اپل به دلیل دوربین آیفون و فناوری NFC شکایت کرد.

یک جفت شکایت جداگانه در مورد نقض حق ثبت اختراع که روز جمعه تشکیل شده است، مربوط به طراحی لنزهای دوربین آیفون اپل و فناوری های NFC ست و هر دو اقدام به جبران خسارت ناشی از بی احتیاطی های ادعایی می باشد.

اولین شکایت که در دادگاه ناحیه ایالات متحده در منطقه Delaware مطرح شده گردیده، توسط ImmerVision، که یک شرکت کانادایی با ریشه فرانسوی ست که در زمینه اپتیک لنزهای زاویه دید گسترده، پردازش تصویر و بینایی رایانه تخصص دارد، مطرح شده است.

در شکایت برهنه، ImmerVision ادعا می کند که ثبت اختراع ایالات متحده شماره ۶،۸۴۴،۹۹۰ برای “روش ضبط و نمایش تصویر پانورامای دیجیتال با وضوح متغیر” که در سال ۲۰۰۵ اعطا شد، توسط دستگاه های اپل که حاوی ساختارهای لنزهای تخصصی برای دستکاری ویژگی های تصویر هستند نقض می شود. نام آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس اپل در این کت و شلوار ذکر شده است؛ اگرچه سایر محصولات نیز ممکن است زیر این اتهام باشند.

بر اساس شکایت، حداقل یکی از سه لنز در iPhone 13 Pro و Pro Max، حاوی ساختارهای لنزهای عینی است که مرکز و لبه های یک تصویر را فشرده می کند. در حالی که یک منطقه میانی را گسترش می دهد. نتیجه این موارد،  یک سیستم دوربین مینیاتوری است که می تواند عکس های پانوراما یا دقیق تر با زاویه باز را با حداقل امواج ثبت کند.

دوربین فوق عریض اپل در حالی که نامش در این کت و شلوار فاش نشده است، احتمالاً مجرم ادعا شده است. وسیع ترین دوربین های پشت آیفون ۱۳ پرو، دارای میدان دید ۱۲۰ درجه است و نشانه های کمی از انحرافات نوری گویا که معمولاً با چنین لنزهایی همراه است، وجود دارند. برخی از امواج های تصویر با نرم افزار iPhone اصلاح می شوند اما پیشرفت های سالانه در طراحی لنزها، مزایای بیشتری را ارائه می دهند.

شکایت اپل از دوربین آیفون انجام شد

دومین پرونده ای که توسط شرکت ثبت اختراعات ایرلند Aire Technology Limited در ایرلند مطرح گردیده، در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه غربی تگزاس تشکیل شده است، ادعا می کند که اپل به سه بخش مالکیت معنوی مربوط به فناوری های NFC و کیف پول دیجیتال نقض می کند.

حق ثبت اختراعات ایالات متحده شماره ۸،۵۸۱،۷۰۶ ، ۸،۲۰۵،۲۴۹ و ۸،۱۷۴،۳۶۰ تأیید شده است که هریک با جنبه های مختلف سیستم های NFC، به ویژه در مورد پرداخت ها سروکار دارند که IP آنها، توسط متخصص فناوری های ارزی آلمان Giesecke+Devrient توسعه یافته است.

Aire Technology ادعا می کند که Apple Pay ، Wallet و سخت افزاری که از این خدمات مانند iPhone و Apple Watch پشتیبانی می کند، اختراعات محافظت شده را نقض می کند. فناوری پوشش داده شده در ادعاهای ثبت اختراع از برقراری ارتباط بین پایانه های NFC تا انجام فرایندهای مجوز کاربر و مدیریت عملکرد سخت افزار است.

Apple Pay یک راه حل پرداخت با نام تجاری اپل است که به کاربران امکان می دهد:

  1. تراکنش های تلفن همراه بی سیم را با کارت های اعتباری انجام دهند
  2.  حمل و نقل دیجیتالی را به صورت امن ذخیره کرده و ارائه دهند.
  3. کارت حمل و نقل دیجیتالی را به صورت امن ذخیره کرده و ارائه دهند.
  4. کارت های وفاداری را مدیریت کند.

در حالی که نام Apple Pay ذکر نشده است، متن شکایت اشاره به نقض ادعا شده توسط قابلیت های منحصر به فرد Apple Wallet NFC مانند CarKey دارد.

مقالات مرتبط:

انتشار اپل آپدیت watchOS 8.1 برای اپل واچ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست