آیا آیفون ۱۴ مانند گوشی S22 سامسونگ از قلم هوشمند یا همان اپل پنسیل پشتیبانی می کند؟ برای پاسخ به این سوال در این مقاله از گوشیز همراه ما باشید. طبق آخرین اخبار منتشر شده از سایت کمپانی اپل، قرار است در خرداد ماه امسال از جدیدترین محصول این شرکت یعنی گوشی آیفون ۱۴ رونمایی شده و در شهریور این دستگاه هوشمند به طور رسمی در اختیار کاربران قرار بگیرد.

شرکت اپل در طراحی نسل جدید گوشی های خود از قابلیت های فوق العاده ای استفاده کرده که یکی از آن ها سیستم عامل ios16 است. حال سوال اصلی این است که شرکت اپل روی محصول جدید خود قلم هوشمند قرار داده است یا نه؟

تاریخچه ظهور اپل پنسیل و پشتیبانی آیفون ۱۴ از قلم هوشمند اپل

از سال های گذشته و زمان انتشار اولین گوشی آیفون، شایعات زیادی درباره قلم هوشمند و گوشی های دارای اپل پنسیل شنیده ایم. قبلا هم شایعاتی درباره وجود اپل پنسیل در آیفون ۱۱ شنیده بودیم اما چنین اتفاقی نیفتاده و آیفون ۱۱ بدون وجود قلم هوشمند به بازار عرضه شد. به احتمال زیاد آیفون ۱۴ هم مانند مدل های قبلی قلم هوشمند ندارد.

شایعاتی درباره وجود پشتیبانی آیفون ۱۴ از قلم هوشمند اپل

معمولا قبل انتشار نسخه های جدید محصولات هوشمند اپل، شایعات زیادی درباره آن ها می شنویم که اغلب درست از آن در نمی آیند. مهم ترین دلیل آن هم این است که شرکت اپل تنها قابلیت هایی را روی محصولات خود قرار می دهد که کاربرانش به آن ها نیاز داشته باشند. برای مثال در آیفون ۱۳ پرو مکس شاهد قابلیت هایی مثل وجود شارژر مگ سیف، نمایشگر با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی و قابلیت اتصال ۵G هستیم که همه این ویژگی ها در آیفون ۱۴ هم وجود خواهند داشت. اما هنوز خبری مبنی بر وجود قلم هوشمند در آیفون ۱۴ از سوی شرکت اپل منتشر نشده است.

البته تعداد محدودی از کاربران گوشی های اپل از قلم هوشمند هم استفاده می کنند اما این دلیلی بر وجود اپل پنسیل در آیفون ۱۴ نیست. این در حالی است که شرکت سامسونگ روی اغلب محصولات خود به خصوص آخرین مدل گوشی یعنی S22 اولترا، قلم استایلوس قرار داده است. بنابراین اگر قصد خرید گوشی سامسونگ داشته باشید، چندین انتخاب پیش روی شماست.

ممکن است در آینده آیفونی با قلم استایلوس مشاهده کنیم؟

در دنیای دیجیتال هیچ چیز غیر ممکن نیست. ممکن است در آینده کمپانی بزرگ اپل بنا به درخواست کاربران خود آیفونی را طراحی کرده و برای استفاده راحت تر کاربران قلم هوشمندی روی آن قرار دهد. اما این فرایند کمی زمان بر است. همچنین قلمی که برای گوشی های اپل طراحی می شود، باید با اندازه آن متناسب باشد.

آیا آیفون ۱۴ با اپل پنسیل سازگاری دارد؟

هنوز خبر قطعی درباره اینکه آیا آیفون ۱۴ از قلم هوشمند پشتیبانی می کند یا نه از سمت کمپانی اپل منتشر نشده است. بنابراین ممکن است طراحان و گرافیست ها بتوانند با قلم هوشمند خود از آیفون ۱۴ استفاده کنند. علی رغم اینکه گوشی های سامسونگ به خصوص S22 اولترا مجهز به قلم هوشمند استایلوس است. متاسفانه به احتمال زیاد چنین قابلیتی را در آیفون ۱۴ مشاهده نخواهیم کرد.

مقایسه مشخصات فنی و ظاهری آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۲ پرو

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست