در این مقاله قصد داریم مقایسه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۱ اپل را از نظر مشخصات ظاهری و فنی مورد بررسی قرار دهیم. آیفون ۱۲ در مقایسه با آیفون ۱۱ پیشرفت های چشمگیری داشته که از مهم ترین آن ها می توان به استفاده از فناوری OLED و پنل IPS اشاره کرد. وجود شارژر مگ سیف از دیگر قابلیت های آیفون ۱۲ اپل است.

مقایسه نمایشگر آیفون ۱۲ و آیفون ۱۱

آیفون ۱۲ مانند نسل قبل خود یعنی آیفون ۱۱ از یک نمایشگر ۶.۱ اینچی برخوردار است اما جنس نمایشگر آن از ال سی دی به اولد تغییر کرده است. نسل جدید گوشی های آیفون در اطراف صفحه نمایش خود لبه های آلومینیومی داشته که مشابه آن را قبلا در آیپد پرو و آیپد ایر اپل مشاهده کرده ایم. اما بریدگی های بالای صفحه نمایش همچنان پابرجا هستند.

روشنایی صفحه نمایش آیفون ۱۲ نسبت به آیفون ۱۱ پیشرفت زیادی کرده و در حدود ۱۲۰۰ نیت است. پشتیبانی از قابلیت دالبی ویژن از دیگر ویژگی های صفحه نمایش آیفون ۱۲ است. شرکت اپل برای محافظت و نگهداری از نمایشگر محصول جدید خود از پوششی به نام Ceramic Shield یا سپر سرامیکی استفاده کرده است.

تفاوت پردازنده آیفون ۱۲ با آیفون ۱۱ اپل

مهم ترین نقطه قوت گوشی های آیفون را می توان پردازنده های آن ها دانست. شرکت اپل در طراحی آیفون ۱۲ اپل از پردازنده قدرتمندی به نام A14 Bionic استفاده کرده است که حدود ۵۰ درصد سریع تر از پردازنده های دیگر عمل می کند. این در حالی است که آیفون ۱۱ مجهز به پردازنده A13 Bionic است که نسبت به پردازنده های جدید کمی کندتر عمل می کند.

شرکت اپل طی یک کنفرانس اعلام کرد  که برای کاهش مصرف باتری گوشی آیفون ۱۲ از قابلیتی به نام Smart Data Mode استفاده کرده که کاربر با کمک آن می تواند گوشی خود را به صورت خودکار به LTE سوییچ کند.

مقایسه دوربین

دوربین پشت گوشی آیفون ۱۲ تقریبا مشابه آیفون ۱۱ طراحی شده است با این تفاوت که در بخش عملکرد آیفون ۱۲ بهتر عمل کرده است. شرکت اپل در طراحی دوربین آیفون ۱۱ خود از ۲ سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کرده که برای دوربین اصلی این گوشی هوشمند استفاده شده است. همین ترکیب در آیفون ۱۲ هم به کار رفته است. البته لنز واید آیفون ۱۲ نسبت به نسل قبل پیشرفت چشمگیری داشته است.

دو گوشی در بخش سخت افزاری هم تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. البته دوربین آیفون ۱۲ مجهز به حالت شب یا نایت مود است.

مشخصات باتری و قیمت

طبق مقایسه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۱ اپل انجام شده به این نتیجه رسیدیم که باتری آیفون ۱۱ افزایش ظرفیت را تجربه کرده است. به دلیل استفاده از پردازنده قوی تر انتظار داریم آیفون ۱۲ عملکرد بهتری نسبت به آیفون ۱۱ داشته باشد.

یکی از مهم ترین قابلیت هایی که به آیفون ۱۲ اضافه شده، شارژر مگ سیف است. این ویژگی تا قبل این روی هیچ محصول اپل وجود نداشت. کاربران آیفون ۱۲ می توانند برای شارژ دستگاه های خود از شارژرهای بیسیم Qi استفاده کنند. استفاده از این آداپتور توان شارژ دستگاه را ۱۵ وات افزایش می دهد.

نکته مهم این است که شرکت اپل در سری جدید گوشی های آیفون خود سعی کرده شارژر را از جعبه گوشی حذف کند. به این ترتیب دغدغه های محیط زیستی هم از بین می رود.

گوشی های آیفون طی چند سال اخیر دستخوش تغییرات چشمگیری شده اند. آیفون ۱۲ و آیفون ۱۱ از نظر مشخصات ظاهری تفاوت زیادی با یکدیگر نداشته و تفاوت عمده آن ها در بخش های سخت افزاری آن هاست. اضافه کردن دوربین سلفی و شارژر بیسیم مگ سیف را می توان از دیگر پیشرفت های آیفون ۱۲ در مقابل آیفون ۱۱ محسوب کرد.

مقایسه مشخصات فنی و ظاهری آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۲ پرو

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست