ارزشمندی ماکروسافت از اپل افزایش سهام شرکت مایکروسافت (MSFT.O) به عنوان با ارزش ترین شرکت جهان در روز چهارشنبه، یک روز قبل از آن که سازنده آیفون نتایج سه ماهه خود را گزارش کند، سهام کمپانی اپل (AAPL.O)، جایگاه ارزشمندترین شرکت را از دست داد.

بر اساس داده‌های Refinitiv، سهام مایکروسافت با رشد سه ماهه قوی در کسب و کار محاسبات ابری Azure، ۴.۲ درصد جهش کرد و به رکورد ۳۲۳.۱۷ دلار خاتمه یافت که ارزش بازار این سازنده نرم افزار را به ۲.۴۲۶ تریلیون دلار رساند که کمی کمتر از ارزش ۲.۴۶۱ تریلیون دلاری اپل می باشد.

پیشی گرفتن ارزشمندی ماکروسافت از اپل

سهام اپل در آستانه گزارشی که قرار است پس از زنگ خطر در روز پنجشنبه منتشر شود، ۰.۳ درصد کاهش یافت، با تمرکز سرمایه گذاران بر این که چگونه بحران جهانی زنجیره تامین توانایی این شرکت را برای پاسخگویی به تقاضا برای آیفون هایش به چالش می کشد.

سهام مایکروسافت در سال جاری، ۴۵ درصد افزایش یافته است و تقاضای ناشی از بیماری همه گیر برای خدمات مبتنی بر ابر، باعث فروش آن گردیده است که همینطور سهام اپل در سال ۲۰۲۱، ۱۲ درصد افزایش یافته است.

ارزش سهام اپل در بازار سهام، سال ۲۰۱۰ از مایکروسافت پیشی گرفت؛ چرا که شرکت خلاق آیفون، آن را به برترین شرکت فناوری مصرف کننده در جهان تبدیل کرد. این دو شرکت به نوبت به عنوان با ارزش ترین شرکت وال استریت در سال های اخیر انتخاب شده اند و اپل این عنوان را از اواسط سال ۲۰۲۰ در اختیار دارد.

در گزارش اواخر روز سه شنبه، مایکروسافت پیش بینی کرد که به لطف کسب و کار پر رونق ابری خود، پایانی قوی برای سال تقویمی داشته باشد اما اعلام کرد که مشکلات زنجیره تامین، همچنان بر روی واحد های کلیدی همچون لپ تاپ های surface و کنسول های بازی ایکس باکس تولید می شود.

طبق گزارش Refinitiv، تحلیلگران به طور متوسط انتظار دارند که اپل، درآمد سه ماهه سپتامبر را با ۳۱ درصد افزایش به ۸۴.۸ میلیارد دلار و سود تعدیل شده هر سهم را ۱.۲۴ دلار گزارش کند.

مقالات مرتبط:

آخرین به روز رسانی نرم افزار آیفون

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست