی از افشاگران مورد احترام رسانه معتبر بلومبرگ هم این نکته را تایید کرده که سیستم ارتباط ماهواره ای همین امسال روی گوشی های آیفون ۱۴ اعمال خواهد شد. این قابلیت به کاربران اجازه می دهد بدون پرداخت هیچ هزینه اضافی یا اتصال به شبکه اپراتور پیامک های اضطراری خود را ارسال نمایند.

گارمن قبل عرضه آیفون ۱۳ هم ادعا کرده بود که سیستم ارتباط ماهواره ای روی این دستگاه هوشمند اعمال خواهد شد. اما با انتشار این نسخه از گوشی های اپل تغییری در آن مشاهده نشد.

برنامه پیاده سازی سیستم ارتباط ماهواره ای در آیفون ۱۴

شرکت اپل قصد دارد سیستم ارتباط ماهواره ای را در آیفون ۱۴ در ۲ بخش ارائه دهد. بخش اول پیامک اضطراری از طریق مخاطبان نام دارد که به کاربر اجازه می دهد که مکان هایی که سیگنال وجود ندارد، پیام های اضطراری خود را به اورژانس ارسال کند. زمانی که پیام ارسال شود، رنگ حباب برنامه Messages خاکستری خواهد شد.

دومین بخش به کاربر این امکان را می دهد هنگام وقوع حادثه هایی مثل غرق شدن در دریا، تصادف اتومبیل یا سقوط هواپیما خیلی سریع به نهادهای مربوطه گزارش ارسال کند. در این شرایط دستگاه از کاربر می پرسد که دقیقا چه  حادثه ای رخ داده و آیا در آن آتش یا آب وجود دارد یا خیر؟

نکته جالب توجه این است که سیستم مورد نظر توانایی دریافت اطلاعات مشخص تری هم  دارد. به طور مثال آیا فردی در حال غرق شدن در کشتی یا دریا است. طبق اخبار به دست آمده قرار نیست قابلیت سیستم ارتباط ماهواره ای در تمام کشورها اعمال شود. این ویژگی ارتباط مستقیمی با قوانین محلی کشور مقصد دارد.

گارمن در مقاله جدید خود تاکید کرده که در سال جدید شرکت اپل تصمیم گرفته از ۳ مدل اپل واچ جدید رونمایی کند. ۱- سری ۸ اپل واچ ۲- جدیدترین مدل اپل واچ های سری SE و ساعت های هوشمند برای ورزشکاران حرفه ای. گارمن تاکید می کند که سیستم عامل جدید watchOs 9 نسبت به مدل های قبلی مصرف کمتری دارد.

برای دریافت آخرین اخبار درباره سیستم عامل های جدید اپل به مقاله ” جدیدترین اخبار درباره سیستم عامل های iOS 16 و iPadOS 16″ مراجعه کنید.

قابلیت اپلیکیشن Procreate

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست