در این مقاله از گوشیز قصد داریم به مقایسه طراحی و ساخت آیفون ۱۲ پرو مکس با نوت ۲۰ اولترا بپردازیم. شرکت سامسونگ اعلام کرده که گوشی نوت ۲۰ اولترا به دلیل قابلیت های زیادی که دارد در حال حاضر یکی از محبوب ترین گوشی های هوشمند این شرکت است که به راحتی می تواند با برندهای بزرگ دنیا از جمله گوشی های آیفون رقابت کند. از طرفی آیفون ۱۲ پرو مکس یکی از پرچمداران اصلی اپل است که به تازگی محبوبیت بالایی بین کاربران گوشی های هوشمند به دست آورده است.

طراحی آیفون ۱۲ پرو مکس در مقابل نوت ۲۰ اولترا

بیایید مقایسه را با نماینده اپل شروع کنیم. آیفون ۱۲ پرو مکس طراحی و ساخت متفاوتی نسبت به برادر کوچکتر خود یعنی آیفون ۱۱ پرو مکس دارد و در آن لبه های تخت جایگزین لبه های منحنی نسل قبلی شده است.

آیفون ۱۲ پرو مکس دارای یک قاب پشتی شیشه ای است که زیبایی آن را دو برابر کرده است. قاب پشتی این گوشی مربعی شکل و در میانه فریم آن لوگوی اپل به چشم می خورد.

چیدمان دوربین های آیفون ۱۲ پرو مکس به گونه مثلثی شکل است. همچنین در قسمت بالای گوشی فلش و در قسمت پایین آن سنسور لایدار به چشم می خورد.

جنس فریم آیفون ۱۲ پرو مکس

فریم اطراف آیفون ۱۲ پرو مکس از جنس استیل ضد زنگ است که توجه همه کاربران را به خود جلب کرده است. فریم این گوشی هوشمند دارای یک دکمه پاور در سمت راست و خشاب سیم کارت در سمت چپ است همچنین دکمه های ولوم و تعیین صدا در پایین دستگاه قرار دارند.

کیفیت طراحی و ساخت نماینده اپل فوق العاده است. از طرفی طراحی گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ هم نباید دست کم بگیریم.

مشخصات ظاهری نوت ۲۰ اولترا سامسونگ

این گوشی هوشمند دارای یک قاب پشتی است که فریم دوربین ها و لوگوی سامسونگ در آن جای گرفته است. لبه های کناری این گوشی کمی خمیدگی دارد که باعث می شود گوشی خوش دست تر به نظر برسد.

فریم بالا و پایین نوت ۲۰ اولترا سامسونگ مانند رقیب خود یعنی آیفون ۱۲ پرو مکس تخت طراحی شده است. همچنین فریم اطراف آن هم از جنس فولاد ضد زنگ است. در سمت راست این گوشی هوشمند دکمه های تعیین صدا و پاور قرار گرفته. خشاب سیم کارت و میکروفون دوم در بالا و بلندگو، درگاه تایپ سی همچنین جایگاه قلم در پایین آن قرار دارد.

مقایسه ارگونومی آیفون ۱۲ پرو مکس با نوت ۲۰ اولترا سامسونگ

آیفون ۱۲ پرو مکس دارای وزن ۲۲۸ گرم و ضخامت ۷.۴ میلی متر است. این اعداد برای نماینده سامسونگ به ترتیب ۲۰۸ گرم و ۸.۱ میلی متر است. بنابراین هر ۲ گوشی در این بخش تقریبا یکسان هستند و هیچکدام برتری نسبت به دیگری ندارد.

دو گوشی فوق در بخش جلویی تفاوت های زیادی با هم دارند. همین عامل باعث می شود نوت ۲۰ اولترا سامسونگ جذاب تر و خوش دست تر به نظر بیاید. حاشیه های اطراف بدنه در این نماینده هوشمند سامسونگ کمتر از پرچمدار اپل است. همچنین گوشی نوت ۲۰ اولترا دارای یک ناچ کوچک است که در بالای نمایشگر آن قرار دارد. در صورتی که ناچ آیفون ۱۲ پرو مکس بزرگتر و دقیقا بالای صفحه نمایش این گوشی قرار دارد.

به عنوان نکته پایانی باید بگوییم که مقایسه طراحی و ساخت آیفون ۱۲ پرو مکس با نوت ۲۰ اولترا دارای گواهی IP68 هستند که از آن ها مقابل نفوذ آب جلوگیری می کند. همین عامل باعث می شود با خیال راحت بتوانید از آیفون ۱۲ پرو مکس تا عمق ۶ متری و از نوت ۲۰ اولترای سامسونگ تا عمق ۱.۵ متری استفاده کنید.

تفاوت آیفون ۱۲ مینی با آیفون ایکس اس مکس در یک نگاه

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست