در این مقاله از گوشیز قصد داریم به مقایسه طراحی و کیفیت ساخت آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ بپردازیم. ابتدا باید بگوییم شرکت اپل تصمیم گرفته در نسخه جدید گوشی های هوشمند خود اندازه ناچ را کاهش دهد. به این معنی که بخش جلویی دستگاه به صفحه نمایش آن اختصاص پیدا کند.

شرایط در پنل پشتی گوشی کاملا فرق می  کند. پنل پشتی آیفون ۱۳ پرو دارای ۳ دوربین و یک حسگر لیدر آیفون است که در آیفون ۱۳ شاهد چنین قابلیتی نیستیم. نسخه پرو آیفون ۱۳ دارای ظاهری مات است که نسبت به ظاهر آیفون ۱۳ عادی لوکس تر به نظر می رسد.

ابعاد هر ۲ گوشی تقریبا یکسان است با این تفاوت که لنز دوربین آیفون ۱۳ پرو بسیار بیشتر و دارای بیرون زدگی بیشتری است. همین عامل باعث می شود نتوانید از یک قاب مشترک برای آن ها استفاده کنید. وزن آیفون ۱۳ پرو ۲۰۴  گرم است در حالی که آیفون ۱۳ تنها دارای وزن ۱۷۴ گرم است. تنها دلیل این تفاوت را می توان در کیفیت ساخت، لنز بزرگ تر و قطعات بیشتر در بخش دوربین دانست.

در بخش هایی مثل پورت شارژ لایتینگ، دکمه های کنترل صدا و اسپیکرها شاهد تفاوتی در ۲ گوشی نیستیم.

تفاوت کیفیت ساخت آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ دارای بدنه از جنس فولاد ضد زنگ است و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی دیگر از دلایل افزایش وزن ۲ دستگاه مربوط به ظاهر براق آن است. همین عامل باعث می شود هیچ لکه یا اثر انگشتی روی آن باقی نماند.

محافظت از نمایشگر ۲ گوشی به عهده بخشی به نام محافظ سرامیکی است. همچنین هر ۲ دستگاه دارای استاندارد ضد آب و گرد و غبار هستند که از آن ها تا عمق ۶ متری به مدت ۳۰ دقیقه محافظت می کند.

مقایسه رنگ نسخه پرو و معمولی آیفون ۱۳

آیفون ۱۳ در حال حاضر در ۵ رنگ آبی، صورتی، قرمز، استارلایت و میدنایت در بازار موجود است و کاربران می توانند بسته به نیاز خود آن ها را تهیه کنند. این در حالی است که نسخه پرو این گوشی در ۴ رنگ آبی، نقره ای، گرافیتی و طلایی عرضه شده است.

انتخاب رنگ گوشی های آیفون به سلیقه شما بستگی دارد.

شما کدام گوشی را انتخاب می کنید؟ آیفون ۱۳ پرو یا آیفون ۱۳؟

نظراتتان را برایمان بنویسید.

مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۳ پرو

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست