بدون شک در حال حاضر رقابت آیفون ۱۲ پرو مکس با گلکسی نوت ۲۰ اولترا در ردیف بهترین گوشی های هوشمند قرار داشته و قابلیت های بیشماری را در اختیار کاربرانشان قرار می دهند. با اینکه هر ۲ گوشی گران و پر فروش هستند اما از نظر سخت افزاری و نرم افزاری تفاوت هایی با یکدیگر دارند که در این مقاله سعی می کنیم مهم ترین آن ها را به شما معرفی کنیم.

شاید در نگاه اول خنده دار به نظر برسد اما مقایسه آیفون ۱۲ پرو مکس با گلکسی نوت ۲۰ اولترا درست مثل مقایسه سیب و پرتقال است. هر ۲ گوشی در نوع خود قابلیت های فوق العاده ای داشته و کاملا بی رقیب هستند. اما با یک نگاه دقیق و کاربردی متوجه تفاوت های آن ها می شوید.

در نهایت این شما هستید که باید نیازهایتان را در نظر گرفته و انتخاب نهاییتان را انجام دهید.

مقایسه ساخت و طراحی آیفون ۱۲ پرو مکس با گلکسی نوت ۲۰ اولترا

یکی از مهم ترین تفاوت های آیفون ۱۲ پرو مکس با گلکسی نوت ۲۰ اولترا را باید در طراحی و ساخت آن ها دانست. پنل هر ۲ گوشی از جنس شیشه و بدنه آن ها از جنس فولاد ضد زنگ است. طراحی گلکسی نوت ۲۰ اولترا به صورت مستطیلی است در حالی که آیفون ۱۲ پرو مکس از ۲ طرف کمی خمیده تر به نظر می رسد.

در دوربین گلکسی نوت ۲۰ اولترا خبری از بریدگی بالای صفحه نمایش نیست. در حالی که این مورد در آیفون ۱۲ پرو مکس به وضوح قابل مشاهده است. ۴ گوشه آیفون ۱۲ پرو مکس گرد طراحی شده و دوربین و میکروفون آن دقیقا در بخش ناچ بالای صفحه نمایش قرار دارند. طراحی آیفون ۱۲ پرو مکس کمی عریض تر و کوتاه تر از گلکسی نوت ۲۰ اولترا است و از این نظر نماینده سامسونگ کمی ضخیم تر است.

گلکسی نوت ۲۰ اولترا مجهز به یک قلم هوشمند است که محفظه آن دقیقا پایین دستگاه کنار بلندگو و پورت شارژ آن قرار گرفته است. درگاه شارژ آیفون ۱۲ پرو مکس دقیقا بین ۲ بلندگو قرار گرفته همچنین دکمه تعیین صدا و اسلات سیم کارت هم دقیقا سمت چپ دستگاه است.

یکی از قابلیت های آیفون ۱۲ پرو مکس که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده، سنسور پایین دکمه پاور آن است. این سنسور بسیار شبیه حسگر اثر انگشت بوده اما عملا هیچ کار فوق العاده ای برای شما انجام نمی دهد و تنها به عنوان بخشی از فناوری ۵G به حساب می آید.

مقایسه صفحه نمایش آیفون ۱۲ پرو مکس و گلکسی نوت ۲۰ اولترا

آیفون ۱۲ پرو مکس مجهز به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی از جنس اولد است که تصاویر را با رزولوشن ۱۲۸۴×۲۷۷۸ و نرخ رفرش ریت ۶۰ هرتز بر ثانیه نشان می دهد. در حالی که اندازه نمایشگر گلکسی نوت ۲۰ اولترا حدود ۶.۹ اینچ و کمی بزرگتر از آیفون ۱۲ پرو مکس است. از نظر روشنایی گلکسی نوت ۲۰ اولترا برنده است.

مقایسه عملکرد پرچمدار اپل با نماینده سامسونگ

هر ۲ گوشی در خصوص باتری و سخت افزار بسیار قدرتمند هستند. آیفون ۱۲ پرو مکس دارای یک تراشه ۶ هسته ای و ۶ گیگابایت رم است. همچنین نسخه سیستم عامل به کار رفته در این پرچمدار اپل هم iOS 14.1 است که به راحتی می توان آن را با نسخه iOS 14.2 به روز کرد.

کدام گوشی ارزش خرید دارد؟

با توجه به نکاتی که درباره رقابت آیفون ۱۲ پرو مکس با گلکسی نوت ۲۰ اولترا به شما گفته شد به این نتیجه می رسیم که هر ۲ گوشی بسیار قدرتمند هستند و هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. بنابراین نمی توان در این رقابت برنده نهایی انتخاب کرد.

شما می توانید سوالات خود در زمینه مقایسه آیفون ۱۲ پرو مکس با گلکسی نوت ۲۰ اولترا را از طریق چت واتس آپ همین صفحه با کارشناسان ما در میان بگذارید.

مقایسه آیفون ۱۱ پرو با آیفون ۱۲ پرو

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست