در این مقاله قصد داریم به مقایسه صفحه نمایش آیفون ۱۲ پرومکس با نوت ۲۰ اولترا سامسونگ بپردازیم. نماینده شرکت سامسونگ دارای صفحه نمایش ۶.۹ اینچی از نوع سوپر آمولد با رزولوشن QHD است که تراکم پیکسلی صفحه را ۴۹۶ پیکسل بر اینچ نمایش می دهد.

نرخ نوسازی در صفحه نمایش نوت ۲۰ اولترا سامسونگ برابر ۱۲۰ هرتز است که در نوع خود قابلیت فوق العاده ای به حساب می آید. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی تنها برای رزولوشن QHD استفاده می شود.

از کیفیت صفحه نمایش این پرچمدار سامسونگ هر چه بگوییم باز هم کم است. حاشیه های کم نمایشگر این گوشی هر مخاطبی را مجذوب خود می کند.

معرفی و مقایسه صفحه نمایش آیفون ۱۲ پرومکس با نوت ۲۰ اولترا سامسونگ

طراحی صفحه نمایش گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس با انتقادهای زیادی رو به رو شد که خیلی هم بی دلیل نبوده است. پرچمدار اپل دارای یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی با رزولوشن ۲۷۷۸ در ۱۲۸۴ است که تراکم پیکسلی ۴۵۸ را به کاربران هدیه می دهد.

نوع صفحه نمایش این گوشی سوپر رتینا آمولد با لایه های سرامیکی است. شرکت اپل برای محافظت از صفحه نمایش آیفون ۱۲ پرو مکس از فناوری جدیدی استفاده کرده است. این نمایشگر در برابر هرگونه خط و خش از خود مقاومت بالایی نشان می دهد اما در کل عملکرد آن عالی نیست.

تمام رنگ ها در این صفحه نمایش بسیار جذاب و دلنشین به نظر می رسند و از نظر کیفیت نمی توان هیچ ایرادی به آن گرفت. اما سوال اصلی این است که دلیل این همه انتقاد درباره صفحه نمایش آیفون ۱۲ پرو مکس چیست؟

شرکت اپل برای این پرچمدار خود نرخ نوسازی ۶۰ هرتز در نظر گرفته که نسبت به نرخ نوسازی نوت ۲۰ اولترای سامسونگ بسیار کم است. (چیزی حدود نصف نرخ نوسازی صفحه نمایش نماینده سامسونگ).

مقایسه روشنایی آیفون ۱۲ پرومکس و نوت ۲۰ اولترا سامسونگ

عملکرد صفحه نمایش هر دو گوشی از نظر روشنایی فوق العاده است. به طوری که زیر نور مستقیم آفتاب هم می توانید بدون دردسر عکس یا ویدئوی مورد نظرتان را تماشا کنید.

با مقایسه صفحه نمایش آیفون ۱۲ پرومکس با نوت ۲۰ اولترا سامسونگ به این نتیجه می رسیم که نماینده سامسونگ در بخش نرخ نوسازی و حاشیه های کمتر عملکرد بهتری نسبت به پرچمدار اپل دارد. البته از نظر کیفیت نمایشگر هر ۲ گوشی در یک سطح قرار دارند.

برای اطلاع از جدیدترین قیمت های گوشی های آیفون به فروشگاه سایت مراجعه کنید.

مقایسه طراحی و ساخت آیفون ۱۲ پرو مکس با نوت ۲۰ اولترا

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست