فروش بالای Airpods 2021  تقریباً بلافاصله پس از رونمایی اپل از محصول جدید AirPods خود در سال ۲۰۱۶، الگوهای رفتاری آغاز شد. تصاویری از مسواک های برقی که از گوش آویزان شده اند و عکس هایی از گوشواره های بی سیم همانند سشوارهای مینیاتوری، گوشواره های پلاستیکی بزرگ و اسنوپی وجود دارد.

دلایل فروش بالای Airpods 2021 در جهان

اما در طول سال ها، AirPods به عنوان یک نماد وضعیت غافلگیر کننده و یک ضربه بزرگ برای شرکت ظاهر شده است. مشتریان در خارج از فروشگاه های اپل در ایرپاد ها مانند تاریخ عرضه آیفون های جدید صف آرایی می کنند و دلیلش هم تبلیغاتی ست که انجام می دهند. برای مثال:

  1. بازیکنان NBA قبل از بازی در پیاده روی خود به رختکن، گذاشتن آنها را در گوش شروع کردند.
  2. ایتون، اسکیت سوار المپیکی در جریان یک رویداد در توکیو، تابستان امسال یک جفت پوشید.
  3. دستگیره های ایرپاد که به گوش می چسبند، جواهراتی که روی ساقه چسبانده می شوند و در طرح کیف های گران قیمت از جمله: Prada ، Louis Vuitton و Coach وجود دارد.

AirPods را می توان در همه جا یافت: در گوش، در Starbucks، فرودگاه ها و اخیراً، در تماس های Zoom و WebEx در طول همه گیری کرونا و… .

بنابراین امکان آنکه برای شما تعجب آور نباشد هست که در رویداد محصول پاییزی اپل در روز دوشنبه سال ۲۰۲۱ که به طور گسترده در مطبوعات به عنوان رویداد MacBook معرفی شده بود، ایرپاد ها بودند که نمایش را دزدیدند.

اولین بروزرسانی اپل

برای اولین بار در دو سال گذشته، اپل خط AirPods را به روز کرد. ایرپادز ۳ با قیمت ۱۷۹ دلار آمریکا، خبر از صدای فضایی، کیفیت صدای بهتر، باتری با دوام بیشتر، طراحی کانتور جدید و صدایی قابل تنظیم را می دهد که با آنچه گوش می شنود وفق می دهد. این ویژگی از قبل در خطوط بالاتر ایرپاد پرو اپل موجود می باشد. آنها همچنین دارای ساقه های کوتاه تر و بدون نوک پلاستیکی هستند که در نسخه های قبلی خود یافت می شود.

نکته مهم این است که اپل همچنین قیمت ایرپاد های نسل دوم را به ۱۲۹ دلار کاهش داده است که می تواند به شرکت در جذب مشتریان بیشتر و رقابت با تعداد فزاینده ای از محصولات مشابه مانند آمازون ، گوگل و سامسونگ کمک کند.

دان آیوز، تحلیلگر Wedbush می گوید: AirPods می تواند حدود ۵ درصد از کل درآمد اپل را در سال جاری تشکیل دهد و پیش بینی می کند که تا ۲۰۲۲ به دلیل مدل جدید و ارزان تر بودن ایرپاد ۲، ۲۰ درصد رشد کند. او تخمین می زند که اپل تا سال آینده ۱۰۰ میلیون دستگاه از این ایرپاز ها را به فروش خواهد رساند.

آیوز به CNN Business گفت:

این شرکت این کار را به یک تجارت ۲۰ میلیارد دلاری سالانه تبدیل کرده است که مهمترین عامل برای اپل است.

اپل آمار فروش ایرباد را اعلام نمی کند اما ایرپادز و اپل واچ بخش های کلیدی بخش پوشیدنی ها، خانه و لوازم جانبی این شرکت هستند و امکان اعلامش هست. در مجموع، این شرکت خلاق درآمد بیشتری نسبت به بخش Mac در بسیاری از موارد به ارمغان می آورد.

بخشی از جذابیت این دستگاه که بسیاری از افراد را به خود جذب کرده است، آن می باشد که AirPods یکپارچه کار می کند. مانند بسیاری از محصولات اپل، هندزفری های اپل با حداقل تنظیمات، استفاده از امکانات بصری را دارند، به راحتی با سایر دستگاه های اپل جفت می شوند و به خوبی طراحی شده اند. اپل همچنین جک ۳.۵ اینچی هدست را از آیفون ۷ خود در سال ۲۰۱۶ حذف کرد. (اقدامی بحث برانگیز که خشم برخی از مشتریان را برانگیخت اما بعداً مردم را به سمت هدفون و هدفون بی سیم سوق داد.)

دیوید مک کوئین، مدیر تحقیقات شرکت تحقیقات بازار ABI Research می گوید: اپل با بیرون آوردن اقلام از جعبه گوشی های آیفون، دچار حمله مغزی شد؛ بنابراین کاربران به سمت خرید لوازم جانبی با قیمت برتر هدایت می شوند. اپل اساساً می گوید، اینها محصولات ارزشمندی هستند و اگر بتوانید حدود ۱۰۰۰ دلار برای یک تلفن هزینه کنید، می توانید چند صد دلار دیگر یا بیشتر برای لوازم جانبی ما هزینه کنید.

با کاهش قیمت پایه AirPods، اپل بار دیگر بر روی استراتژی برنده ای که برای محصولاتی مانند iPhone و Apple Watch که اغلب به عنوان مدل خوب و بهتر از آن یاد می شود، به کار برده است. علاوه بر AirPods 2 و AirPods 3، ایرپاد پرو برتر آن ۲۵۹ دلار قیمت دارد و هدست اپل(AirPods Max) 550 دلار به فروش می رسد. به گفته رامون لاماس، (مدیر شرکت تحقیقات بازار IDC) ارائه طیف وسیع، نه تنها مشتریان بیشتری را برای خرید محصولات اپل ترغیب می کند، بلکه به آنها اجازه می دهد تا عمیق تر وارد اکوسیستم دستگاه و برنامه آن شوند.

مقالات مرتبط:

پردازنده قدرتمند M1 Max

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست