امروز قصد داریم به مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۳ پرو بپردازیم. شرکت اپل از زمان معرفی نسخه ۶ گوشی های آیفون، نسخه های بزرگتر گوشی های هوشمند خود را با پسوندهای مکس، پرو و پلاس به بازار عرضه کرد. سوال اصلی اینجاست که فرق اصلی آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۳ پرو چیست؟

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۳ پرو

سری پرو آیفون دارای قابلیت های فوق العاده و حرفه ای در زمینه ساخت و طراحی است و از این جهت تفاوت قابل توجهی با آیفون عادی و مینی دارد. دوربین بهتر، صفحه نمایش بزرگ، بدنه مقاوم در برابر ضربه و فشار و… همگی از تفاوت های اصلی آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۳ پرو است. اضافه شدن یک پردازنده قوی گرافیکی در سری پرو، اهمیت آن را چندین برابر کرده است.

آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس بر خلاف سری ۱۲ از دوربین های مشابهی استفاده می کنند در حالی که دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس بسیار بزرگ تر و پیشرفته تر است.

صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرو مکس در برابر آیفون ۱۳ پرو

تفاوت دیگر آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس، صفحه نمایش آن هاست. پرچمدار جدید اپل دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی است که حدود ۰.۶ بزرگتر از صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرو است. البته شرکت اپل در آیفون ۱۳ پرو از تعداد پیکسل های بیشتری استفاده کرده که باعث می شود وضوح نمایشگر آن نسبت به آیفون ۱۳ پرو مکس بیشتر شود.

هر ۲ گوشی دارای نرخ نوسازی ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز هستند همچنین قابلیت پخش تصاویر به صورت HDR را دارند. در حالت کلی روشنایی این نمایشگرها حدود ۱۰۰۰ نیت است که در زمان پخش محتوای HDR به ۱۲۰۰ نیت هم می رسد.

تفاوت های باتری آیفون ۱۳ پرو مکس با آیفون ۱۳ پرو

تفاوت بعدی مربوط به باتری و طول عمر گوشی های آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس است. شرکت اپل هیچگاه ظرفیت واقعی باتری گوشی های خود را اعلام نمی کند. البته طبق ادعای این شرکت، آیفون ۱۳ پرو توانایی پخش ۲۲ ساعت ویدئو یا ۷۵ ساعت موسیقی را تنها با یکبار شارژ شدن دارد. این در حالی است که آیفون ۱۳ پرو مکس می تواند با یکبار شارژ شدن ۲۸ ساعت ویدئو و ۹۵ ساعت پخش موسیقی را دارد. برای شارژ کردن ۵۰ درصد آیفون ۱۳ پرو مکس به ۳۵ دقیقه زمان نیاز دارید.

با توجه به ابعاد بزرگتر آیفون ۱۳ پرو مکس نسبت به آیفون ۱۳ پرو، نتیجه می گیریم وزن این ۲ گوشی هوشمند هم یکسان نیست. آیفون ۱۳ پرو ۲۰۴ گرم است در حالی که آیفون ۱۳ پرو مکس دارای وزن ۲۴۰ گرم است.

با مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۳ پرو به این نتیجه می رسیم که بیشترین تفاوت این ۲ گوشی هوشمند در ابعاد صفحه نمایش و طول عمر آن خلاصه می شود. در پایان این شما هستید که باید با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله و در نظر گرفتن تفاوت های ۲ پرچمدار اپل گزینه مناسبتان را انتخاب کنید.

دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس در یک نگاه

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست