امروز می خواهیم به مقایسه آیفون ۱۱ پرو با آیفون ۱۲ پرو بپردازیم. شرکت اپل با طراحی و عرضه خانواده آیفون ۱۲ دنیای دیجیتال را تکان داد. خانواده آیفون ۱۲ از نظر طراحی و اتصال پیشرفت های قابل توجهی نسبت به سری ۱۱ گوشی های آیفون داشته اند. سوال اصلی این است که کدام گوشی ارزش خرید دارید؟ آیفون ۱۱ پرو یا آیفون ۱۲ پرو؟

در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا به سوال بالا پاسخ دهیم.

مقایسه آیفون ۱۱ پرو با آیفون ۱۲ پرو از نظر طراحی و ساخت

طراحی آیفون ۱۱ پرو از نظر کاربران کمی ناامید کننده بود. چون این گوشی هوشمند از نظر ظاهر تغییرات چندانی نداشته و طراحی و ساخت آن تا حدودی شبیه آیفون ایکس اپل است. در مقایسه طراحی و کیفیت ساخت آیفون ۱۱ پرو با آیفون ۱۲ پرو، به این نتیجه می رسیم که خانواده آیفون ۱۲ برنده هستند.

شیشه مات آیفون ۱۲ پرو باعث می شود گرد و خاک و چربی به راحتی به داخل قاب آن نفوذ نکنند.

تغییرات ظاهری آیفون ۱۱ پرو در مقابل آیفون ۱۲ پرو

آیفون ۱۱ پرو دارای یک دوربین ۳ گانه است که به صورت کاملا برجسته و نامتقارن پشت آن قرار گرفته در حالی که همین دوربین در آیفون ۱۲ پرو هم وجود دارد اما تغییری در ظاهر آن ایجاد نکرده است.

آیفون ۱۲ پرو حدود ۰.۷ میلی متر نازک تر آیفون ۱۱ پرو است. عرض آن ها تقریبا با یکدیگر برابر و دارای یک وزن هستند.

با یک نگاه دقیق متوجه می شوید که شرکت اپل محافظ سرامیکی نانو کریستالی خود را به بخش جلویی آیفون ۱۲ پرو اضافه کرده که قدرت صفحه نمایش را تا ۴ برابر افزایش می دهد. زاویه دار بودن آیفون ۱۲ پرو آن را در برابر نفوذ قطره های آب یا هر مایع دیگر محافظت می کند.

مقایسه نمایشگر

مهم ترین تفاوت صفحه نمایش آیفون ۱۱ پرو با آیفون ۱۲ پرو در ابعاد آن هاست. آیفون ۱۱ پرو دارای یک نمایشگر ۶.۱ اینچی است در حالی که ابعاد نمایشگر آیفون ۱۲ پرو حدود ۰.۷ بیشتر است. همین عامل باعث می شود تصاویر و فیلم ها با کیفیت بهتری نمایش داده شوند.

جنس نمایشگر آیفون ۱۱ پرو رتینا اولد است که دقیقا در آیفون ۱۲ پرو هم به کار رفته و ۲ گوشی از این نظر با هم تفاوتی ندارند. هر دو گوشی دارای رزولوشن و تراکم پیکسلی یکسانی هستند. همچنین محتوای HDR در صفحه نمایش هر ۲ گوشی به خوبی نمایش داده می شود.

صفحه نمایش آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۲ پرو رفرش ریت ندارند و این یک نقطه ضعف بزرگ برای هر ۲ گوشی به حساب می آید.

مقایسه آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۲ پرو از نظر سخت افزار

سخت افزار آیفون ۱۲ پرو نسبت به آیفون ۱۱ پرو کمی پیشرفت داشته همچنین هر ۲ گوشی مجهز به دوربین های ۳ گانه ۱۲ مگاپیکسلی هستند. تنها تفاوت سخت افزاری را می توان وجود اسکنر LiDAR در آیفون ۱۲ پرو دانست.

تفاوت دوربین

آیفون ۱۲ پرو سریع تر از آیفون ۱۱ پرو روی سوژه ها قفل می شود مخصوصا در نور کم. دوربین این گوشی در محیط های کم نور عملکرد بهتری نسبت به دوربین آیفون ۱۱ پرو دارد. از دیگر مزایای دوربین آیفون ۱۲ پرو می توان به قابلیت نایت مود Night Mode در هر ۳ دوربین آن اشاره کرد.

دوربین های هر ۲ گوشی از فرمت فایل های ProRAW پشتیبانی می کنند. این قابلیت به شما اجازه می دهد میزان داده بیشتری ذخیره کنید.

ویژگی دیگر دوربین گوشی آیفون ۱۲ پرو ضبط صدای دالبی ویژن است. همچنین کیفیت ویدئو در این گوشی ۴K و سرعت آن هم ۶۰ فریم بر ثانیه است.

با مقایسه آیفون ۱۱ پرو با آیفون ۱۲ پرو به این نتیجه می رسیم که این ۲ گوشی در بعضی ویژگی ها مثل کیفیت دوربین یا مشخصات سخت افزاری با هم تفاوت هایی دارند اما طراحی و ساخت آن ها تقریبا یکسان است. در پاسخ به این سوال که کدام گوشی ارزش خرید دارد باید بگوییم همه چیز به بودجه و نیازهای شما بستگی دارد. امیدواریم مطالعه این مقاله در انتخاب بهتر و منطقی تر گوشی هوشمندتان به شما کمک کند.

تفاوت دوربین آیفون ۱۳ با آیفون ۱۲

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست