مشتریان گوشی اپل در زمان کمبود تراشه ، اپل به دلیل قدرت خرید انبوه و قرارداد های تامین بلند مدت با فروشندگان تراشه، بهتر از بسیاری از شرکت های دیگر از بحران عرضه عبور کرده است؛ حتی زمانی که تولید آیفون ۱۳ با مشکل مواجه شد.

چگونه اپل در زمان کمبود تراشه مشتریان گوشی هوشمند را به دست می آورد؟

به گفته ارائه دهندگان داده، شرکت اپل در حال جذب سهم بازار گوشی های هوشمند رقبای خود است، زیرا کمپانی آیفون بهتر از سایر سازندگان تلفن همراه، در حال عبور از بحران جهانی تراشه است.

بر اساس گزارش شرکت های تحقیقات بازار Counterpoint (IDC و Canalys)، فروش بالاتر آیفون به اپل کمک کرد تا در سه ماهه سوم، حتی با کاهش کلی عرضه به دلیل کمبود تراشه که حدود ۶ درصد می باشد، حداقل ۳ درصد از سهم بازار گوشی های هوشمند جهانی را به دست آورده است.

Tarun Pathak، تحلیلگر Counterpoint گفت: ما انتظار یک سه ماهه عظیم دیگر را برای اپل داریم و انتظار ما این است که آنها ۲۰٪ سهم محموله مشابهی را در سه ماهه چهارم سال تقویمی، به خود اختصاص دهند.

بن استانتون، تحلیلگر Canalys به رویترز گفت: کمبود ها در پایین ترین سطح هستند، بنابراین اپل نسبت به بسیاری از رقبای خود کمتر در معرض دید قرار می گیرد، زیرا به شدت به سمت حق بیمه گرایش دارد.

بر اساس گزارش کانترپوینت، فروش گوشی های گران تر در سه ماهه سوم به رکورد ۱۰۰ میلیارد دلار رسید. قدرت عرضه شرکت مستقر در کوپرتینو کالیفرنیا در چین به نمایش گذاشته شد. جایی که رشد فروش سالانه خیره کننده ۸۳ درصدی را در سه ماهه گذشته ثبت کرد و همچنان یکی از انتخاب های اصلی برای خرج کنندگان بزرگ در دومین اقتصاد بزرگ جهان باقی مانده است.

اپل در سه ماهه سوم، محموله ها را افزایش داد؛ در حالی که رهبر بازار سامسونگ الکترونیک و رقیب شرکت شیائومی، شاهد کاهش قیمت بودند. چراکه مشتریان با کاهش قیمت به سری آیفون ۱۲ و پردازنده سریعتر و دوربین بزرگتر در جدیدترین دستگاه های آیفون ۱۳ جذب شدند.

مقالات مرتبط:

ارزش گوشی اپل و سامسونگ بعد از یکسال

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست