یکی از دلایل اصلی خرید گوشی های هوشمند،  دوربین آن هاست. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به مقایسه دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس و نوت ۲۰ اولترا بپردازیم.

مقایسه دوربین اصلی آیفون ۱۲ پرو مکس و نوت ۲۰ اولترا

دوربین اصلی گوشی نوت ۲۰ اولترا دارای یک حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۱.۳۳ و اندازه ۰.۸ میکرون است. لنز این گوشی هوشمند دقیقا پشت آن قرار گرفته همچنین مجهز به قابلیت های فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال تصاویر است. تمام این عوامل در کنار هم باعث می شوند تصاویر در نور کم یا تاریکی شب با کیفیت بهتری ثبت شوند.

در این میان آیفون ۱۲ پرو مکس دارای یک دوربین اصلی با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و اندازه ۱۱.۷ پیکسل است. درست پشت دوربین این گوشی یک لنز ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.6 قرار گرفته که تصاویر را با وضوح و کیفیت بهتری نشان می دهد.

گشودگی بالای دیافراگم دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس باعث می شود تا دوربین این گوشی هوشمند در محیط های کم نور هم بتواند نور زیادی را به خود جذب کرده و تصاویر را با کنتراست عالی نمایش دهد.

با مقایسه به این نتیجه می رسیم که هر ۲ گوشی پرچمدار تصاویر را با وضوح و کیفیت بالایی ثبت می کنند. عکس هایی که با دوربین این گوشی های هوشمند گرفته می شوند، بدون نویز و دارای جزئیات زیادی هستند. این دقیقا همان انتظاری است که از گوشی های پرچمدار داریم.

دقت رنگ در آیفون ۱۲ پرو مکس بهتر از نماینده سامسونگ است. در این گوشی هوشمند شاهد رنگ های متعادل تری هستیم. در پایان با اختلاف نه چندان زیاد آیفون ۱۲ پرو مکس برنده این بخش است.

مشخصات دوربین فوق عریض نمایندگان اپل و سامسونگ

در این بخش به مقایسه دوربین فوق عریض آیفون ۱۲ پرو مکس و نوت ۲۰ اولترا می پردازیم. هر ۲ گوشی مجهز به یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی هستند که عکس ها را با کیفیت فوق العاده ای ثبت می کنند. شما به راحتی می توانید روی عملکرد فوق العاده دوربین فوق عریض این گوشی ها حساب کنید.

با توجه به اینکه آیفون ۱۲ پرو مکس عکس های فوق عریض بهتری ثبت می کند، در این بخش هم برنده میدان پرچمدار اپل است.

مقایسه دوربین تله فوتو نوت ۲۰ اولترا و آیفون ۱۲ پرو مکس

هر ۲ گوشی هوشمند دارای دوربین های تله فوتو با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی هستند. با این تفاوت که آیفون ۱۲ پرو مکس می تواند حدود ۲.۵ برابر روی سوژه ها زوم کند. در حالی که این عدد در نوت ۲۰ اولترا ۵ برابر است.

کیفیت عکس هایی که با دوربین تله فوتو آیفون ۱۲ پرو مکس  گرفته می شوند بهتر از نوت ۲۰ اولترا است. به عبارت بهتر با نماینده کهکشانی سامسونگ می توانید روی سوژه های مورد نظرتان بیشتر زوم کنید اما از نظر کیفیت باز هم نماینده اپل برنده است.

مشخصات دوربین سلفی آیفون ۱۲ پرو مکس و نوت ۲۰ اولترا

آیفون ۱۲ پرو مکس دارای یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی است در حالی که دوربین نماینده سامسونگ دارای یک سنسور ۱۰ مگاپیکسلی است. کیفیت دوربین سلفی هر ۲ گوشی خوب و رضایت بخش است اما در این بخش باز هم نماینده اپل پیروز میدان مسابقه است.

آخرین ویژگی دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس و نوت ۲۰ اولترا که در این مقاله مقایسه می شود، قابلیت پرتره آن هاست. پرتره های نوت ۲۰ اولترا به صورت پیش فرض به کمک دوربین اصلی و لیزر موجود در آن ثبت می شوند در حالی که این قابلیت در آیفون ۱۲ پرو مکس به طور پیش فرض به کمک سنسور لایدار و دوربین تله فوتو عکس برداری می شود.

در زمینه پرتره هم هر ۲ پرچمدار عملکرد خوبی دارند. اما اگر جزئی تر نگاه کنیم آیفون ۱۲ پرو مکس کمی بهتر از نوت ۲۰ اولترا عمل می کند.

منتظر پیشنهادات، انتقادات و نظرات شما هستیم.

نبرد سخت افزاری آیفون ۱۲ پرو مکس و نوت ۲۰ اولترا سامسونگ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست